کد خبر: ۴۵۶۴۵۲
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۰

سرقت سیم مسی از ترانس‌های برق سیستان و بلوچستان

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان گفت: شرکت برق منطقه‌ای استان برای ساماندهی اقدامات مربوط به شبکه برق‌رسانی به حدود 700 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.
آفتاب‌‌نیوز :
غلامعلی رخشانی مهر در جمع خبرنگاران افزود: در چهار سال گذشته سرمایه گذاری 670 میلیارد تومانی در بخش توزیع نیروی برق استان انجام شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان در ادامه افزود: سالانه حدود ۳۰ تن سیم مسی از ترانس‌های برق سرقت می‌شود که این سرقت ها یک میلیارد تومان به شبکه توزیع برق استان خسارت وارد می‌کند. سیستان و بلوچستان 36  هزار کیلومتر شبکه توزیع برق و ۲۲ هزار دستگاه ترانس دارد که به ۷۵۰ هزار مشترک برق‌رسانی می‌کنند.

وی بیان کرد: عمده انشعابات شرکت توزیع نیروری برق استان در روستاها متمرکز است و به سبب حاشیه‌نشینی و حدود 52 درصد جمعیت روستایی استان، بعضا خاموشی‌ها در روستا صورت می‌گیرد.

به گزارش ایسنا، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان خاطرنشان کرد: پراکندگی جمعیت در استان معضلی است که هزینه‌های برقرسانی را به سه برابر استاندار کشوری می‌رساند. تمامی روستاهای بالای 10 خانوار در سیستان و بلوچستان از نعمت برق برخوردار شده‌اند.

رخشانی‌مهر با بیان اینکه بخشی از افت ولتاژهای برق در سطح استان به سبب توسعه برق و عدالت اجتماعی بوده، افزود: یک میلیارد و 100  میلیون تومان برای برق دار کردن تعدادی از خانوارهای روستایی هزینه شده است.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین