کد خبر: ۴۵۷۱۴۵
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۲

وزیر دفاع آمریکا: خیلی شتابزده از افغانستان خارج شدیم

درحالیکه وزیر دفاع آمریکا گفته نیروهای این کشور و متحدانش خیلی زود و شتابزده از افغانستان خارج شدند و حضورشان در این کشور به یکباره کم شد، ناتو اعلام کرده که به دنبال افزایش نیروهای خود در افغانستان است.
آفتاب‌‌نیوز :
جیمز ماتیس، وزیر دفاع آمریکا در یک نشست خبری پیش از نشست وزرای دفاع ناتو در بروکسل که روز پنجشنبه برگزار شد، گفت:‌ به گذشته نگاه کنید. اجماع نظری درباره این مساله وجود داشت که ما نیروهای خود را خیلی سریع از افغانستان خارج کنیم و تعداد آنها را به سرعت کاهش دهیم.

وی همچنین قول داد تا به جنگ در افغانستان پایان دهد اما زمان دقیقی را برای آن در نظر نگرفت.

در همین حال، ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو گفت: متحدان ناتو روز پنجشنبه متعهد شدند تا نیروهای بیشتری را به افغانستان اعزام کنند.

وی ادامه داد: ائتلاف نظامی ناتو تمرکز خودش را برای حمایت از نیروهای عملیات ویژه افغان بیشتر می‌کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، دبیرکل ناتو که پس از دیدار با وزرای دفاع این ائتلاف در بروکسل صحبت می‌کرد، گفت: محل‌های امن و پناهگاه‌های مورد استفاده توسط شبه نظامیان در سراسر مرز افغانستان با پاکستان باید به عنوان بخشی از راه حل پایان دادن به این درگیری مد نظر قرار گیرد.

تعداد نیروهای آمریکایی در این کشور جنگ زده کمتر از 100 هزار تنی هستند که در سال 2011 در افغانستان بودند. در آن سال واشنگتن برای کم کردن نیروهایش و عملیات هزینه بردار در این کشور به شدت تحت فشار قرار داشت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین