کد خبر: ۴۵۶۷۶۹
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۹
احسان کرمی:

با همسرم به شایعات می خندیم

عشق و علاقه اش به تمام رشته های هنری ای که کار کرده مثال زدنی است و این عشق را می شد در لحظه لحظه های مصاحبه و شور و شوق بی وصفش در توصیف حال و هوای این روزهایش به راحتی احساس کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
احسان کرمی، مجری ممنوع التصویری که نمی خواهد در برابر تلویزیون موضع بگیرد، از سال 1385 به طور حرفه ای وارد عرصه اجراشد، در حالی که پیش از آن، آن هم در کودکی استعداد موسیقایی اش را کشف کرده بودند. 

احسان کرمی، مجری ممنوع التصویری که نمی خواهد در برابر تلویزیون موضع بگیرد، از سال 1385 به طور حرفه ای وارد عرصه اجراشد، در حالی که پیش از آن، آن هم در کودکی استعداد موسیقایی اش را کشف کرده بودند. 
  
عشق و علاقه اش به تمام رشته های هنری ای که کار کرده مثال زدنی است و این عشق را می شد در لحظه لحظه های مصاحبه و شور و شوق بی وصفش در توصیف حال و هوای این روزهایش به راحتی احساس کرد. او این روزها گروه موفق تئاتر آیس لند را در کانادا همراهی می کند. گفت و گوی ما به این بهانه اما در مورد همه حاشیه های زندگی اوست. 
   
البته شما خیلی خوب و شیرین صحبت می کنید. مصاحبه کردن با شما بهانه نمی خواهد اما ما بهانه داشتیم. بهانه ما تئاتر آخرتان آیس لند است که با استقبال بی نظیری هم مواجه شد و قرار است برای اجرای آن به کانادا بروید. از این تئاتر برایمان بگویید. 
 
تئاتر هم برای من مانند رادیو بود. ابتدا تئاتر را از تئاتر شهر یاد گرفتم و می توانم بگویم تا آن زمان تقریبا تئاتری نبود که نرفته و ندیده باشم. نه به قصد ورود به عرصه بازیگری، فقط به این خاطر که از دیدن تئاتر لذت می بردم. شما یک جهان موازی با خودتان را مشاهده می کنید بدون آن که در آن دخل و تصرفی داشته باشید، بنابراین تئاتر قضاوت را از شما دور می کند و این اتفاق جالبی است. کسی به عنوان نویسنده و کارگردان آن را قضاوت می کند و شما به عنوان بیننده مجبور به پذیرش آن هستید. 
 
در تئاتر افتخارم این است که شاگردی میکاییل شهرستانی را کردم و افتخار دیگرم کارکردن با محمد رحمانیان است. 
 
اتفاقی که در تئاتر به عنوان بازیگر برای من افتاد، این بود که مخاطبین و اهالی تئاتر تقریبا با کار آیس لند من را به عنوان بازیگر پذیرفتند. البته زمانی که شما با محمد رحمانیان و همچنین میکاییل شهرستانی کار می کنید یعنی این که شما تئاتر هستید. 
 
اما آیس لند به لحاظ متن و نقش دقیقا آن چیزی بود که من به آن نیاز داشتم. استقبال خیلی خوبی از این کار شد، هیچ نقد منفی ای نگرفتم و این برای من عالی است و خیلی امیدوار هستم که بتوانیم این کار را در سالن های خوبی به روی صحنه ببریم، متاسفانه گروه این کار اصلا خاطره خوبی از کار با تئاتر باران ندارند. و من به شخصه از طرف خودم، از طرف آزاده صمدی و آیدا کیخاهی و محمد یعقوبی می گویم که امکان ندارد که این گروه دوباره با تئاتر باران کار کند. 
 
ولی نمایش آیس لند برای من اتفاق بزرگی بود و در حال حاضر هم که در حال آماده شدن برای روی صحنه رفتن در کانادا هستیم، می دانم که از آن استقبال خوبی خواهدشد. 
 
شخصیت تان در آیس بلند منفی بود. با آن ارتباط برقرار کردید؟ 
من در آیس لند نقش یک شخصیت کاپیتالیست به نام حلیم را ایفا می کنم که پاکستانی الاصل است. 
 
که فوق العاده از ایفای این نقش مثبت شنیده ام. تبریک می گویم! 

ممنونم. خدا را شکر فیدبک های مثبتی از آن گرفتم و بعد از آن بلافاصله توانستم با خانم نازنین سهامی زاده در نمایش مانوس همکاری داشته باشم. که آن نمایش هم در زمین تئاتر برای من از اهمیت ویژه ای برخوردار بود. 
 
لازم است که این نکته را هم در این جا بیاورم که جدا از این که از همکاری با خانم آیدا کیخاهی خیلی خوشحال هستم و به عنوان کارگران حق بزرگی بر گردن بنده دارند اما در مورد نقش حلیم به میزان زیادی مدیون خانم آزاده صمدی هستم و ایشان خیلی به من کمک کردند. به نظرم آزاده صمدی بهترین پارتنری هستند کهکسی می تواند در بازی داشته باشد و این سومین تجربه من با ایشان بود. 
 
به محض برگشتن از کانادا قرار است که در نمایش صدام نقشی را داشته باشم که از این بابت بسیار هیجان زده هستم که قرار است با آقای محمد رحمانیان 50 تا 60 شب در تالار وحدت این نمایش را روی صحنه ببریم. تمام سه ماه تابستانم را به این کار اختصاص داده ام. کار با آقای رحمانیان برای من بی اندازه خوشایند و جذاب است. 
 
من با چند نابغه افتخار همکاری داشتم که یکی از آن ها آقای ایرج طهماسب و دیگری محمد رحمانیان هستند که می توان گفت در هر حوزه از هنر شناخت دارند.  
 
جای خالی دنیا در کلاه قرمزی 

از طریق خانم فنی زاده برای کار کلاه قرمزی معرفی شده اید. درست است؟ قبل از آن صداپیشگی انجام داده بودید؟ 

خیر، دوبله انیمیشن کار کرده بودم، حدود یک سال و نیم برای کار دوبله تست دادم و بالاخره قبول شدم. ولی در واحد دوبلاژ هیچ وقت کار نکردم چون وقت گیر بود و من دائما درگیر اجرا بودم. اما خارج از سازمان دوبله کردم. مانند کارتون فروزن و در مورد حضورم در مجموعه کلاه قرمزی هم باید بگویم که با این که خانم فنی زاده شناخت زیادی از من نداشتند اما از ایشان خواهش کردم و ایشان من را به آقای طهماسب معرفی کردند. 
 
روزهای ضبط کلاه قرمزی بدون حضور خانم فنی زاده چطور گذشت؟ 

دنیا فنی زاده نه فقط یک عروسک گردان برجسته و باسابقه، بلکه در مجموعه کلاه قرمزی به شدت ایجاد تحرک و شور و نشاط می کرد و پر از انگیزه بود. من کمتر کسی را دیدم که در شغل خودش تا این حد انگیزه داشته باشد. دو سال پیش که ما سر ضبط بودیم خانم فنی زاده نمی توانستند با دست راست کار کنند، با این حال لحظه ای کلاه قرمزی را رها نکردند و با دست چپ کار را ادامه دادند. 
  
نبودنشان خیلی کار را دشوار کرده بود، ولی به همان اندازه به ما انگیزه می داد که خوب باشیم. عکس دنیا همیشه در استودیو رو به روی ما بود و خانم شیما بخشنده که به جای ایشان کلاه قرمزی را دست گرفتند به نظرم بسیار عالی و باانگیزه کار کردند چون همه می دانستیم که اگر خوب کار نکنیم به دنیا مدیونیم. 
 
با موسیقی دیوانه و مریض می شوم! 
 
و اما موسیقی؟... (خنده) 

جالب است که در مورد هر کدام از حوزه ها که صحبت می شود چشمان تان برق می زند، حق دارید که انتخاب یکی از بین این همه جذابیت برایتان سخت باشد. 
 
دقیقا همین طور است. واقعا نمی توانم انتخاب کنم (با خنده) در حال حاضر من خواننده گروه نوشه هستم و یک سال و نیم است که با هم همکاری داریم. دو کنسرت موفق در برج آزادی برگزار کردیم و یکی، دو ترک داشتیم. ولی تصمیم گرفتیم که سبک گروه مان را عوض کنیم. ما در ابتدا پاپ سنتی کار می کردیم و تمرکزمان بیشتر در بازخوانی آثار قدیمی بود اما ناگهان تصمیم گرفتیم که یک چرخش 180 درجه ای داشته باشیم و تمرکزمان را ببریم روی موسیقی پاپ به شدت پاپ، هاووس. با بهترین آهنگ سازان پاپ که در حال حاضر کار می کنند همکاری می کنیم و سرپرست گروه مان خانم نیوشا بریمانی هستند. 
 
همین اواخر آلبوم مان ضبط شده و شامل 8 ترک است و ان شاءالله بتوانیم در آذر یا دی ماه کنسرت برگزار کنیم. پروژه را خیلی آرام ولی حرفه ای پیش می بریم. رونمایی آلبوم به بهترین شکل انجام خواهدشد و تمام تلاش مان این است که اتفاق خوبی در حوزه موسیقی رقم بزنیم 
 
خودتان به چه سبکی علاقه دارید؟ 

سنتی بیشتر گوش می کنم ولی واقعیت این است که من همه نوع موسیقی به جز موسیقی رپ را دوست دارم و گوش می کنم. 
 
باید بگویم که دیوانه آقای شجریان هستم و به نظرم ایشان انسان باعظمتی هستند و یکی از افتخاراتم این است که هموطن محمدرضا شجریان هستم و در زمانه و هوایی نفس می کشم که ایشان نفس کشیده اند. موسیقی سنتی به شدت برایم اهمیت دارد ولی آن قدر ژرفا دارد و دشوار است که من هر چقدر در آن تلاش کنم هم قطعا در این سن و سال نمی توانم به عنوان خواننده موسیقی سنتی موفقیتی کسب کنم. من از تمرین کردن در این نوع از موسیقی به عنوان یک کمک در موسیقی پاپ استفاده می کنم. موسیقی سنتی صدای مرا پخته می کند. 
 
این اواخر یک موسیقی من را راهی بیمارستان کرد. 
 
چرا؟ چه اتفاقی افتاد؟ 
من وقتی که موسیقی خوب گوش می کنم به شدت از لحاظ حسی دچار مشکل می شوم. آهنگ کجا باید برم از روزبه بمانی واقعا آن قدر از لحاظ عصبی من را بهم ریخت که کارم به بیمارستان کشید (خنده). 
 
این داستان را برای خود آقای تهمورث پورناظری هم تعریف کردم، کنسرت همایون شجریان بود و موفق نشدم که بروم. در آن کنسرت یک قطعه قدیمی را همایون شجریان بازخوانی کرده بودند: «هر دست که دادم همون دست گرفتم» (شروع به زمزمه می کنند) این شعر برای آقای فروغی بسطامی است. دوستانم این بازخوانی را برای من ضبط کرده بودند. من تا صبح از روی موبایل این موسیقی را گوش می دادم و راه می رفتم و احساس می کردم چند لحظه دیگر پرواز می کنم. 
 
ساعت 6 صبح شد و من همچنان ادامه داده بودم. تا اینکه به خودم آمدم و متوجه شدم که ساعت 8:30 باید سر مرین تئاتر باشم. به کارگردان پیام دادم که حال خوبی ندارم و نمی توانم بیایم و نرفتم (با خنده). 
 
متاسفانه موسیقی همچین تاثیری روی من دارد، واقعا متاسفانه... چون اذیتم می کند و بعد از روزی که به بیمارستان رفتم هرگز آهنگ روزبه بمانی را گوش ندادم. من گاهی با موسیقی های غمگین ورزش هم می کنم. (خنده) 
  
دو پیج در فیس بوک و یک پیج در اینستاگرام دارم 
 
چقدر در فضای مجازی فعالیت می کنید، یا بهتره بگویم چقدر برایش وقت می گذارید؟ 
متاسفانه خیلی زیاد. و این موضوع میانگین مطالعه ام را پایین می آورد و مطالعه را سطحی می کند. ولی ناچار هستم در آن فعال باشم. 
 
به خاطر مخاطبان؟ 
نمی توانم بگویم صرفا به خاطر مخاطب، به نظرم یک عرصه بی واسطه ای است برای این که شما بتوانید دیدگاه تان را بدون هیچ فیلتری در اختیار رسانه ها و مردم قرار دهید. حتی شاید در بعضی مواقع بشود ایجاد تفکری کرد. 
 
من به این عنوان ازش استفاده می کنم و هنوز فیس بوکم فعال است، هر چند کم، اما فعالیت می کنم. 
 
در حال حاضر دو پیج در فیس بوک و یک پیج در اینستاگرام فعال دارم و در ضمن به فن پیج ها هیچ نظارتی ندارم (با خنده) 
 
همسر من هم با من به این اتفاقات می خندد! 
 
عجیب ترین شایعه ای که در مورد خودتان شنیده اید چه بوده است؟ 
در حال جمع کردم چمدانم برای سفر بودم و هنوز در تاکسی فرودگاه هم ننشسته بودم که پیغامی از یکی از دوستانم برایم آمد، و در کمال تعجب متوجه شدم که در یکی از پیج های سینمایی با این خبر مواجه شده است که احسان کرمی برای همیشه ایران را ترک کرد و به آمریکا رفت، او همچنین گفته است که برای ادامه تحصیل می رود ولی شنیده ها حاکی از آن است که قصد ماندن و همکاری با رسانه های آن ور را دارد. (خنده) 
 
این قدر دقیق و با جزییات؟ (خنده) 
همین قدر دقیق (خنده) اما برای خودم کاملا مشخص بود که این خبرها و شایعه ها از کجا می آید و مورد دیگر، گمانه زنی در مورد همسر من است، در حال حاضر خیلی ها همسر بنده هستند. (خنده) 
 
واقعا؟ به واسطه عکس؟ 
بله، خیلی ها را شایعه کردند که همسر من هستند، و این برای من عجیب است که شما به محض این که در کنار کسی عکس می گیرید، می گویند این خانم همسرش است. چند تا همسر آخه؟ (با خنده) 
 
اذیت تان نمی کند؟ 
نه، می خندم دیگر. 
   
این موضوع در زندگی شخصی تان دردسرساز نشده است؟ 
خیر، خدا را شکر که همسر من هم با من به این اتفاقات می خندد (خنده) و یک شب که واقعا و از ته دل خندیدیم، ماجرا از این قرار بود که: ما دوستی نزدیک و خانوادگی با خانم بهاره کیان افشار داریم، یعنی همسر من با ایشان دوستی خیلی نزدیکی دارند، چند نفر موجی را شروع کردند که زیر عکس های بهاره و من (ما با هم خیلی کار کردیم، ایشان از زمانی که کارگردانی تئاتر می کردم برای من بازی کرده اند) خانم من را منشن می کردند که کجا بودی وقتی که در پایان فلان تئاتر احسان به بهاره کیان افشار کادویی آنچنان داد و بعد هم به اتفاق برای شام رفتند (خنده) خیلی بامزه بود. 
 
همسرم می گفتند خب حالا چی به بهاره دادی، گفتم هیچی، گلی که سر صحنه به ما داده بودند، همسرم ادامه دادند که خب شام کجا رفتید گفتم شام جایی نرفتیم، در حال آمدن به سمت خانه بودم که بهاره را در پیتزافروشی کنار سالن دیدم و یک تکه پیتزا ازش گرفتم. (با خنده) 
 
پس خدا را شکر اذیت تان نمی کند این موارد؟ 
ما را خیر، اما خیلی از دوستانم را به شدت آزار می دهد. 
 
همسر من تمام دوستان نزدیک من را می شناسند و این شایعه ها بیشتر برای شان خنده دار است تا آزاردهنده. برای مثال من در فلان فرش قرمز با خانم ایکس عکسی می گیرم، سریع وقتی می رسم خانه همسرم عکس را نشان می دهد یا پیغام می فرستد که خووووب همسر جدید مبارکه. (خنده) 
 
وقتی بی نوبت پول نو گرفتم! 
 
شهرت تا الان چقدر برایتان لذت و چقدر سختی به همراه داشته است؟ 
در ایران در مقایسه با سایر نقاط دنیا سخت تر است، چون با شهرت از لحاظ رفتاری خیلی محدود می شوی، البته برای من خیلی سخت نبوده، چون من همینم که هستم و سعی در سانسور خودم ندارم، بنابراین مشکلی با ارشاد یا خانه تئاتر تا به حال نداشته ام. اما تلویزیون خط قرمزهایش خیلی تنگ تر است و گاهی اوقات به مشکل برخوردیم. اما به طور کلی در سطح جامعه دچار مشکل نشده ام. 
 
جایی از شهرت تان استفاده کردید؟ 
خیر، اما اولین بار که از شهرتم لذت بردم زمانی بود که شب عید برای گرفتن پول نو در صف بانک بودم، که اتفاقا خیلی هم شلوغ بود، من نوبت گرفته بودم و نشسته بودم که آقای صندوقدار من را شناختند و صدایم کردند، من را به پشت باجه هدایت کردند و من خودم پول شمردم و برداشتم (با خنده) امیدوارم مردم حلال کنند. 
 
هیشکی مثل من کری نمی خواند 
 
فوتبالی هستید؟ 
به شدت. 
 
آبی یا قرمز؟ 
قرمز. 
 
کری می خوانید؟ 
زیاد، پا بدهد خیلی خیلی و به صورت کاملا جدی (با خنده) 
 
تا حالا نشده که کسی بتواند در کری خوانی من را شکست بدهد. فقط یک نقطه ضعف دارم و آن هم در مورد بایرن مونیخ، تیم خارجی مورد علاقه ام است که مربوط به فنیال سال 1999 می شود. 
 
فوتبال بازی می کنید؟ 
در گذشته بله، به شدت. 
 
اما مچ پایم دچار آسیب دیدگی شدیدی شد که مجبور شدم فوتبال را کنار بگذارم و همچنین اسکوواچ و بولینگ زیاد بازی می کردم که کمرم دچار مشکل شد. (با خنده) 
   
عزیزم ببخشید

کاراکتر عزیزم ببخشید به گونه ای در ذهن مخاطب جا گرفته است که اگر سوالی از کسی بپرسی و وارد جزییاتش شوی سریعا این کاراکتر را بهت نسبت می دهد. دلیل موفقیتش از نظر شما چه بود؟ 
اگر خیلی جذاب شده تقصیر آقای طهماسب است. (با خنده) طراحی این کاراکتر تماما با آقای طهماسب بوده و 2 با 3 روز قبل از ضبط در مورد طرحی که داشتند با من صحبت کردند و گفتند که باید همه چیز را سوال کنی. 
 
بستنی خوری در نیمه شب 
 
عجیب ترین عادتی که دارید؟ 
یکی از شیرین ترین لحظات زندگی ام زمانی است که نیمه شب در سکوت مطلق خانه موضوعی فکرم را مشغول کرده است، آن وقت است که می روم سراغ نیم کیلو پسته یا مثلا بستنی لیتری و شروع می کنم به خوردن و به موضوع مورد نظر به شدت فکر کردن. 
 
می توانید با آن حجم خوراکی ای که میل کرده اید، بخوابید؟ (با خنده) 
بله، به راحتی (با خنده) اما چون کمی اضافه وزن پیدا کرده بودم سعی کردم این عادت را ترک کنم. ولی برایم به شدت لذت بخش بود. 
 
شیرین ترین و تلخ ترین 
 
شیرین ترین و تلخ ترین خاطره ای که دارید؟ 
فوت پدربزرگم از تلخ ترین اتفاقاتی بود که تجربه اش کردم. 
 
چون رابطه دوستانه ای با هم داشتیم و این از دست دادن به شدت برایم تلخ بود. شیرین ترین خاطره هم اول، روز دامادی ام است یا بهتر بگویم زمانی که همسرم را در لباس عروس دیدم که حتی از به دنیا آمدن پسرم هم برایم شیرین تر بود و دومی اش به دنیا آمدن پسرم. 
 
پیشنهاد از یک برند ترکیه ای 
 
در زمینه تبلیغات هم به تازگی فعالیت هایی داشته اید. درست است؟ 
بله با برند لامبورگینی به تازگی همکاری می کنم. الان هم ساعتش دستم است. 
 
چقدر پیشنهادهای تبلیغاتی دارید؟ 
خیلی. پیشنهاد تبلیغات یک برند ترکیه ای لباس را داشتم، که به دلیل نداشتن وقت نرسیدم برای عکاسی بروم و نشد، برند دیگری بود که برای پدرها و بچه ها لباس های ست تولید می کرد که چون پسرم ایران نبود، آن هم نشد تا که به لامبورگینی رسید و همکاری کردیم.

منبع: بماهنامه دیده‌بان
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین