کد خبر: ۴۵۹۲۹۹
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۵

کره شمالی: اقدامات خطرناک آمریکا باعث جنگ هسته‌ای می‌شود

کره شمالی با انتقاد شدید از رزمایش اخیر آمریکا و کره جنوبی و پرواز دو بمب افکن این کشور بر فراز منطقه شبه جزیره کره، آن را باعث شروع جنگ هسته ای دانسته است.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش ایرنا، کره شمالی تصریح کرده است که آمریکا با به پرواز در آوردن بمب افکن های راهبری «بی ۱ بی» خود خطر شروع جنگ هسته ای را افزایش می دهد.

این کشور افزوده است، آمریکا تحرکات گستاخانه نظامی خود را به حداکثر رسانده است و اقدامات خطرناکی را بی محابا انجام می دهد.

خبرگزاری کره شمالی و روزنامه رودونگ سینمون ارگان حزب حاکم کار این کشور با انتشار مطالبی آمریکا را به دامن زدن به یک جنگ اتمی متهم کرده و اقدام روزهای اخیر کاخ سفید را بسیار خطرناک دانسته اند.

بمب افکن های آمریکایی در روز جمعه گذشته به همراه جنگنده های «اف ۱۵» و «اف ۱۶» کره جنوبی رزمایشی را بر فراز منطقه و در نزدیکی مرزهای کره شمالی انجام دادند.

همزمان جنگنده بمب افکن های آمریکایی در مسیر بازگشت خود به پایگاه هوایی اندرسون در جزیره گوام بر فراز دریای شرقی اقدام به رزمایش با جنگنده های «اف ۲» ژاپن کردند.

این بمب افکن ها قدرت نمایی خود را سه روز پس از آن نشان دادند که کره شمالی یک فروند موشک قاره پیمای بالستیک آزمایش کرد و دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا در حاشیه اجلاس «گروه 20» در آلمان گفت که فشار بر این کشور بیشتر خواهد شد.

ارتش آمریکا با انتشار بیانیه ای پرواز بمب افکن ها را نمایش قدرت دفاعی این کشور دانسته است مبنی بر اینکه این کشور از متحدانش دفاع خواهد کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین