کد خبر: ۴۵۸۷۶۰
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۸

ترامپ: مکزیک هزینه دیوار مرزی را می‌پردازد

ایرنا نوشت: رئیس جمهوری آمریکا در نخستین دیدار خود با همتای مکزیکی اش از وی خواست تا هزینه ساخت دیوار در مرز دو کشور را تقبل کند.
آفتاب‌‌نیوز :
به گزارش شبکه ان.بی.سی نیوز، خبرنگاران پس از دیدار روسای جمهوری مکزیک و آمریکا در حاشیه نشست سران گروه 20 در هامبورگ آلمان از ترامپ پرسیدند «آیا هنوز هم می خواهید که مکزیک هزینه ساخت دیوار را بدهد؟» وی پاسخ داد: دقیقا.
تارنمای شبکه دویچه وله نیز نوشت که ترامپ اظهار داشت دو طرف در مذاکرات خود پیرامون مسائل تجاری 'پیشرفت های بسیار خوبی' داشتند. «انریکه پنا نیه تو» رئیس جمهوری مکزیک نیز در این دیدار ترامپ را یک 'دوست' خواند.

دونالد ترامپ در مبارزات انتخاباتی خود وعده داده بود برای مقابله با مهاجران غیرقانونی که از مکزیک وارد می شوند در مرز با آن کشور دیوار بکشد.

به گزارش ایرنا، مهمترین دیداری که رسانه خود را برای آن آماده می کنند، ملاقات ترامپ و ولادیمیر پوتین در حاشیه نشست گروه 20 است. 
این نشست دو روزه در میان تدابیر شدید امنیتی و اعتراض دهها هزار از معترضان برگزار می شود.

گروه 20 که شامل 19 کشور آرژانتین، استرالیا، برزیل، چین، آلمان، فرانسه، بریتانیا، هند، اندونزی، ایتالیا،کانادا، ژاپن، کره جنوبی ، مکزیک، روسیه، عربستان ، آفریقای جنوبی، ترکیه و ایالات متحده و اتحادیه اروپا است.

گروه 20 امسال با توجه به سیاست های انزواگرایانه دولت دونالد ترامپ، صحنه اختلافات بی سابقه و همچنین رقابت ها و ائتلاف های جدید برای تعیین سیاست های جهانی است.

نشست هامبورگ پراختلاف ترین اجلاس این گروه است که شاهد اختلافاتی در باره مسائلی از جمله جنگ ها، تغییرات آب و هوایی، تجارت جهانی و آزمایش های موشکی کره شمالی خواهد بود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین