کد خبر: ۴۵۳۸۷۸
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۷

ظریف وارد الجزیره شد

محمدجواد ظریف وزیرامورخارجه جمهوری اسلامی ایران روز یکشنبه در راس یک هیات سیاسی برای دیدار با مقام های عالی رتبه الجزایری، وارد الجزیره پایتخت این کشور شد.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش ایرنا، رئیس دستگاه دیپلماسی ایران در بدو ورود مورد استقبال رسمی ' عبدالقادر مساهل' وزیر امور خارجه الجزایر و رضا عامری سفیر جمهوری اسلامی ایران در الجزایر قرار گرفت.

وی قرار است با مقامات ارشد الجزایری از جمله عبدالمجید تبون نخست وزیر دیدار و گفت و گو کند.

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، شنبه با اعلام سفر دکتر ظریف به شمال آفریقا اعلام کرد: این سفر دو روزه که با دعوت رسمی صورت می پذیرد، به کشورهای الجزایر، موریتانی و تونس خواهد بود و ایشان با مقام های عالی رتبه این کشورها دیدار و گفت و گو خواهند کرد.

بهرام قاسمی سخنگوی وزارت خارجه هدف از این سفر را تعمیق روابط دو جانبه و گسترش مناسبات جمهوری اسلامی ایران با کشورهای یاد شده خواند و افزود: رایزنی در خصوص تحولات منطقه از جمله سوریه و مسائل خلیج فارس نیز از جمله اهداف این سفر است.
سخنگوی وزارت امور خارجه خاطرنشان کرد: تحولات منطقه لزوم همبستگی هر چه بیشتر کشورهای اسلامی را طلب می کند و جمهوری اسلامی ایران معتقد است کشورهای مسلمان باید اتحاد و همگرایی بیشتری در مقابل بدخواهان و تفرقه افکنان داشته باشند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین