کد خبر: ۴۵۸۸۷۸
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۹

آمریکا موشک تاد آزمایش می‌کند

شبکه خبری 'سی ان ان' گزارش داد: آمریکا قصد آزمایش موشک 'تاد' بدون اعلام تاریخ دقیق آن را دارد.
آفتاب‌‌نیوز :
 سی ان ان ازمبدا واشنگتن درباره این خبر نوشت:'آژانس دفاع موشکی'وزارت دفاع آمریکا قصددارد سامانه دفاعی موشکی 'تاد' را که از مدت ها قبل آن را برنامه ریزی کرده بود طی روزهای آتی مورد آزمایش قرار دهد.

این شبکه خبری افزود: زمان دقیق این آزمایش که قراراست در پایگاه دو منظوره مجموعه فضایی اقیانوس آرام ' Pacific Spaceport Complex'واقع در'کودیاک' آلاسکا صورت گیرد، تا پایان یافتن این آزمایش اعلام نخواهد شد؛ این درحالی است که مقامات وزارت دفاع آمریکا گفته اند انجام این آزمایش ارتباطی با فعالیت های اخیری موشکی کره شمالی ندارد.

سی ان ان درادامه نوشت: موشک تاد برای هدف قرار دادن موشک های کوتاه برد، میان برد و میان برد میان قاره ای، مشابه آنچه که کره شمالی سه شنبه گذشته آن را مورد آزمایش قرارداد، طراحی و ساخته شده است.
این تارنمای خبری افزود: پیشتر آزمایش موشکی که توسط آمریکا و ژاپن درهاوایی انجام گرفت، پس از آنکه نتوانست با هدف از پیش تعیین شده اصابت کند، به شکست انجامید.

به گزارش ایرنا از پکن، کره شمالی صبح روز سه شنبه 13 تیرماه یک فروند موشک بالستیک را مورد آزمایش قرار داد، این موشک راس ساعت 9 و 40دقیقه صبح (به وقت محلی) از منطقه «بانیونگ» در شمال استان «پیون گان» به سمت دریای شرقی (دریای ژاپن) شلیک شد، این آزمایش از استانی در نزدیکی نواحی مرزی چین صورت گرفت.

شبکه خبری سی ان ان دراین تاریخ اعلام کرد که کره شمالی توانایی هدف قرار دادن خاک آمریکا در آلاسکا را دارد.
دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا در توییتی به این آزمایش موشکی واکنش نشان داد و همچنین در مورخ پنجشنبه 15تیرماه در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با رییس جمهوری لهستان گفت : ترجیح می دهد از گزینه هایی که برای واکنش نسبت به برنامه های موشکی کره شمالی در نظر دارد حرفی نزند اما تصریح کرد که اقدامات تنبیهی شدید و سنگینی را در مورد این کشور در دست بررسی دارد.
کره شمالی در سال جاری میلادی تاکنون 13 بار اقدام به شلیک انواع موشک با بردهای بلند و کوتاه کرده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین