کد خبر: ۴۵۸۶۹۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۶
استاندار لرستان خبرداد:

فرودگاه خرم‌آباد یکی از ۱۶ فرودگاه فعال کشور/ ساخت نیروگاه 2000 مگاواتی ازنا در دستور کار دولت

استاندار لرستان گفت: فرودگاه خرم‌آباد یکی از ۱۶ فرودگاه فعال کشور است.
آفتاب‌‌نیوز :
هوشنگ بازوند در سومین همایش ملی کارآفرینی و توسعه با محوریت اشتغال به میزبانی خرم‌آباد اظهار کرد: لرستان از نبود زیرساخت‌ها مانند دیگر استان‌های زاگرس‌نشین رنج می‌برد که در دولت تدبیر و امید این وضع رو به بهبود رفت.
 
به گزارش ایلنا، بازوند افزود: شاخص‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در لرستان طی چهار سال گذشته مناسب نبود که در دولت تدبیر و امید توجه ویژه‌ای به بهبود این وضع شد و بزرگترین گلخانه مدرن در لرستان احداث  و بسیاری از واحدهای راکد فعال شدند.

وی گفت: فرودگاه خرم‌آباد در دولت تدبیر و امید فعال شد و یکی از ۱۶ فرودگاه فعال کشور است و نگرانی‎ سرمایه‌گذاران در این خصوص رفع شده است.
 
استاندار لرستان خاطر نشان کرد: در حوزه حمل و نقل زمینی آزاد راه‌ خرم‌آباد به اراک در ۱۳۵ کیلومتر در حال احداث است و تا پایان امسال می‌توانیم قسمت خرم‌آباد به بروجرد آن را بهره‌برداری و افتتاح کنیم.
 
وی گفت: هم‌اکنون در استان پروژه‌های بزرگی شکل گرفته که نمونه آن لاستیک سازی خرم‌آباد و فولاد ازناست. همچنین احداث نیروگاه 2000 مگاواتی در دستور کار است.
 
بازوند افزود:  علی‌رغم اینکه اوضاع مطلوبی در استان به لحاظ  آب  داریم اما به دنبال ذخیره آب بودیم که سه سد در استان در چهار سال گذشته به بهره‌برداری رساندیم.
 
نماینده عالی دولت در استان با بیان اینکه ۵۵۰ میلیون مترمعکب آب توانسیم در استان ذخیره کنیم، یادآور شد: ۲۴۰۰ کیلومتر رودخانه در لرستان وجود دارد و این ظرفیت وجود دارد  تا ۱۰۰ هزارتن ماهی در استان تولید شود.
 
بازوند تصریح کرد: درحوزه گردشگری لرستان به درستی به عنوان پایتخت ژئوتوریسم معرفی شده است و این استان جاذبه‌های خوبی برای گردشگری دارد که نمونه آن ثبت  ۸۰ پل تاریخی است.
 
استاندار لرستان  با تاکید براینکه بحث درون زا بودن اقتصاد مقاومتی تقویت شود، گفت: کارآفرینان پرچم‌دار شعار سال هستند و کانون کارآفرینان صرفا دنبال شغل نیست و باید کمک کنند. 
 
وی اظهار کرد: درون‌زا کردن بحث اقتصاد مقاومتی باعث ترویج فرهنگ کار و رشد اقتصادی می‌شود، تولید و اشتغال سازوکاری دارد که باید درچهارچوب آن عمل کرد.
 
نماینده عالی دولت در استان اضافه کرد: یکی از ابزار تولید و اشتغال سرمایه‌گذاری است و امسال ۶۵۰۰ میلیارد تومان برنامه سرمایه‌گذار در استان داریم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
آرمین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۷
0
0
به امید آبادی لرستان مظلوم! به امید خدا کاری می کنیم که خرم آباد قطب گردشگری ایران بشه، چون قدمت ما از اصفهان ۱۰۰برابر بیشتر هست_ قلعه فلک الافلاک دوره ساسانیان، غار کلدر مربوط به54هزار سال پیش
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین