کد خبر: ۴۵۹۳۰
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۳۸۵ - ۱۵:۳۸

مخالفت آمریکایی ها با اقدام نظامی علیه ایران

آفتاب‌‌نیوز : بر طبق این نظر سنجی 63 درصد پاسخ دهندگان در عین موافقت با اقدامات دیپلماتیک، با اقدام نظامی موافق نبودند و تنها 13 درصد آنها از عملیات نظامی علیه ایران حمایت می کردند. 

اگر شما جورج بوش بودید با ایران چه کار می کردید؟ (اینجا را کلیک کنید)

نتایج این نظر سنجی که از طریق گفت و گوی تلفنی با 1012 نفر از آمریکایی ها در تاریخ 21 تا 23 آوریل سال جاری انجام شده است، از این قرار است:

13 درصد: اقدام علیه ایران در شرایط کنونی 
63 درصد: اقدامات اقتصادی و دیپلماتیک بدون اقدامی نظامی 
21 درصد: هیچ نظامی اقدام  نظامی علیه ایران در این شرایط 
3 درصد: نظری نداشتند 

در این گزارش آمده که پس از قرار گرفتن ایران در محور شرارت آمریکا در ماه ژانویه سال 2002، ایران اعلام کرده بود که برنامه هسته ای آن تنها با هدف تولید انرژی و نه سلاح انجام می شود. در نوامبر 2004 هم دولت ایران تعلیق داوطلبانه غنی سازی اورانیوم را در ادامه فشارهای بین المللی آغاز کرد و در آگوست 2005 دوباره فرآوری اورانیوم را در تاسیسات اصفهان از سرگرفت. در 12 آوریل سال جاری هم احمدی نژاد، رئیس جمهور ایران اعلام کرد که ایران رسما به باشگاه هسته ای جهان پیوسته است. 

کاهش حمایت از بوش (اینجا را کلیک کنید)

دیک چنی، معاون رئیس جمهور آمریکا هم در قزاقستان اعلام کرده است که کشورش در پی یافتن راهی دیپلماتیک برای دوری از مواجهه با ایران است و اینکه اکثر دولت های جهان معتقدند که ایران نیازی به آنچه که وی سلاح هسته ای نامید، ندارد. ایران بارها اعلام کرده است که اهداف صلح آمیز از دستیابی به انرژی اتمی را دنبال می کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین