کد خبر: ۴۵۶۶۹۰
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۲

بازداشت شکارچیان قوچ وحشی در اسفراین

رئیس اداره حفاظت محیط زیست اسفراین خراسان شمالی گفت: سه شکارچی غیرمجاز قوچ وحشی در پارک ملی ساریگل این شهرستان دستگیر شدند.
آفتاب‌‌نیوز :
روح الله لایق روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: با گزارش همیاران و دوستداران محیط زیست اسفراین به پاسگاه محیط بانی پارک ملی ساریگل مبنی بر شنیده شدن صدای شلیک گلوله در ارتفاعات این منطقه، محیط بانان پارک ملی ساریگل به محل عزیمت کردند پس از گشت، کنترل و بررسی منطقه موفق به مشاهده سه متخلف درمنطقه شدند.

وی افزود: محیط بانان با تحت نظر گرفتن این سه شکارچی متخلف درحین انتقال لاشه قوچ وحشی به روستا، متخلفان دستگیر کردند.

لایق ادامه داد:از متهمان 2 قبضه سلاح شامل یک ساچمه زن دولول غیرمجاز و یک اسلحه خفیف دست ساز کشف و ضبط شد و متهمان برای سیر مراحل قانون به مراجع قضایی تحویل شدند.

وی اضافه کرد :بر اساس مصوبه 380شورای عالی محیط زیست شکار هر راس قوج و میش وحشی 100میلیون ریال جریمه نقدی علاوه بر جریمه کیفری دارد که متهمان باید پرداخت کنند.

 پارک ملی و منطقه حفاظت شده ساریگل با وسعتی معادل 28 هزار هکتار در فاصله هشت کیلومتری شرق اسفراین و 90 کیلومتری مرکز استان خراسان شمالی قرار گرفته که با توجه به ناهمواری و منابع آب نسبتا فراوان، بویژه از نظر زیست پرندگان، تنوع قابل توجهی جانوری همچون قوچ و میش اوریال، پازن، کل و بز، پلنگ، گربه وحشی، گربه پالاس، کفتار، گرگ است . 

شهرستان 120 هزار نفری اسفراین در 60کیلومتری جنوب شرقی بجنورد مرکز خراسان شمالی قراردارد که با دارا بودن دو پارک ملی سالوک و ساریگل با تنوع بسیار خوب گیاهی و جانوری از ذخیره گاه های گیاهی و حیات وحش مهم کشور محسوب می شود.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین