کد خبر: ۴۵۶۰۹۶
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۱

کارخانه بازیکن سازی ژرمن ها

در سالهای اخیر اکثر ستاره های تیم ملی آلمان از تیم جوانان این کشور چهره شدند.
آفتاب‌‌نیوز :
تیم ملی زیر ۲۱ سال آلمان توانسته است به مرحله نیمه نهایی رقابت های قهرمانی زیر ۲۱ سال اروپا راه یابد و در این مرحله باید برابر انگلیس به میدان برود.

در آستانه دیدار آلمان و انگلیس در نیمه نهایی این دوره از رقابت ها نگاهی به پروژه بازیکن سازی در تیم ملی آلمان انداخته ایم.

از سال ۲۰۰۰ فوتبال آلمان پروژه بزرگ بازیکن سازی را آغاز کرد و در این راه بازیکنان جوان زیادی در رده های مختلف پرورش یافتند. بعد از سال ۱۹۹۸ بود که تیم پیر شده آلمان باعث نگرانی در این کشور بود و فوتبال آلمان به سرعت روند صعودی را پیمود که حاصل آن حضوری ثابت در نیمه نهایی های جام جهانی و البته قهرمانی در جام جهانی ۲۰۱۴ بوده است.

به گزارش ایسنا، خیلی از بازیکنان الان تیم ملی آلمان چون مانوئل نویر، مسوت اوزیل و توماس مولر از تیم جوانان این کشور چهره شدند و به تیم اصلی راه یافتند. اکنون نیز باید امیدوار باشیم تا چند ستاره از تیم زیر ۲۱ سال این کشور را در آینده در تیم ملی آلمان و البته تیم های بزرگ اروپایی ببینیم. یکی از همین بازیکنان سرژ گنابری است. ستاره سابق آرسنال که در المپیک نیز حاضر بود اکنون در بایرن مونیخ به سر می برد. او آینده ای بسیار روشنی دارد.

** ستاره های جوان آلمان

* سرژ گنابری

* یانیک گرهارد

* محمد داهود

* ماکسیمیلیان فیلیپ

* مکس مه یر

سیستم به کار گرفته شده برای پرورش بازیکنان آلمان می تواند برای خیلی از کشورها به عنوان الگو مورد استفاده قرار گیرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین