کد خبر: ۴۵۸۳۱
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۳۸۵ - ۱۱:۰۵

فرمانبردار فيفا نيستيم

آفتاب‌‌نیوز : بکن باوئر در پايان اين سفرها گفت: سفر دوره‌اي من به كشورهاي صعود كننده به جام جهاني آلمان پيامدهاي بسيار ارزشمندي را در برداشت.
رئيس كميته برگزار كننده مسابقات جام جهاني آلمان در گفت و گويي ويژه با خبرگزاري اين كشور اظهار داشت: فشارهاي روحي و رواني هرگز در تصميم گيري‌هايم تأثير نخواهد گذاشت و به آن توجه نمي‌كنم.
بكن باوئر خودش را براي برگزاري جام آماده كرده است. او در پايان سفرهاي دوره‌اي پاسخگوي سؤالات مهمي بود.
نجوه برگزاري رقابت ها و همچنين شايعات و اخباري که در اين خصوص منتشر مي شود بزرگ ترين دغدغه فکري قيصر به شمار مي رود.
موضع خاص او در قبال فيفا هم جالب توجه است. 

بلاتر رئيس فدراسيون بين‌المللي فوتبال، فيفا، اخيراً در خصوص نظام فروش بليت‌هاي جام جهاني انتقاداتي را از كميته برگزاري مسابقات مذكور داشته است نظرتان در اين باره چيست؟ 

اظهارات اخير بلاتر ما را دچار سردرگمي كرده است. مطمئن باشيد تمام گام‌هايي كه تاكنون در اين راستا برداشته‌ايم تماماً با مشورت فدراسيون بين‌المللي فوتبال فيفا صورت گرفته است. فروش بليت مسابقات از حساسيت زيادي برخوردار است و اين حساسيت سبب شد تا يك جلسه مهم به بررسي اين موضوع اختصاص داده شود.
البته مطلع هستيد اين انتقادات تنها از جانب بلاتر نبوده است بي‌ترديد دستورات اداري ميان فيفا و كميته برگزار كننده 

مسابقات جام جهاني ارتباطي شبيه به رابطه رئيس زيردست را به وجود مي‌آورد، اينگونه نيست؟ 

نه، اين چنين نيست. فدراسيون بين‌المللي فوتبال فيفا مكلف به ايجاد نظم و هماهنگي در امور مربوط به برگزاري رقابت‌هاي جام جهاني است از سوي ديگر فيفا اين اجازه را به ما داده است كه نسبت به برپايي مسابقات مذكور اقدام كنيم بالطبع ما نيز افكار و روش‌هاي مخصوص به خود را داريم و طبيعي است به خاطر رسيدن به اين هدف دست از مبارزه برنداريم. اينطور نيست كه آنها دستور بدهند و ما فقط اطاعت كنيم. 

چه چيز شما را بيشتر نگران مي‌كند آنفلوآنزاي پرندگان يا آشوب هواداران و تماشاگران انگليسي؟ 

آنفلوآنزاي پرندگان چيزي نيست كه نسبت به وجود و انتشار آن اظهار بي‌اطلاعي كرد. كشور آلمان هميشه در مورد اين حوادث حساس و پيگير بوده است، اما معتقدم وجود يك نمونه از اين بيماري دليل خوبي براي ايجاد وحشت و ترس نخواهد بود. به طور كلي درست نيست كه به خاطر رؤيت يك مورد چنين سر و صدايي را به راه بيندازند و تبليغات منفي كنند.
اما در مورد آشوب تماشاگران انگليسي بايد بگويم در مرحله اول بايد از سفر اين گروه از تماشاگران به آلمان جلوگيري شود. اگر اقدام مذكور مثمرثمر واقع نشود بدون شك به استفاده از قدرت نيروهاي امنيتي و پليسي متكي خواهيم شد. 

حضور ارتش را براي كمك به ايجاد نظم و امنيت در خلال برگزاري رقابت‌هاي جام جهاني آلمان چطور ارزيابي مي‌كنيد؟ 

برقراري نظم و امنيت در اين مسابقات برعهده بخش‌هاي امنيتي ويژه‌اي خواهد بود. مسأله مهم داشتن ابزار لازم براي افزايش امنيت و آرامش است. از نقطه نظر كميته برگزار كننده جام جهاني همكاري با ارتش امري بسيار شايسته و منطقي خواهد بود. 

آيا كميته مذكور آمادگي لازم را براي انجام چنين وظيفه مهمي دارد؟ 

نمي‌شود وجود پاره‌اي مشكلات را منكر شويم اما مطمئن باشيد اين مسائل آنقدر كوچك است كه براي ما خطري را در پي نخواهد داشت. تنها نگراني ما اين است كه براي رسيدگي به كارها وقت بسيار كمي در اختيار ما است. 

سؤالات زيادي را در مورد اينكه چه كسي سنگربان تيم ملي آلمان در جام جهاني خواهد بود وجود دارد اوليوركان يا ينس لمان؟ نظر نهايي را در اين باره اعلام كنيد؟ 

مطمئناً تصميمي كه توسط يورگن كلينزمن، سرمربي تيم ملي آلمان در اين خصوص گرفته شده است به اين معنا نيست كه يكي از دروازه‌بان‌ها بايد در درون دروازه قرار گيرد و ديگري تيم ملي را رها كند و به تمرين گلف بپردازد. 

تيم ملي آلمان دو دروازه‌بان دارد كه بايد در جريان مسابقات جام جهاني آلمان مدت دو ماه را با هم زندگي كنند و با هم باشند. آنها بايد در اوج باشند و با آمادگي كامل تا آخرين روز رقابت كنند.
با تمامي احتمالات ممكن، به نظر شما تيم ملي آلمان چه عملكردي در جام جهاني سال 2006 خواهد داشت؟ 

بي‌ترديد اگر تمام عوامل از جمله آمادگي جسمي و بدني، انگيزه و هيجان و توان روحي بازيكنان در كنار هم قرار گيرند پس چه دليلي وجود دارد كه آلمان حضور در فينال را از دست بدهد. هر چند به وجود كمي شانس هم در كنار عوامل فوق اعتقاد بسيار زيادي دارم. 

صعود آلمان به مراحل بعدي چه تأثيري در برگزاري جام دارد؟ 

اين مسأله اهميت زيادي خواهد داشت همانطور كه در مسابقات جام ملت‌هاي اروپا شاهد بوديم صعود پرتغال به ادوار پاياني و بازي فينال مسابقات را جذاب‌تر كرده بود و اگر ميزبان جام جهاني هم تا روز آخر در اين جام حضور داشته باشد همه چيز به بهترين شكل برگزار خواهد شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین