کد خبر: ۴۵۵۱۰۵
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۷

مجلس آمریکا راه تصویب تحریم‌های ایران را پیدا کرد

کمیته رویه‌های قانونی مجلس نمایندگان آمریکا، روش حل مشکل حقوقی طرح تحریم‌های جدید ایران و روسیه را یافته و برای تسریع در روند تصویب، این راه حل را برای کمیته مربوطه در سنا فرستاده است.
آفتاب‌‌نیوز :
طرح تحریم‌های جدید ایران و روسیه که دو هفته پیش در سنا با رأی قاطع ۹۸ به ۲ تصویب و بعداً به خاطر مسائل فنی-حقوقی در مجلس نمایندگان متوقف شد، حالا گویا قرار است دوباره به جریان بیافتد.

تحریم‌های جدید آمریکا علیه روسیه، به بهانه دخالت سایبری در انتخابات اخیر این کشور است؛ تحریم‌های ایران هم که در همین پیش‌نویس قانونی است، به بهانه حمایت از تروریسم و به جرم پیشبرد برنامه دفاعی موشکی است.

گفته می‌شد که جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان، به خاطر حمایت از برنامه‌های هم‌حزبی رئیس‌جمهورشان یعنی «دونالد ترامپ» برای ارتقای روابط با روسیه، جلوی تصویب این طرح را گرفته‌اند.

نماینده‌های مجلس اما می‌گفتند که مشکل صرفاً فنی است و سیاسی‌بازی در میان نیست. آنها می‌گفتند که بر اساس قانون اساسی، هر طرحی که اجرایش باعث افزایش درآمد دولت شود، باید اول در مجلس به رأی گذاشته شود و نه سنا.

حالا گویا مشکل حل شده است.

کمیته رویه‌های قانونی مجلس نمایندگان آمریکا، راه حل قانونی حل این مشکل فنی-حقوقی را پیدا کرد و برای تسریع در تصویب این طرح، راه‌حل مزبور را برای کمیته روابط خارجی سنا ارسال کرده است.

«امیلی شیلینگر» سخنگوی این کمیته گفته که یک پیشنهاد رسمی برای حل این مشکل برای کمیته روابط خارجی سنا ارسال شده است و «این سنا را قادر می‌کند که به سادگی، از مجلس بخواهد که پیش‌نویس ارسالی را بازگرداند و آنها بتوانند (بر اساس پیش‌نویس بازگردانده شده) یک ویرایش اصلاح‌شده را (مجدداً) تصویب کنند.»
منبع: خبرگزاری فارس
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین