کد خبر: ۴۵۵۰۴
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۳۸۵ - ۱۵:۴۲

ابراز تردید روسیه از تحویل موشک به ایران

آفتاب‌‌نیوز : این در حالی است که "سرگئی ایوانف" وزیر دفاع روسیه که بمنظور یک دیدار رسمی در چین به سر می برد در تازه ترین اظهارات خود با عباراتی مبهم گفته است: این قرار داد محترم شمرده خواهد شد, مگر اینکه شرایطی خارج از کنترل ما به وجود آید.

ایالات متحده آمریکا بعد از آزمایش موفقیت آمیز موشک های ضد رادار ایرانی در جریان برگزاری مانور پیامبر اعظم (ص) در خلیج فارس با حساسیت خاصی قراردادهای موشکی را دنبال و تلاش می کند با اعمال فشار بر آنها مانع از تحویل مجموعه های موشکی به ایران شود. آمریکا بعد از مانور نظامی ایران اقدام به امضای قراردادی نظامی – تحقیقاتی با ژاپن برای مقابله با موشک های بالستیک رادار گریز کرد.

روسیه در قرار داد فروش موشک های "تور ام یک" متعهد به تحول 29 مجموعه از این سری در طول سالهای 2008 – 2006 به ایران شده است. سرگئی ایوانف, وزیر دفاع روسیه گفته است چنانچه وضع خاصي پيش نيايد مسکو اين قرارداد درازمدت را بطور كامل اجرا خواهد كرد ولی او هیچ اظهار نظری نکرده که منظور از شرایط خاص روسها برای تحویل موشک ها چه بوده است؟


همچنین طبق جدیدترین اخبار منتشر شده مقامات اسرائیلی که چندی پیش در راستای سیاست های جنگ روانی خود اعلام کرده بودند که نگرانی خاصی از موشک های ایرانی ندارند و سیستم دفاع ضد موشکی ضد بالستیک آرو – 2 را برای مقابله با موشک های ایرانی ساخته اند این سیستم را به حالت آماده باش کامل درآورده اند ولی بر این موضوع تاکید کرده اند که این تصمیم بر اساس اطلاعات جاسوسی خاصی گرفته شده, اما به معنی وجود تنش کلی در منطقه نمی باشد.


آمریکا و اسرائیل به قرارداد یک میلیارد و چهارصد میلیون دلاری ایران و روسیه اعتراض کرده اند ولی روسیه اعلام کرده است که موشک های مذکور کاملا دفاعی هستند و طبق رعایت قوانین بین المللی به ایران فروخته شده اند. موشک های «تور ام یک» می توانند 48 هدف را در ارتفاع شش هزار متری ردیابی کنند و دو هدف را در آن واحد مورد حمله قرار دهند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین