کد خبر: ۴۵۳۸۹
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۸۵ - ۰۹:۲۵

دیدار معین با برخی مراجع تقلید در قم

آفتاب‌‌نیوز : معين در ديدار با  آيت الله موسوي اردبيلي ضمن ارائه پيش نويس منشور جبهه دموكراسي و حقوق بشر، از وي خواست تا مسائل مربوط به حقوق بشر كه نياز امروز جوامع اسلامي است بيش از گذشته مورد توجه ايشان قرار بگيرد. 

وزير سابق علوم، تحقيقات و فناوري باتشكر از تلاشهاي آيت الله موسوي اردبيلي درايجاد دانشگاه علوم ديني مفيد و برگزاري كنفرانس هاي علمي در زمينه حقوق بشر، از ايشان خواست تا پژوهشكده اي را در اين دانشگاه براي بحث حقوق بشر ايجاد كند. 

معین ديداري نيز با آيت الله صانعي داشت. وي ضمن ابراز خوشحالي از اين ديدار، از فتاواي اخير اين مرجع ديني كه به مسائل روز و بويژه بحث حقوق بشر توجه دارند قدرداني كرد. 
معين گفت: بحث حقوق بشر از فقهايي مانند شما در حوزه بر مي آيد كه با نگاهي علمي و با شجاعت و صراحت در اين عرصه تلاش كنند و آثار خود را به جامعه عرضه دارند. 

آيت الله صانعي نيز با يادآوري اين نكته كه اسلام به بحث حقوق بشر توجه ويژه دارد متذكر شد، متاسفانه تنگ نظريهايي در اين عرصه وجود دارد كه با كار شكني و ايجاد محدوديت اجازه نمي دهند كه ما آنچه را با بيان امروزي و با شرايط كنوني جامعه از فقه آل محمد(ص) درك مي كنيم، با صراحت بيان كنيم . اما به لطف خداوند و با توجه به اقبال جامعه و تشنگي كه در جهان اسلام وجود دارد، ‌ديدگاههاي نوين اسلامي را استخراج و در اختيار جامعه قرار مي دهيم. 

 قرار است معين در برنامه‌هاي آتي خود، ادامه ديدارها و گفت‌وگو با بزرگان حوزه و دانشگاه و شخصيت‌هاي مؤثر اجتماعي، فرهنگي و سياسي را دنبال خواهد كرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین