کد خبر: ۴۵۸۹۴
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۳۸۵ - ۱۴:۰۳

از تاسوکی تا فرار عبدالمالک ریگی

آفتاب‌‌نیوز : آخرین روزهای اسفند سال گذشته بمب خبری استان سیستان و بلوچستان منفجر شد. کشته شدن 22 نفر از مقامات استان و مقامات محلی حیرت محافل امنیتی را برانگیخت چرا که قاتلان که همگی عضو گروهی موسوم به «جندالله» بودند طی یک ایست – بازرسی ساختگی که نزدیک به یک ساعت هم ادامه داشته است، موفق به انجام این کار شدند. 

نام گروه «جندالله» اولین بار شاید در دی ماه سال گذشته و در جریان گروگان گرفته شدن 9 مرزبان ایرانی، ورد زبان ها افتاد. قاچاقچیان مواد مخدر و اشرار عامل اصلی گروگان گیری فوق معرفی شدند اما تاسوکی گویا مجالی برای نسبت دادن این فاجعه به اشرار و قاچاقچیان باقی نگذاشت.
گروه سنی مذهب «جندالله» طی یک عملیات برنامه ریزی شده کسانی را به قتل رساندند که جملگی از مسئولان استان بودند و البته از جنایت خود نیز فیلمبرداری کردند و آن را در شبکه های ماهواره ای نیز به نمایش گذاشتند. فیلمبردرای از جنایت هولناک «تاسوکی» تنها یک پیام داشت و آن چیزی نبود جز به مبارزه طلبیدن . 

چند روز پس از تعطیلات نوروزی سالجاری روزنامه کیهان تیتر یک خود را به خبر کشته شدن «عبدالمالک ریگی» رئیس گروه جندالله طی یک عملیات پیچیده و غافلگیرانه اختصاص داد.
عبدالمالک ریگی سریعا پس از خبر کیهان با شبکه خبری العربیه مصاحبه کرد و گفت: «بنده عبدالمالک ریگی هستم و هیچ مشکلی برای بنده پیدا نشده.» 

گروه «جندالله» گروه جدیدی محسوب می شود و به همین دلیل اطلاع چندانی از خاستگاه، رهبران و اهداف این گروه تروریستی در دست نیست. آنچه مسلم است آنکه این گروه هدف و مبنای خود را ضربه زدن به منافع نظام جمهوری اسلامی قرار داده است و در این راه از هیچ جنایتی فروگذار نمی کند.
شبکه تلویزیونی العربیه با اشاره به نام و لباس های عبدالمالک ریگی رئیس این گروه، مدعی است وی از اهالی استان سیستان و بلوچستان است. 

عبدالمالک ریگی 27 ساله است و یکی از اعضای طایفه ریگی است. برخی با توجه به شباهت جنایت ها و قساوت عبدالمالک ریگی، وی را با بن لادن مقایسه می کنند. پس از انتشار خبر روزنامه «کیهان» در مورد کشته شدن عبدالمالک ریگی، اعضای این گروه ضمن تماس با «شهریاری» نماینده زاهدان وی را تهدید کردند که اگر پنج نفر از اعضای این گروه که در بازداشت نیروهای انتظامی ایران هستند، آزاد نشوند علاوه بر باقی مانده گروگان ها، وی را نیز ترور خواهند کرد. 

وزیر کشور در آخرین گفتگوی خود با بخش خبری 30/20 و با اشاره به اینکه این گروه در خارج از مرزهای ایران به سر می برند، توپ را در زمین اینترپل «پلیس بین الملل» انداخت.
اکنون دو ماه است از وقوع فاجعه تاسوکی می گذرد و عبدالمالک ریکی همچنان زنده است و تحت تعقیب.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۵:۴۱ - ۱۳۸۷/۰۴/۱۹
2
0
قال الله تعلي محمد رسول الله والذين معه اشداء

علي الكفار ورحماء بينهم

الله سبحانه و تعالي ميفرمايد

محمد رسول خداست وكساني با او هستند

كه نسبت به كفار خشن و نسبت به خودشان

ترحم دارند
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین