کد خبر: ۴۵۷۶۳۱
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۸

غرب به دنبال جنبش آزادی مشروط است

معاون برون مرزی سازمان صداوسیما با تاکید بر اینکه جنبش آزادی مطلوب است اما از دید غربی‌ها این به شرطی درست است که اهداف آنها را تامین کند، گفت: امروز اگر سخن از اطلاعات می‌زنیم این با چیزی که غربی‌ها ۱۰ سال‌ و قبل‌تر از آن می‌گفتند متفاوت است.
آفتاب‌‌نیوز :
به گزارش ابسنا به نقل از ستاد خبری نهمین اجلاس مجمع عمومی اتحادیه رادیو تلوزیون‌های اسلامی، پیمان جبلی عصر امروز در نشست علمی پوشش موثر رویدادهای سیاسی امنیتی که در حاشیه نهمین اجلاس مجمع عمومی اتحادیه رادیو تلوزیون‌های اسلامی در سالن نمایشگاه‌های آستان قدس رضوی برگزار شد، با بیان اینکه برای اینکه در زمینه رسانه‌ای به نتیجه مطلوبی برسیم باید در خصوص دستاوردهای طی این مدت بررسی لازم را داشته باشیم اظهار کرد: با توجه از تحولاتی که طی سال‌های اخیر در بخش رسانه‌ای شاهد بودیم، همچنین گسترش رسانه‌های محلی و منطقه‌ای، شاید ۱۰ سال قبل این حرکات و برنامه‌ریزی‌ها با امروز متفاوت بود.

وی با بیان اینکه طی سال‌هایی که گذشته شاید رسانه‌های غربی و امپریالیستی بر جهان حاکم بودند خاطرنشان کرد: اما امروز اگر ما سخن از جنبش آزاد اطلاعاتی می‌زنیم و همچنین مردم سالاری که در کشورهای جهان سوم شاهد بودیم و برداشت‌هایی که رسانه‌های خارجی به ویژه‌ رسانه‌های غربی داشتند می‌بینیم که امروز آزادی و دموکراسی توانسته برداشت مثبتی از چارچوب اطلاعاتی ما داشته باشد.

معاون برون مرزی سازمان صدا و سیما با تاکید بر اینکه جنبش آزادی مطلوب است اما از دید غربی‌ها این به شرطی درست است که اهداف آنها را تامین کند گفت: امروز اگر سخن از اطلاعات می‌زنیم این با چیزی که غربی‌ها ۱۰ سال‌ و قبل‌تر از آن می‌گفتند متفاوت است.

وی اذعان کرد: امکانات ما در مقایسه با رسانه‌های غربی پیشرفته بسیار محدود است و نقطه اساسی که باید روی آن تاکید شود همین مساله است و باید تلاش کنیم که امکاناتی فراهم کنیم تا بتوانیم مواد اطلاعاتی را در جامعه درست منتشر کنیم.

بر اساس این گزارش، کمیسیون‌های تخصصی نهمین اجالس مجمع عمومی اتحادیه رادیو تلویزیون های اسلامی در مشهد مقدس آغاز به کار کرد.

این اجلاس که از صبح امروز آغاز به کار کرده است، در نوبت عصر در دو کمیسیون تخصصی کار خود را ادامه داد.

در این کمیسیون ها که با محور تخصصی رسانه انجام می‌شود پوشش موثر رویدادهای سیاسی و امنیتی، نقش رسانه ها در جنگ روانی و رسانه های تعاملی و نقش آن در جذب افکار عمومی مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

همچنین اهمیت اطلاعات رسانه، نقض آزادی مطبوعات و رسانه ها در غرب و مسائل مسکوت در آن و رسانه، اقتصاد و توسعه متقابل از دیگر مسائلی است که بحث و تبادل نظر می شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین