کد خبر: ۴۵۷۳۷۸
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۶

با این ترفندها در گرم ترین روز سال به راحتی استراحت کنید

ناتوانی در استراحت و خواب شبانه یکی از مشکلاتی است که در هوای گرم برای افراد رخ می دهد و استفاده از تشک سبک راهکاری مناسب برای رفع این مشکل است.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛  زمانی که هوا به شدت گرم می شود یکی از مشکلاتی که برای افراد رخ می دهد ناتوانی در استراحت و خواب شبانه است که برای رفع این مشکل می توان از راهکارهای زیر استفاده کرد.

ورود موج هوای گرم می تواند باعث استرس و بی خوابی و بد خوابی کودکان و نوزادان شود برای رفع این مشکل می توانید در گام اول رو بالشتی و ملحفه های تخت خواب را در جایی سرد قرار دهید تا خنک شوند، حتی می توانید در صورت تمیز بودن بالشت و ملحفه ها آنها را درون کیسه گذاشته و به مدت 10دقیقه در یخچال یا فریزر قرار دهید.

یکی دیگر از اقدامات استفاده از تشک، روبالشتی ، روانداز و ملحفه هایی از جنس نازک و سبک است که سبب ذخیره شدن هوای گرم درون خود نشود، استفاده از وسایل سرمایشی از جمله کولرآبی، کولر گازی و یا پنکه در اتاق خواب نیز می تواند در تعدیل و خنک کردن دمای اتاق در شب موثر باشد.

دوش با آب سرد هم یکی از راهکارهای قدیمی اما راهگشا برای درمان مشکل گرما زدگی و عدم توانایی برای استراحت شب هنگام است که در کاهش دمای بدن موثر بوده و سبب احساس خواب آلودگی می شود.

برای احساس خواب آلودگی و عدم گرگرفتگی به دلیل دمای بالای هوا از خوردن مواد غذایی بسیار گرم و داغ در وعده شام خودداری کنید.

نوشیدنی های داغ چون قهوه و یا چای علاوه بر ایجاد بی خوابی با افزایش دمای بدن مانع از احساس راحتی به هنگام خواب به ویژه در یک شب تابستانی گرم می شود در عوض خوردن و نوشیدن مواد غذایی گرم، انواع سرد را همچون بستنی، شربت کم شیرین و یا آبمیوه طبیعی که می تواند در تعدیل دمای بدن بسیار موثر باشد.

استفاده از تشک دارای تنظیم کننده دما نیز می تواند یک پیشنهاد عالی برای استراحت در زمان گرمای هوا باشد، این تشک ها دارای 2 حالت گرم و سرد هستند و بنا بر فصل می توان نوع گرم یا سرد آن را انتخاب کرد.

استفاده از طب سنتی چینی برای خنک کردن چاکرها و کانون های انرژی بدن نیز از جمله دیگر راهکارها برای کاهش دمای بدن و احساس خواب آلودگی است که به این منظور مقداری یخ را با پارچه یا کیسه  بر روی ناحیه درونی مچ دست و یا رگ اصلی گردن قرار دهید این اقدام باعث کاهش دما در عروق خونی و خنک شدن بدن می شود.

اگر با وجود رعایت تمامی راهکارها همچنان دچار احساس گرمای شدید و ناتوانی در خواب و استراحت هستید امکان دارد نوعی بیماری یا اختلال در سلامتی مسبب آن باشد، به همین دلیل توصیه می شود به پزشک متخصص برای انجام آزمایشات بیشترمراجعه کنید.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین