کد خبر: ۴۵۸۲۰۳
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۶

روسیه: هیچ اطلاعات جدیدی درباره البغدادی نداریم

معاون وزیر خارجه روسیه با تاکید بر اینکه کشورش هیچ گونه اطلاعات جدیدی در خصوص کشته شدن ابوبکر البغدادی در دست ندارد، گفت که هدف اصلی مبارزه با تروریسم است و نه مرگ البغدادی.
آفتاب‌‌نیوز :
 معاون وزیر خارجه روسیه اعلام کرد که کشورش هیچ گونه اطلاعات اضافی در خصوص مرگ ابوبکر البغدادی رهبر گروه تروریستی داعش در دست ندارد.

«گنادی گاتیلوف» با اعلام این خبر گفت: هیچ گونه اطلاعات اضافی (در خصوص مرگ البغدادی) در دست نیست. اما مرگ البغدادی با اینکه مهم است، به معنای پایان مبارزه علیه تروریسم نیست. فارغ از اینکه این رهبر (داعش) از بین رفته یا نه، هدف تغییر نکرده است. هدف برچیده شدن خطر تروریسم است که از سمت سوریه ناشی می شود.

به گفته معاون وزیر خارجه روسیه، مسکو خواهان همکاری نزدیکتر جامعه جهانی در خصوص مبارزه علیه تروریسم بوده و خواستار تشریک مساعی در این خصوص از سوی جامعه بین المللی است.

گفتنی است وزارت دفاع روسیه پیشتر از کشته شدن احتمالی ابوبکر البغدادی  در جریان حملات انجام شده جنگنده های این کشور به مواضع تروریست ها در شهر رقه سوریه خبر داده بود. اما اندکی بعد، «سرگئی لاوروف» گفت که وزارت خارجه روسیه در حال تحقیق و جمع آوری اطلاعات در خصوص صحت این خبر بوده و هنوز قادر به تایید قطعی این خبر نیست.
منبع: مهر
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین