کد خبر: ۴۵۶۷۴۴
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۳۹۶ - ۰۲:۳۶

4 کاربرد زیبایی برای عسل

عسل، به ویژه عسل خام یا غیر پاستوریزه، سرشار از آنتی اکسیدان هایی است که به کاهش چین و چروک و مقابله با پیری پوست کمک می کنند.
آفتاب‌‌نیوز :
عسل تنها گزینه ای ایده آل برای شیرین کردن غذاها و نوشیدنی های گرم محسوب نمی شود، بلکه این ابرماده غذایی باید حضوری دائمی در آشپزخانه شما داشته باشد تا در طول زندگی خود از فواید مختلف آن بهره‌مند شوید.

به گزارش "هلثیر وی آو لایف"، عسل می تواند به عنوان یک عنصر کلیدی در درمان سرفه، مبارزه با عفونت های ناشی از بریدگی ها، بهبود سلامت پوست سر، تقویت انرژی بدن، و کمک به کاهش واکنش های آلرژیک می تواند به طور قابل توجهی کمک حال شما باشد.

حتی عسل می تواند در بهبود شرایط خواب انسان نقش داشته باشد زیرا به تثبیت سطوح قند خون کمک می کند، به ترشح سروتونین کمک می کند که در بازسازی بدن طی زمان استراحت نقش دارد، و از ذخیره گلیکوژن کافی برای مسدود کردن هورمون های استرس، مانند کورتیزول و آدرنالین، اطمینان حاصل می کند.

با گنجاندن عسل در رژیم غذایی خود از فواید و کاربردهای بسیاری سود خواهید برد. به عنوان مثال، ترکیب عسل با زردچوبه می تواند برای کمک به پیشگیری از بیماری قلبی و کاهش التهاب مفاصل استفاده شود.

اما عسل در محصولات زیبایی، به ویژه برای سلامت پوست و مو، نیز بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. عسل، به ویژه عسل خام یا غیر پاستوریزه، سرشار از آنتی اکسیدان هایی است که به کاهش چین و چروک و مقابله با پیری پوست کمک می کنند. افزون بر این، ویژگی های ضد باکتری عسل در کاهش طغیان آکنه کمک می کنند. همچنین، ویژگی مرطوب کنندگی عسل در مقابله با سوزش و لکه های پوستی موثر است.

عسل یک تمیزکننده خوب برای منافذ پوست است و به باز شدن آنها کمک می کند. بهتر از همه این که پس از استفاده از عسل درخششی زیبا را تجربه خواهید کرد. جدا از لذت بردن در رژیم غذایی، شما می توانید از عسل به عنوان ابزاری موثر برای زیبایی نیز استفاده کنید.

ماسک صورت لیمو و عسل

برای تهیه ماسک صورت لیمو و عسل تنها کافی است تا یک لیمو را نصف کرده و هسته های آن را خارج کنید. سپس، یک قاشق چایخوری عسل را به آن اضافه کنید.

به آرامی لیمو حاوی عسل را روی صورت خود مالش دهید. تقریبا پنج دقیقه صبر کنید. ترکیب ویتامین C و آنتی اکسیدان های لیمو و ویژگی های آنتی اکسیدانی عسل آن را به یک تقویت کننده و لایه بردار شگفت انگیز تبدیل می کند.

حفظ رطوبت پوست با عسل

پوست انسان در فصول سرد دچار خشکی می شود. اما با استفاده از عسل می توان از این شرایط پیشگیری کرد.

اگر احساس خشکی در پوست خود دارید، یک قاشق غذاخوری عسل را با یک قاشق چایخوری روغن زیتون و مقداری آبلیمو ترکیب کنید. این ترکیب را روی بخش های خشک پوست خود بمالید و اجازه دهید 20 دقیقه به همان حالت باقی بماند.

موهایی درخشان با عسل

یک قاشق غذاخوری عسل را در یک لیوان آب گرم ترکیب کنید. این ترکیب را پس از شستشوی موهای خود با شامپو استفاده کنید.

اجازه دهید چند دقیقه ترکیب آب و عسل روی سر شما باقی بماند و سپس به خوبی مو و پوست سر خود را شستشو دهید.

حمام شیر و عسل

حفظ زیبایی پوست سابقه ای تاریخی دارد و یکی از اقدامات رایج در این راستا استفاده از حمام شیر و عسل بوده است.

با ترکیب یک چهارم فنجان عسل با دو فنجان شیر ارگانیک و مقداری روغن های ضروری حمام می توانید در دنیای مدرن نیز این تجربه را داشته باشید. این ترکیب را به آب داغ وان اضافه کنید، سپس از حمامی آرامش بخش لذت ببرید.
منبع: عصرایران
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین