کد خبر: ۴۵۸۹۹۳
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۵

تاکید مرکل بر غیرقابل تغییر بودن توافق پاریس

آنگلا مرکل صدراعظم آلمان روز شنبه ابراز خرسندی کرد که اعضای گروه 20 در بیانیه‌ای توافق کردند که توافق زیست محیطی پاریس، غیرقابل تغییر است.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش خبرگزاری رویترز از هامبورگ، وی در پایان اجلاس 2روزه گروه 20به خبرنگاران گفت: کاملا واضح است که ما نمی توانستیم به اتفاق نظر دست یابیم، اما اختلافات پنهان نمی‌شود و کاملا مشخص است.

مرکل یادآور شد که با نظر ترزا می نخست وزیر انگلیس در مورد احتمال اتخاذ تصمیمی از سوی واشنگتن برای بازگشت به توافق پاریس، موافق نیست.
صدراعظم آلمان در عین حال رفتار معترضان در شهر هامبورگ را به شدت محکوم کرد.
وی همچنین از ادامه اختلافات عمیق با رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه پس از دیدارشان در اجلاس گروه 20 خبر داد.

مرکل گفت: بازداشت افرادی که ادعا شده دشمنان دولت هستند پس از کودتای نافرجام سال گذشته و مناقشه در مورد پایگاه (اینجرلیک)، تحولاتی است که نشان از اختلاف عمیق دارند.
روابط برلین - آنکارا به دلیل سرکوب گسترده اعتراضات در ترکیه پس از کودتای نافرجام سال گذشته در این کشور، به تیرگی گرائید.

آلمان ماه گذشته تصمیم گرفت نیروهای خود را از پایگاه اینجرلیک ترکیه خارج و به پایگاهی در اردن منتقل کند. این تصمیم در پی جلوگیری از بازدید قانونگذاران آلمانی از پایگاه اینجرلیک اتخاذ شد. نیروهای آلمانی برای حمایت از نبرد با داعش در سوریه در این پایگاه مستقر بودند.
در همین حال، اردوغان در آستانه اجلاس گروه 20 از آلمان به دلیل آنکه به وی اجازه نداد برای جمعیت ترک تبارهای آلمان در جریان یک گردهمایی در حاشیه اجلاس گروه 20 سخنرانی کند، انتقاد کرد.

مرکل همچنین در کنفرانس مطبوعاتی در آلمان ضمن برجسته کردن همه موضوعات مورد بحث از جمله فساد مالی، آموزش در آفریقا و توانمند کردن زنان، از این فرصت به عنوان آخرین فرصت علیه رئیس جمهوری آمریکا استفاده کرد.

وی از تصمیم آمریکا برای خروج از توافق زیست محیطی پاریس ابراز تاسف کرد.
همه سران گروه 20 به استثنای دونالد ترامپ رئیس جمهوری ‌آمریکا از توافق پاریس حمایت کردند.
اظهارات مرکل، تازه‌ترین حملات علیه‌ آمریکا در جریان دوازدهمین دور اجلاس گروه 20 بود که در روزهای جمعه و شنبه در هامبورگ آلمان برگزار شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین