کد خبر: ۴۵۹۲۲۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۸

افکار سنجی ایسپا می‌تواند روی مقامات ارشد کشور تاثیرگذار باشد

حجت السلام و مسلمین احمد مازنی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، به منظور آشنایی بیشتر با اهداف و فعالیت‌های ایسپا روز شنبه 17 تیر از مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران(ایسپا) بازدید کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
به گزارش روابط عمومی ایسپا، در ابتدای این دیدار که با حضور کلیه اعضای مرکز تشکیل شده بود، محمد آقاسی رئیس مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران ضمن خیر مقدم، به بیان تاریخچه تاسیس جهاددانشگاهی، بخش های مختلف معاونت فرهنگی و حوزه فعالیت های ایسپا پرداخت.

ضرورت گسترش تعاملات میان مجلس شورای اسلامی و مجموعه ایسپا

محمد آقاسی در ادامه به شرح تاریخچه مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران(ایسپا) پرداخت:‌ مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران از سال 1380 تشکیل شد و طی این سالها قریب به 2600 طرح پ‍ژوهشی با محوریت نظرسنجی بوده است را اجرا کرده است. وی تاکید کرد: آخرین نظرسنجی ایسپا برای انتخابات 96 بود که توانستیم با خطای کمتر از یک درصد انتخابات را پیش‌بینی کنیم. یکی از معضلات اصحاب اندیشه و علوم انسانی این بوده است که آیا می شود رفتار انتخاباتی مردم ایران را پیش بینی کرد؟ مردم ایران مبتنی بر هیجان و احساس رفتار می‌کنند یا مبتنی بر عقل و منطق؟ انتخابات اخیر و درستی نظرسنجی ایسپا اثبات کرد که می‌توان رفتار انتخاباتی مردم را پیش‌بینی کرد.

رییس مرکز افکارسنجی همچنین بر تعامل بیشتر با نمایندگان و مجموعه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد و گفت: برخی از آن اطلاعاتی که از نظرسنجی‌های انجام گرفته به صورت مستمر گزارش می‌شود نیاز دارد که درباره آن بحث و گفتگو کرد و گاهی اوقات نظرات نمایندگان را بشنویم. لذا پیشنهاد می‌کنیم هر از چندگاهی نشست مشترکی ایسپا با کمیسیون فرهنگی داشته باشد تا آخرین داده‌ها را از وضعیت فرهنگی کشور خدمت نمایندگان ارائه کنیم. در ادامه این نشست فاطمه فلاح، معاون اجرایی و نیز آقایان رفیعی و نسرانی معاون پژوهشی و سرپرست معاونت ارتباطات و اطلاع رسانی ایسپا به تشریح مجموعه تحت مدیریت خویش پرداختند.

ضرورت رویارویی علمی با فرابحران های اجتماعی

سپس حجت السلام و المسلمین جناب آقای مازنی ضمن تشکر از توضیحات رئیس ایسپا و معاونین گفت: جهاددانشگاهی نهادی معتدل است و مشی علمی و دانشگاهی خود را نیز حفظ کرده است و جز معدود نهادهایی است که مردمی مانده و از جناح های سیاسی و دولت ها مستقل است و یک ارتباطی را با رهبری برای خود تعریف کرده است. در عین حال نزدیک به موسسه های مردم نهاد دارد حرکت می کند و در کارها نیز موفق بوده است. جهاددانشگاهی می تواند الگو برای بخش های دیگر علمی، پژوهشی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی که شاید از این جهت کمتر توجه شده است، باشد».

وی در ادامه اظهار کرد: «ما در عصر فراپیچده هستیم به این منظور که بحران ها و معضلات از حالت عادی خارج شده و به صورت فرابحران تبدیل شده است. بنظر می رسد که هم نظام قانونگذاری ما و هم نظام مدیریت، برنامه ریزی و اجرایی ما و مجموع ارکان حکومت نیازمند به کار علمی هستند تا در این فضای فراپیچیده وارد شود و حرفی برای گفتن داشته باشد و ایسپا می‌تواند در این زمینه نقش آفرینی نماید».

مازنی گفت: «حوزه پژوهش یک حوزه مظلومی است که بخشی از این مظلومیت به خود پژوهشگران برمی‌گردد که پژوهشگران رفتارهای غیرعلمی از خود بروز نمی‌دهند و از طرف دیگر مدیران نگاه علمی به پژوهش ندارند و می خواهند پژوهشی انجام شود که نتیجه آن به نفع آن دستگاه و مدیریت باشد».

نماینده مجلس دوره دهم با اشاره به موفقیت ایسپا در نظرسنجی های انتخاباتی گفت:‌« نظرسنجی ایسپا نزدیک به واقعیت هستند،  و این گونه تعریف و شناخته می‌شود. در این زمینه چند موسسه معتبر وجود دارد که یکی از آنها ایسپاست که می‌تواند با توجه به اعتمادی که از لحاظ علمی برای خود به وجود آورده است، بر روی مقامات ارشد کشور، تاثیرگذار باشد. این کمک ایسپا می‌تواند به صورت آشنایی با نواقصی که در جامعه وجود دارد و هم اصلاحیه هایی که لازم است صورت بگیرد به سمع و نظر بزرگان کشور برسد و می‌تواند برای اراده اصلاح معضلات و مشکلات تاثیرگذار باشد».

حجت السلام مازنی در خاتمه اظهار کرد:‌ » طرحی به نام طرح گفتگوی ملی در پارلمان را بنده مطرح کردم. گفتگوی ملی سه مبنا دارد: قانون اساسی، اندیشه امام، سیاست های ابلاغی رهبری که می‌توان با این سه مبنا، مشترکات را پیدا و گفتگو کرد. شروع این طرح گفتگوی ملی در پارلمان از مجلس است تا مفهوم گفتگو را بتوانیم گسترش دهیم. موضوعات اشتغال، آسیب های اجتماعی، آب، محیط زیست همگی از دغدغه های هر دو جناح سیاسی است که با گفتگو و تعامل می توان برای این معضلات راه حلی پیدا کرد».

عضویت افتخاری نماینده تهران به عنوان پژوهشگر مهمان

در ادامه نشست احمد مازنی نماینده مجلس شورای اسلامی از مجموعه ایسپا بازدید به عمل آورد و با حضور در «سایت تلفنی» و «سایت ورود اطلاعات» ایسپا از نزدیک با روندهای اجرایی در ایسپا آشنا گردید. در پایان این بازدید، به پاس خدمات علمی ایشان در حوزه پژوهش حکم عضویت افتخاری پژوهشگران مهمان ایسپا از سوی محمد آقاسی به ایشان اعطا گردید.

در متن این حکم آمده است: « علم و دانش علاوه بر فضیلت فردی، می‏‌تواند موجب گسترش همه‏ جانبه پیشرفت و عدالت در سراسر ایران اسلامی و نیز موجب ارتقای فرهنگ عمومی و رفاه اجتماعی باشد. در راستای مساعی علمی و عملی و نیز نظر به سوابق ارزنده و تجربه گران سنگ جنابعالی بدین وسیله به عنوان عضو افتخاری «پژوهشگران مهمان» مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران(ایسپا) منصوب می‏‌شوید.»

در پایان حکم ابراز امیدواری شده که با این همراهی و همکاری شاهد توسعه روز افزون و شکوفایی بیش از پیش و نیز رشد و ارتقاء جایگاه ایسپا باشیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۸
0
0
انتخابات ٩٦ رو بك روز بعد از اعلام نتايج اعلام پيش بيني كرديد
علی
|
Thailand
|
۱۸:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۸
0
1
اطلاعات علمی اماری ایسپا - بسیار ارزشمند و مفید
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین