کد خبر: ۴۵۸۸۹۵
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۰

مبارزه با آفت مگس زیتون در 4000 هکتار از باغات استان قزوین

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: در سال گذشته در سطح 2400 هکتار از باغات بخش طارم سفلی مبارزه با آفت مگس زیتون انجام شد که این میزان در سال جاری به 4 هزار هکتار خواهد رسید.
آفتاب‌‌نیوز :
«مسعود ربانی» در گردهمایی روش‌های مبارزه تلفیقی با آفت مگس زیتون که با حضور مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قزوین، کارشناسان فنی جهاد کشاورزی، شوراها، دهیاران و باغداران بخش طارم سفلی برگزار شد، اظهار کرد: سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین آمادگی کامل در خصوص آموزش روش‌های تلفیقی مبارزه با آفت مگس زیتون را دارد و باغداران منطقه هر زمان که بخواهند کارشناسان این آموزش‌ها را در اختیارشان قرار خواهند داد.
به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین،وی از باغداران منطقه خواست: به‌منظور ارتقای کمی و کیفی محصول سالم زیتون، حضور فعال و به‌موقع در امر مبارزه با آفت مگس زیتون در باغات داشته باشند.

«عباس علیخانی» مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قزوین نیز خاطرنشان کرد: منطقه طارم سفلی با داشتن سطحی بیش از 8000 هکتار باغ زیتون یکی از قطب‌های مهم تولید این محصول در کشور محسوب می‌شود بنابراین کنترل آفت مگس زیتون یکی از ضروریات جهت داشتن محصولی سالم است.

علیخانی بابیان این‌که زیتون یکی از محصولات استراتژیک کشور است و در تولید روغن استفاده می‌شود، اظهار کرد: در همین راستا سازمان جهاد کشاورزی ملزومات مبارزه با آفت مگس میوه زیتون را به‌صورت یارانه دار در اختیار باغداران قرار می‌دهد.

وی تصریح کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده و تلاش کارشناسان جهاد کشاورزی خسارت این آفت در سال گذشته کمتر از 2 درصد بوده که رقم بسیار مناسبی است.

«کشاورز کلهر» بخشدار طارم سفلی نیز در این گردهمایی اظهار کرد: آفت مگس زیتون از سال 81 به دلیل واردات و عدم قرنطینه مناسب وارد کشور و منطقه طارم سفلی شد که از آن سال به‌صورت یک مهمان ناخوانده در باغات زیتون باعث وارد شدن خسارت به این محصول می‌شود.

وی افزود: با توجه به این‌که اکثر روستاهای زیتون‌خیز طارم سفلی به‌صورت تک‌محصولی بوده اگر مبارزه مناسب با این آفت انجام نشود از نظر اقتصادی خسارت جبران‌ناپذیری به باغداران وارد خواهد شد.

کلهر به احداث ایستگاه‌های پیش‌آگاهی زیتون از سوی جهاد کشاورزی در باغات منطقه اشاره کرد و یادآور شد: دهیاران و شوراها باید تعامل مناسب با جهاد کشاورزی در خصوص اطلاع یافتن از زمان دقیق آغاز مبارزه و انجام روش‌های پیشنهادی را داشته باشند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین