کد خبر: ۴۵۷۰۵
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۳۸۵ - ۱۳:۵۴

ارسال اولین عکسهای هسته ای ایران به اسرائیل

آفتاب‌‌نیوز : به گزارش این روزنامه اسرائیلی این ماهواره اسرائیلی که سه شنبه گذشته توسط یک موشک روسی در مدار زمین قرار گرفته بود اولین عکس های خود را روز جمعه به زمین ارسال کرده است. "شیمون اکخائوس" یکی از مسئولان اتاق کنترل این ماهواره در اظهارات خود گفته کیفیت عکسها بسیار عالی است و آنها حتی می توانند قدم زدن مردم بر روی زمین را در عکسها ببینند.

این مقام اسرائیلی در ادامه اظهارات خود با اشاره به اینکه این ماهواره می تواند از اشیا بسیار کوچک در روی زمین عکس بگیرد گفته، این ماهواره می تواند به غیر از مراکز هسته ای ایران از هر مکانی در جهان عکس های بسیار دقیقی بگیرد. وی همچنین مدعی شده که آنها از یک پایگاه نیروی هوایی در سودان نیز عکس برداری کرده اند.

شیمون اکخائوس معتقد است در این عصر ،جاسوسی یک ضرورت است و ماهوارهای جاسوسی در این خصوص بسیار ارزشمند هستند چرا که هیچ روش یا وسیله دیگری نمی تواند در یک لحظه از تمام جهان اطلاعات تهیه کند.

بر اساس اظهارات صورت گرفته عکس های که این ماهواره از زمین می گیرد به فاصله یک دقیقه به زمین ارسال می شوند. به نوشته این روزنامه این ماهواره مجهز به سیستم عکسبرداری از ارتفاع 480 و 600 کیلومتری سطح زمین و ساخت اسرائیل است که در هر 90 دقیقه یک دور کامل به گرد زمین می چرخد، دوربین های این ماهواره نیز مجهز به چشمان مسلح برای ردگیری دقیق اماکن حساس است.

يك مقام نظامي اسراييل چندی پیش گفته بود که اين ماهواره به اسراييل كمك مي كند تا اطلاعاتي درمورد برنامه هسته اي ايران و موشكهاي دوربردش كه قادر است اسراييل را مورد حمله قرار دهد، به دست آورد. وي همچنين گفته بود براي ارزيابي اطلاعاتي كه توسط ماهواره منتقل مي شود ده روز وقت لازم است.

گفتنی است علی رغم تاکید ایران بر صلح آمیز بودن فعالیت های هسته ای این کشور، اسرائیل ایران را به عنوان تهدیدی برای خود می داند و روسها در زمانی اقدام به پرتاب ماهواره جاسوسی اسرائیل به فضا کرده اند که هنوز امیدهای بسیار زیادی برای حل مسمالمت آمیز پرونده هسته ای ایران وجود دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین