کد خبر: ۴۵۷۶۸۶
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۰۱:۵۸

داروخانه‌ای به نام شلغم

شلغم یکی از سبزیجات بسیار مفید و سرشار از ویتامین است که ما را در زمستان ملزم به استفاده از آن می کند.
آفتاب‌‌نیوز :
کسانی که معده ضعیف دارند باید شلغم را با زیره یا فلفل استفاده کنند و دیگر این که نکته بعدی این که انسولین موجود در این ماده بر اثر حرارت و پخته شدن از بین می رود. پس بهتر است این سبزی را خام مصرف کنید و آب آن را با سایر مایعات مخلوط کرده و میل کنید.

در اینجا به ۱۰ خاصیت شلغم اشاره می کنیم:

۱ ـ درمان اصلی شلغم سرماخوردگی، نرم کننده سینه و درمان سرفه است. شلغم را خرد کرده و در شیر بجوشانید و صبح ناشتا (بخصوص در زمستان) آن را گرم میل کنید. برای درمان سینه درد بسیار موثر است.

۲ ـ این سبزی به علت داشتن گوگرد و ارسنیک برای درمان آکنه و جوش بسیار موثر است. البته خوردن آب آن بسیار مفیدتر است.

۳ ـ این گیاه سرشار از ویتامین و املاح و یکی از بهترین مواد غذایی برای زنان باردار است. مادری که در دوران بارداری شلغم بخورد نوزادش زود رشد می کند، به آسانی دندان درمی آورد، استخوانش محکم می شود، در مقابل بیماری ها مقاومت بیشتری دارد و… .

۴ ـ این ماده به علت داشتن فسفر و ویتامین B تقویت کننده قوای جنسی و افزاینده نیروی جوانی است.

۵ ـ گوگرد موجود در این سبزی به کمک ویتامین A از تولید سنگ مثانه جلوگیری کرده و سنگ ها را خرد می کند.

۶ ـ کمبود ید موجب تشنج و گواتر می شود و شخص را عصبی و بی قرار می کند که تمام این موارد با خوردن شلغم برطرف می شود.

۷ ـ درمان سیاه سرفه بخصوص در کودکان با مصرف شربت شلغم امکان پذیر است. برای تهیه این شربت، وسط یک شلغم درشت را گود کرده و آن را پر از شکر کنید و بگذارید بماند تا خوب آب بیندازد. بعد آن را میل کنید.

۸ ـ یک یا دو عدد از این گیاه را در آب بپزید. وقتی خوب پخته شد آن را بکوبید و به شکل پوره درآورید. آن را در پارچه نرمی بگذارید و در حالی که گرم است روی محل آبسه یا کورک بگذارید. به زودی سر باز کرده و عفونت از آن خارج می شود.

۹ ـ شلغم خام را پوست کنید و برش های نازک بزنید. آنها را در ظرفی ریخته و کمی نمک و آب نمک روی آن بریزید و بگذارید چند روز بماند و به صورت شلغم شور درآید. هر روز مقداری از آن را داخل سالاد و همراه غذا میل کنید. شلغم شور برای افراد کم خون بسیار مفید است.

۱۰ ـ کسانی که استعداد چاقی دارند یا مبتلا به بیماری دیابت هستند و نباید مواد قندی بخورند، خوردن یک وعده از این ماده در روز به آنها کمک زیادی می کند.

منبع: نبض ما

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین