کد خبر: ۴۵۴۷۷۰
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۵

کشف 522 فقره سرقت در گلستان

رئیس پلیس آگاهی استان گلستان با اشاره به اینکه در سه ماه نخست سال جاری 5 طرح مبارزه با سرقت در سطح استان به اجرا در آمد، گفت: حاصل اجرای این طرح ها کشف 522 فقره سرقت و دستگیری 94 سارق در استان بوده است.
آفتاب‌‌نیوز :
سرهنگ مجتبی مروتی در نشست خبری با اصحاب رسانه استان اظهار کرد: در سه ماهه نخست امسال 20 درصد از سرقت های استان مربوط به سرقت از اماکن، 13 درصد موتور سیکلت، 11 درصد محتویات داخل خوردرو، 9 درصد قطعات داخل خودرو، 9 درصد منزل، 7 درصد احشام، 4 درصد مغازه، 3 درصد کش روزنی، 2 درصد خودرو، یک درصد کیف قاپی و 20 درصد مربوط به سرقت سایر عناوین بوده است.

وی افزود: در این مدت نسبت به مدت مشابه سال گذشته 22 درصد سرقت خودرو، 6 درصد سرقت موتورسیکلت، 4 درصد سرقت داخل خودرو،51 درصد کیف قاپی و 55 درصد جیب بری در استان کاهش پیدا کرده است.

مروتی با اشاره به اینکه کشفیات سرقت ها در استان طی سه ماهه امسال 3 درصد افزایش یافته است، تصریح کرد: سال گذشته سرقت ها 74 درصد کشف شده بود که این آمار امسال به 77 درصد در سه ماهه امسال رسید.

 رئیس پلیس آگاهی استان گلستان ادامه داد: بهترین عملکرد در کشف سرقت ها مربوط به سرقت خودرو بوده است که 115 درصد کشفیات را در این خصوص داشتیم. یعنی تعدادی از خودروهای سرقتی سایر استان ها را در گلستان کشف کردیم. 

وی اضافه کرد: در این مدت سه ماهه 89 درصد از کیف قاپی ها و 95 درصد از سرقت سایر عناوین در استان کشف شده اند.

مروتی با بیان اینکه در این مدت 19 باند فعال در سرقت متلاشی شده است، گفت: اعضای این باندها 69 نفر بودند که 54 نفر توسط پلیس آگاهی و 15 نفر توسط کلانتری ها و پاسگاه ها دستگیر شدند. در مجموع از این 19 باند 172 فقره سرقت کشف شده است. 

وی مهمترین علل سرقت در استان را اعتیاد، بی توجهی مردم به نگهداری اموال خود و مشکلات اقتصادی عنوان کرد و افزود: سارقین عموما محل هایی را برای سرقت انتخاب می کنند که سرقت از آنها آسان است. بیشتر سرقت های خودرو مربوط به خودروهای مدل پایین که ایمنی کمتری دارند، می شود.

مروتی با بیان اینکه چرخه جرم به علت وجود مالخران ادامه می یابد، از مردم استان خواست در خرید اموال دست دوم دقت کنند تا این کار باعث نشود که چرخه جرم ادامه یابد و سارقین به تکرار سرقت راغب شوند. 

رئیس پلیس آگاهی استان گلستان در ادامه به پرونده های جنایی در استان اشاره کرد و گفت: در مدت سه ماهه امسال نسبت به سال گذشته سرقت مسلحانه در استان 33 درصد کاهش، حریق عمدی 54 درصد کاهش و قتل 43 درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه امسال 120 درصد کشفیات قتل نسبت به وقوعات داشتیم، تصریح کرد: تعداد 46 درصد از مجموع قتل های به وقوع پیوسته در استان با سلاح گرم، 27 درصد با سرد و 25 درصد نیز بوسیله چوب، خفگی و ... صورت گرفته است. 

به گزارش ایسنا، وی علت وقوع این قتل ها را اختلافات اجتماعی، اختلافات قومی و ملکی و انگیزه های روانی اعلام کرد.

مروتی بیان کرد: در این مدت 50 درصد سرقت های مسلحانه کشف شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل 100 درصد افزایش داشته است. 

رئیس پلیس آگاهی استان گلستان در ادامه اظهار کرد: در زمینه جعل نیز در سه ماهه امسال 16 درصد رشد، کلاهبرداری 19 درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشتیم. در این مدت در خصوص کشف جعل 23 درصد رشد و کشف کلاهبرداری 20 درصد رشد داشتیم.

وی اضافه کرد: در مجموع 76 درصد از جرائم جعل و 70 درصد از جرائم کلاهبرداری در سه ماهه امسال کشف شده است.

مروتی به جرائم اقتصادی صورت گرفته در استان طی سه ماه نخست امسال اشاره کرد و گفت: در پرونده های منجر به کشف زمین خواری 6 درصد، پولشویی 200 درصد، اختلال در نظام اقتصادی 100 درصد افزایش داشتیم که در مجموع ارزش ریالی این پرونده ها 72 میلیارد و 582 میلیون ریال بوده است.

وی در ادامه گفت: کل پرونده قاچاق در سه ماهه نخست سال گذشته 1039 بوده است که در سال جدید این تعداد به 1252 افزایش یافته است. همچنین در این مدت تعداد باندهای متلاشی شده قاچاق 50 درصد افزایش پیدا کرده است.

رئیس پلیس آگاهی استان گلستان بیشترین حجم کالای قاچاق کشف شده در استان را لوازم آرایشی بهداشتی، مواد غذایی خوراکی، تلفن همراه، سیگار و لوازم خانگی عنوان کرد و افزود: این کالاها اغلب از استانهای غربی و مرکزی کشور و تهران وارد استان می شود.

وی تاکید کرد: فروش داروهای لاغر کننده، چاق کننده و ترک اعتیاد که خارج از شبکه سلامت کشور، وارد می شوند مورد تایید پلیس آگاهی نیست و مشکل مردم با این داروها حل نمی شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین