کد خبر: ۴۵۶۵۰۷
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۸

با این دارو‌های گیاهی اثرات مخرب شامپو‌های شیمیایی را رفع کنید

استفاده از شامپو‌های شیمیایی برای شست شوی بدن و مو‌ها به یک امر روزانه و متداول تبدیل شده است، اما دراین محصولات انواع مواد سمی وجود دارند که می‌توانند تهدیدی جدی برای سلامت بدن باشند.
آفتاب‌‌نیوز :
کارشناسان در جدیدترین تحقیقات خود دریافتند انواع مواد نگهدارنده و نرم کننده‌های شیمیایی موجود در شامپو‌ها می‌تواند باعث مشکلاتی مانند ریزش موی سر، حساسیت، آلرژی‌های پوستی، شکنندگی و خشکی مو‌های سر شوند.

برهمین اساس کارشناسان به افراد توصیه می‌کنند به ویژه اگر دچار مشکلاتی مانند ریزش موی سر یا آلرژی‌های پوستی هستند تا حد امکان از شامپو‌های شیمیایی استفاده نکنند و از شامپو‌های گیاهی حاوی دانه‌های روغنی برای احساس تازگی و شستشوی مو‌های خود استفاده کنند.

در شامپو‌های شیمیایی ترکیباتی از جمله پارافین، سیلیکون، فتالات و سولفات وجود دارد که هر کدام به تنهایی ماده‌ای شیمیایی و سمی برای سلامت بدن و از عوامل ایجاد سرطان و مشکلات پوستی هستند.

از جمله مفید‌ترین روغن‌های گیاهی برای حفظ سلامت مو می‌توان روغن آرگان، بادام، نارگیل، جوجوبا، رزماری و نیز روغن تخم کتان را نام برد.

از جمله دیگر مواد گیاهی که برای سلامت و پرپشتی مو‌ها بسیار مفید است می‌توان گیاه آلوئه ورا، اکالیپتوس، نعناع، گیاه اکیناسه، عصاره پرتقال و مرکبات، گل سرخ، عصاره بادام شیرین، شیر و عسل را نام برد.

درصورت استفاده از شامپو‌های شیمیایی نیز می‌توانید با استفاده از ماسک موی طبیعی تشکیل شده از مواد فوق و قرار دادن آن به مدت نیم ساعت قبل از استحمام برروی مو‌ها از آسیب دیدن آن‌ها به دلیل استفاده از شامپو‌های شیمیایی بکاهید.

ماسک‌های گیاهی طبیعی همچنین می‌توانند از بروز شوره، خارش و قرمزی، قارچ کف پوست سر، خشکی و ریزش مو‌های سر به دلیل رنگ و دکلره کردن‌های پیاپی و نیز استفاده از اتوی مو و سایر محصولات آرایشی مرتبط با مو‌ها بکاهند.

یکی از اشتباهات افراد شستشوی زیاد و چندین دست مو‌ها با استفاده از شامپو هنگام استحمام است که باعث آسیب دیدن به مو‌ها و خشکی آن‌ها می‌شود، همچنین استفاده از مقدار زیاد شامپو علاوه عدم صرفه اقتصادی و تمام شدن زودهنگام محصول، می‌تواند سبب شکنندگی تار‌ها و از بین رفتن چربی مفید درپوست کف سرشود.

تعویض زودهنگام برند‌های شامپو‌های شیمیایی نیز یکی دیگر از اشتباهاتی است که باعث ریزش موی سر می‌شود، اگر یک برند شامپو باعث تقویت و جلوگیری از ریزش مو‌های سر شما شده است به آسانی آن را تغییر ندهید.

کارشناسان استفاده از شامپو‌های ارگانیک را در عوض استفاده از شامپو‌های شیمیایی توصیه می‌کنند تا افراد مو‌هایی سالم و پرپشت داشته باشند.

منبع: باشگاه خبرنگاران
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین