کد خبر: ۴۵۵۶۱۲
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۷

با هتاکان به رییس جمهور چه برخوردی می‎شود؟

از دستور پیگیری وزارت کشور تا تشکیل کمیته حقیقت یاب در مجلس و دستور دادستانی به نیروی انتظامی و وزارت اطلاعات
آفتاب‌‌نیوز : حواشی راهپیمایی روز قدس و توهین به رئیس جمهور انتقاد بسیاری از مقامات و شخصیت‎های سیاسی را بر انگیخت و آنچه بیش از پیش مورد تاکید قرار گرفت لزوم پیگرد این رفتارها بود.

به گزارش آفتاب نیوز به نقل از خبرآنلاین، برخی در مرامنامه‌شان جز توهین و تخریب چیز دیگری نیامده است؛ یک روز به رئیس مجلس مهر پرتاب می کنند و روز دیگر در پاسخ به تلاش وزیر امورخارجه کفش به ماشینش می کوبند؛ دولت و رئیس جمهور هم که دیگر جای خود دارد؛ توپخانه شان را از همان مرداد سال 92 به راه انداختند تا از توان دولت برای ادامه کار، کاسته شود یا حداقل آنچنان درگیر حاشیه شود که از متن باز بماند!
از همین رو، در روزی که قرار بود فریاد وحدت گوش دشمن را کر کند، عده ای به جای وحدت، پیام تفرقه مخابره کردند. شعار علیه کسانی که مواضعشان را با خود یکی نمی دانستند مهمترین دستور کار این گروه قرار گرفت که به گفته اغلب اهالی سیاست، سازمان یافته فعالیت می کنند.

توزیع تراکت علیه دولت در قم

توزیع شب نامه و تراکت نواوری جدیدی نیست که به صورت سازمانی بدون نام و نشان علیه شخصیت ها در روزهایی مانند 22 بهمن، روز قدس و یا نماز جمعه ها پخش می شود. اگر تا سال های پیش برجام در سیبل این شب نامه ها در روزی همچون روز قدس، قرار می گرفت امسال سند 2030 در تیررسشان قرار گرفته بود و پس از اظهارات آیت‌الله نوری همدانی در مورد رییس‌جمهور، تصاویری علیه حسن روحانی در حاشیه راهپیمایی در قم توزیع شد.

هتاکی علیه روحانی، مطهری و جهانگیری

راهپیمایی در پایتخت هم بدون حاشیه نبود. علی مطهری و اسحاق جهانگیری در فواصلی که به جمع راهپیمایی کنندگان روز قدس در تهران پیوستند، با شعارهایی همچون مرگ بر منافق از سوی عده ای معدود روبرو شدند. آن سو تر، حجت الاسلام حسن روحانی نیز با شعارهای محدودی همچون «آخوند آمریکایی» و «روحانی بنی صدر پیوندتان مبارک» خطاب قرار گرفت. شعاری که در میانه شعارهای مرسوم این روز همچون «مرگ بر اسرائیل» و «مرگ بر آمریکا» گم شد.

علی مطهری که خود در این توهین ها مورد هدف قرار گرفته بود توهین به رئیس جمهوری را مصداق مجرمانه دانست که باید پیگیری شود. اسحاق جهانگیری نیز که در پاسخ به توهین ها به لبخندی اکتفا کرد در اینستاگرام خود با انتشار عکسی خطاب به یکی از توهین کنندگان نوشت: خواهر گرامی! اشتباه می‌کنید؛ این کارها به ضرر کشور و نظام است.

 دستور پیگیری وزارت کشور و دادستانی تهران

شعارهای هتاکانه مذکور واکنش وزارت کشور که مسوول برگزاری چنین مراسم هایی است را نیز به دنبال داشت و عبدالرضا رحمانی فضلی در نامه ای خطاب به سردار ذوالفقاری معاون امنیتی خود فرمان پیگیری موضوع را صادر کرد. وزارت کشور همچنین در پیامی با ابراز تأسف از چنین کوته‌اندیشی‌های وحدت‌شکنانه‎ای بر ضرورت برخورد با جریان‌های شبه رسانه‌ای زمینه‌ساز و سبب‌ساز این‌گونه تحرکات دشمن شادکن تأکید کرد.

همچنین به گفته عباس جعفری دولت‌آبادی دادستان تهران آنچه روز جمعه اتفاق افتاده است جرمی مشهود بود. او عنوان می کند چون جرم مشهود بوده به پلیس و وزارت اطلاعات اعلام شده که اقدام لازم را در این مورد انجام دهند.

حجت‎الاسلام غلامحسین محسنی‎اژه‎ای، دادستان کل کشور نیز وقتی در جمع خبرنگاران قرار گرفت در مورد توهین به رئیس جمهوری در حواشی راهپیمایی روز قدس گفت: قرار است دادستانی تهران و دادسرای تهران به این مساله ورود کند و وزارت کشور و نیروی انتظامی مستندات خود را ارایه دهند.

واکنش دولتمردان

سردادن شعارهایی هدفمند و سازمان یافته علیه حسن روحانی که یک ماه پیش مجوزی 24 میلیونی برای ادامه کار از مردم دریافت کرده بود، انتقاد اعضای کابینه تدبیر و امید را به دنبال داشت. 

محمدباقر نوبخت، سخنگوی دولت در واکنش به حواشی راهپیمایی روز قدس گفت: آنچه در حاشيه راهپيمايي در روز قدس توسط عده معدودي به طور سازمان‌يافته نسبت به رييس‌جهموري اتفاق افتاد كه در ماه گذشته با اكثريت قاطع مردم تهران مورد اعتماد قرار گرفت، از نظر سياسي خطايی بزرگ و از نظر حقوقي جرمی آشكار بود. اگر حاكميت قانون مخدوش شود دستاوردهاي نظام در شرايط نامناسب منطقه دچار مخاطره خواهد شد. 

شهیندخت مولاوردی، معاون رئیس جمهوری در امور زنان نیز سکوت را جایز ندانست و با انتقاد از رفتارهایی که انجام شده، گفت: روز غم‎باری برای مدافعان آرمان آزادسازی قدس شریف از چنگال رژیم صهیونیستی بود؛ روزی که باید نمایش اتحاد مسلمانان علیه دشمن مشترک و فراخوان همبستگی جهانی علیه ظلم و بی عدالتی و خشونت باشد، در یک انحراف باورناکردنی توسط عده ای انگشت شمار نوک حمله خود را به سمت منتخب ملت ایران نشانه رفت.

حمید ابوطالبی معاون‌سیاسی دفتر رییس جمهور نیز با بیان اینکه رئیس جمهور مظلوم است نسبت به اتفاقات آخرین جمعه ماه رمضان واکنش نشان داد و گفت: دکتر روحانی نه می‌پسندد و نه می‌پذیرد که حقوق مردم و شهروندان، به ویژه نماد ملیت و ایرانیت و جمهوریت نظام و کشور توسط اندک افرادی گمراه و ماجراجو خدشه‌دار شود ولی دامن‌زدن به تفرقه و بحران‌آفرینی را در شرایط کنونی به مصلحت ایران نمی‌داند. 

محمود واعظی وزیر ارتباطات نیز گفت: عده ای به جای محکوم کردن اسرائیل، به رئیس جمهور منتخب مردم بی احترامی کردند و نشان دادند که در شرایط بسیار حساس منطقه، تنها چیزی که برایشان اهمیت ندارد، منافع ملی و حفظ اقتدار و یکپارچگی نظام است.

همچنین محمد نهاوندیان رییس دفتر رییس‌جمهور اظهار داشت: طرح شعارهاى انحرافى و تقابلى توسط تعداد معدودی و با تدارك قبلى با هدف حاشيه‌سازى و انحراف توجهات از موضوع اصلي انجام شده است. موضوع ابعاد بسيار محدود و كوچكي داشت كه حتي قابل ذكر و پرداختن هم نيست ولی برخى رسانه‌هاي داخلى و خارجى تلاش مي‌كنند ابعاد گسترده به آن بدهند.

در همین حال علی طیب‎نیا وزیر اقتصاد و امور دارایی حواشی روز قدس را اقداماتی سبکسرانه دانست و گفت: این افراد نمی توانند خللی در عزم و اراده مردم مومن و انقلابی ما بوجود آورد. نهادهای امنیتی و انتظامی و قضایی لازم است بدون مماشات با این افراد و عوامل پشت صحنه آن برخورد کنند تا خدای ناخواسته شاهد تکرار چنین صحنه های دون شأن ملت ایران نباشیم.

صالحی امیری، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هم در واکنش به رفتار تخریبگرانه مخالفان دولت گفت: تخريب گران بدانند ميان "خودجوش" و "خودسر" فاصله از راه به بيراهه است، فاصله از "خدمت" تا "خيانت" است. شگفت انگیز است که در روزی که رژیم صهیونیستی و جنایاتش باید محکوم می شد، جماعتی قليل، بهانه ای برای بیگانگانی مهیا کردند که همواره سعی داشته اند تاثیر شعارها و راهیپمایی باشکوه روز قدس را کم رنگ کنند. 

حسام الدین آشنا مشاور رئیس جمهوری هم بخشی از رهبر انقلاب در 28 بهمن سال 91 را باز نشر کرد، مبنی بر اینکه «این را هم عرض بکنیم؛ این که من از بعضى مسئولان و سران کشور گله‌گزارى کردم، موجب نشود که حالا یک عده‌اى راه بیفتند، بنا کنند علیه این و آن شعار دادن»

ساکنین خانه ملت هم هتاکی‎ها را محکوم کردند

رفتار توهین آمیز عده ای در روز قدس انتقاد بهارستان‌نشینان را نیز برانگیخت و از واکنش های توئیتری گرفته تا پیشنهاد برای تشکیل کمیته حقیقت یاب، برای رسیدن به افراد پشت پرده این ماجرا ادامه پیدا کرد.

محمدرضا عارف رئیس مجمع نمایندگان تهران، طرح شعارهای انحرافی و توهین آمیز توسط وحدت شکنان در راهپیمایی روز جهانی قدس را همسویی و همصدایی با دشمنان ملت خواند.

محمدرضا بادامچی نماینده تهران نیز گفت: این عده قلیل، نحله همان افرادی هستند که با تجاوز غیرقانونی به سفارت عربستان، ضمن ایجاد هزینه‌های مضاعف برای رشد و توسعه کشور و همچنین ایجاد خلل در روابط دیپلماتیک با سایر کشورها، در مسیر اهداف داعش و صهیونیست‌ها حرکت می‌کنند؛ آنانی که یا درکی از منافع ملی ندارند یا عامدانه با دشمنان ایران و اسلام به یکپارچگی کشور یورش می‌برند.

محمود صادقی از دیگر نمایندگان تهران نیز اهانت به رییس‌جمهور منتخب ملت را برخلاف رهنمود رهبر انقلاب دانست که جامعه را دوقطبی می‌کند. او گفت: اهانت به رییس‌جمهور مستقر و منتخب ملت با فلسفه روز قدس که نماد وحدت مسلمین است، تعارض دارد.
فاطمه ذوالقدر عضو مجمع نمایندگان تهران نیز با اشاره به بیانات امام خمینی (ره) گفت: به فرموده امام خمینی (ره) میزان رای ملت است. رفتار هنجارشکنانه و فتنه‌انگیز عده‌ای قلیل در روزی که نماد وحدت مسلمین در برابر مستکبرین و غاصبین قدس شریف است چیزی جز فتنه‌انگیزی و توهین به ملت نیست.

فرید موسوی نماینده تهران هم با اشاره به وقایع گذشته بر لزوم برخورد با مسببین این مسئله برای برقراری امنیت تاکید کرد و گفت: اگر آن روزها که برخی معلوم الحال به خود اجازه هرگونه توهین و تهمت به مرحوم آیت‌الله‌هاشمی می‌دادند یا آن روزی که در قم سخنرانی دکتر لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی را برهم زدند یا روزی که در شیراز خودروی دکتر مطهری را مورد تعرض قرار دادند و... با امران و مجریان آنها مسامحه نمی‌شد و برخورد قاطع با اخلال‌گران نظم و امنیت کشور انجام می‌پذیرفت، شاید دیگر شاهد تکرار این مسائل نبودیم.

فریده اولاد قباد نماینده تهران نیز گفت: توهین به رئیس‌جمهور، اهانت به یک ملت است. نهادهای انتظامی، حاشیه‌سازان راهپیمایی امروز را شناسایی نمایند. چرا که توصیه مکرر "رهبری" حفظ وحدت است.

ابوالفضل سروش، نماینده مردم تهران نیز بیان کرد: در جمهوری اسلامی آزادی بیان به معنی اجازه توهین به نماد اراده و آرای ملت نیست و این بر طبق قانون برتافته نمی‌شود.مسلما جای کسانی که هیچ وَقعی به رای مردم و اتحاد داخلی نمی گذارند در صفوف تظاهرات روز قدس که سمبل اتحاد بین‌المللی در بین ملل مسلمان جهان بر علیه رژیم مجعول و اشغالگر قدس است،  نمی‌باشد.

واکنش ها تنها به نمایندگان تهران ختم نشد و زهرا ساعی نماینده تبریز نیز اظهار کرد: روز قدس نماد وحدت مسلمین در حمایت از ملت مظلوم فلسطین است، مبداء و منشاء این وحدت ایران بزرگ است، اختلاف‌افکنی عده‌ای قلیل تعرض به این وحدت است.
جعفرزاده ایمن آبادی نماینده رشت نیز در همین رابطه گفت: عده‌ای نادان خوراک تبلیغاتی برای صهیونیست‌ها درست کردند تا آنها این اجتماع عظیم را بطور دیگری بتوانند ترسیم کنند و اصلا آن را وارونه جلوه دهند! انگار هدف اسرائیل نبوده است!

بهرام پارسایی نماینده شیراز نیز معتقد است هتک حرمت منتخبین ملت، حربه انحصارطلبانی است که وحدت ملی را برنمی‌تابند. علی نجفی  نماینده ساری هم اذعان داشت: عرصه آرمان‌خواهی و همبستگی ملی را به صحنه مناقشات جناحی، تنزل ندهیم.توهین به رئیس‌جمهور محترم پذیرفتنی نیست. با عوامل آن باید برخورد شود.

 فراکسیون امید که متشکل از اصلاح طلبان مجلس دهم است نیز در بیانیه ای  از تمامی دستگاه‌های مسئول امنیتی و قضایی و همه نهادهای نظارتی به طور جدی خواست برای ایجاد امنیت روانی مردم و برطرف شدن شائبه های موجود درباره اهداف و اغراض پنهان این اقدام، نسبت به بررسی ماجرا و ارائه گزارشی از ماهیت و ریشه های آن اقدام نمایند. در این بیانیه آمده بود: بدیهی است که درصورت مشخص شدن اغراض نامیمون و یا سازماندهی های ضد منافع و مصالح ملی، فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی، موضوع را تا شناسایی و مجازات عاملان آن پیگیری خواهد کرد.

احتمال تشکیل کمیته حقیقت یاب

رفتارهایی در جهت خلاف منافع ملی رخ می دهد نیاز به یک برخورد دارد تا در مرحله اول چند و چون آن مشخص شود و البته چرایی آن و در گام بعدی اقدامی صورت گیرد که دیگر این صف شکنی ها رخ ندهد.  آنچه در آخرین جمعه ماه رمضان سال 96 رخ داد چیزی جدا از تلاش برای ایجاد تفرقه نبود مسئله ای که به اعتقاد برخی از نمایندگان لازم است به ان رسیدگی شود و حتی برایش کمیته ای حقیقت یاب تشکیل شود.

عبدالکریم حسین زاده نماینده اهل سنت مجلس دهم در این باره گفت: برای جریان مرموز توهین به رییس‌جمهوری هم مثل غائله ۲۲ بهمن قم باید کمیته حقیقت‌یاب تشکیل شود تا ریشه‌ها و اهداف این اقدام مشخص شود. 

علیرضا رحیمی عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس دهم نیز در این رابطه مهر تائیدی بر حرف های حسین زاده زد و اظهار کرد: اغلب نمایندگان مجلس مثل مردم از این حرکت مشمئز کننده ناراحت و عصبانی هستند. غالب نمایندگان مصمم هستند که در اولین جلسه مجلس، حرکت موثری را از خود داشته باشند. ممکن است این اقدام در قالب تذکر باشد یا تشکیل کمیته حقیقت یاب و تحقیق.

مخالفت احزاب با توهین‎ها 

آنچه در راهپیمایی روز قدس رخ داد در قاموس هیچ حزب و جریانی که ذر مسیر قانون حرکت می کند نمی گنجد و از همین بابت است که حتی برخی چهره های جریان رقیب حسن روحانی نسبت به رفتارهای توهین آمیز روز جمعه واکنش نشان دادند. از جمله محمد تقی رهبر عضو جامعه روحانیت مبارز که اظهار داشت: این اتفاقات اصلا پسندیده نیست و در راستای وحدت و مصالح ملی ما نیست. راه انتقاد باز است، اما اینگونه برخوردها اصلا جایز نیست. این گونه برخوردهای خیابانی، آن هم در چنین روزی تبعات بدی دارد، ما همه در کنار هم هستیم و نباید هیچ چیزی وحدت ما را خدشه دار کند.

حزب اراده ملت نیز این اقدام را مخالفت با رای مردم دانست و در بیانیه ای اعلام کرد: این اقدام گروهی انقلابی نما در مراسم روز جهانی قدس امسال، در هتاکی به ‏‏ دکتر روحانی نه تنها انزجار آور بلکه موجب تضعیف وحدت و انسجام ملی در منظر افکار عمومی جهانی است و بیانگر آن است عده ای قلیل با روش هایی نخ نما شده در صددند تا اثبات کنند که منفعت گروهی شان را فدای منافع ملی می کنند .
جای تاسف است جریان هایی که به قول خودشان به دنبال دفاع از کیان نظام جمهوری اسلامی هستند هیچ گاه حاضر به پذیرش رای اکثریت مردم نیستند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Germany
|
۰۸:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۴
0
6
سلام
طبق معمول عدالت شامل حال شهروندان عادی میشه اون بندگان خدایی که با یه ممیز مرگ بر میگن و با یه غوره درود تشخیص اینکه این افراد به تحریک چه کسانی این جرم و کردند اصلا سخت نیست هر روز سخنرانیهاشون و.میشنویم ایا برخورد قانونی شامل حال انها هم خواهد شد

پاسخ خیر
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۴
0
5
چرا شب نامه اینها که تمام رسانه ملی و غیره را در دست دارند شب نامه برای ماست که حتی اجازه پخش تصویر مرادمون را هم نمی دهند
ناشناس
|
Germany
|
۰۹:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۴
0
5
هیچی تقدیر ازشون میشه
ابلغفب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۴
0
2
ایا با انها برخوردی می شود یا نه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین