کد خبر: ۴۵۹۳۸۲
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۶

نکاتی که باید درباره دستگاه تصفیه آب و تعویض فیلتر تصفیه آب بدانیم

آب آشامیدنی یکی از عوامل مهم و تأثیرگذار در سلامتی ما انسان‌هاست. بیش از 70 درصد از حجم بدن ما را آب تشکیل می‌دهد که این رقم، بین اعضای مختلف بدن تقسیم شده و هر عضو بدن به میزان قابل توجهی حاوی آب است. از این رو اگر کیفیت آب آشامیدنی مورد استفاده‌ی ما در حد مطلوب نباشد، بر روی همه اعضای بدن تأثیر گذاشته و در نتیجه سلامتی ما را در مدتی کوتاه به خطر می‌اندازد.
آفتاب‌‌نیوز :
در زمان‌‌های گذشته نیاکان ما با دسترسی مستقیم به آب‌‌های آشامیدنی سالم هم‌چون رودهای زلال و چشمه‌ها تشنگی خود را برطرف نکاتی که باید درباره دستگاه تصفیه آب و تعویض فیلتر تصفیه آب بدانیممی‌کردند. اما امروزه با افزایش جمعیت و کمبود منابع آبی سالم و تغییر شیوه‌ی زندگی امکان دسترسی مستقیم به منابع آبی از بین رفته و تأمین آب آشامیدنی به یکی از چالش‌‌های اصلی انسان‌ها تبدیل شده است. 

بخش مهمی از آب آشامیدنی ما انسان‌ها توسط بارندگی و منابع آب زیر زمینی تأمین می‌شود. هم‌چنین بسته به منابع آبی در مناطق مختلف، رودخانه‌ها و حتی دریاها در تأمین آب آشامیدنی نقش دارند. این منابع آبی به منظور توزیع در سیستم آبرسانی شهری، ابتدا در تصفیه خانه‌‌های بزرگ شهری چند مرحله تصفیه را پشت سر می‌گذارند تا به صورت کامل پاکسازی شوند و میکروب‌‌های آن‌ها از بین بروند. با این حال آبی که ما می‌نوشیم، به دلایل مختلفی که در زیر خواهد آمد، آبی ناسالم است که به طور نامحسوس و گاه حتی محسوس باعث بروز بیماری‌‌‌هایی می‌شود. هیچ فکر کرده‌اید که برای مقابله با خطرات آب ناسالم چه کارهایی می‌توان کرد؟

یکی از بهترین راه‌‌های سالم‌سازی آب آشامیدنی استفاده از دستگاه تصفیه آب خانگی است. این دستگاه‌ها تا چند سال پیش فقط در یک یا دو استان از کشور که آب شیرین نداشتند، مورد استفاده قرار می‌گرفت. اما به مرور زمان و با شیوع بیماری‌‌های ناشی از مصرف آب آلوده، به توصیه‌ی پزشکان افراد زیادی دستگاه تصفیه آب خانگی برای منزل خریداری می‌کنند.

این دستگاه‌ها در مدل‌‌های گوناگون و برای کاربردهای مختلف در اندازه‌‌های کوچک و بزرگ ساخته شده و در بازار به فروش می‌رسند. دستگاه تصفیه آب خانگی دارای چند فیلتر پاکسازی آب بوده که آب را در چند مرحله تصفیه می‌کند. فیلترهای دستگاه تصفیه خانگی از جنس خاصی از الیاف گیاهی ساخته شده که قادرند آلودگی‌‌های فیزیکی و شیمیایی آب را به خوبی به خود جذب کنند. تعویض فیلتر تصفیه آب در این دستگاه‌ها پس از گذشت مدت زمان معینی از استفاده انجام می‌شود. عمل تعویض فیلترهای تصفیه آب بسته به میزان استفاده برحسب زمان یا برحسب حجم آب مصرفی صورت می‌گیرد. 

نکاتی که باید درباره دستگاه تصفیه آب و تعویض فیلتر تصفیه آب بدانیم

بعضی از افراد فکر می‌کنند که چون آب آشامیدنی در تصفیه خانه‌‌های شهری پاکسازی شده، دیگر نیازی به دستگاه تصفیه آب خانگی نیست؛ در حالی که این تصور نادرست است. تصفیه آب در تصفیه خانه‌‌های شهری یکی از کارهای پرهزینه برای دولت‌هاست. به همین جهت این کار به صورت حداقلی انجام می‌شود و بخش عمده‌‌‌ای از املاح موجود در آب از بین نمی‌روند. اگر به کتری یا سماور موجود در منزل خود نگاهی بیندازید، رسوب‌‌‌هایی از جنس آهک، گچ و سایر املاح را مشاهده خواهید کرد که با جوشیدن آب از آن جدا شده‌اند. هم‌چنین به دلیل فرسودگی سیستم آب‌رسانی شهری و جنس فلزی لوله‌ها مقدار قابل توجهی از فلزات اکسید شده ناشی از پوسیدگی، آب آشامیدنی تصفیه شده را آلوده می‌کنند. این رسوب‌ها و مواد در حالت عادی وارد بدن ما می‌شوند و برای سلامتی ما مشکل ایجاد می‌کنند. بسیاری از بیماری‌‌های پوستی و گوارشی که برای انسان‌ها به وجود می‌آیند، به دلیل ناسالم بودن آب آشامیدنی‌مان است.

جنس فیلترهای دستگاه تصفیه آب خانگی به دلیل مقیاس کوچک حجم آبی که تصفیه می‌کنند، از نوع الیاف گیاهی مرغوب است و امکان نفوذ هرگونه املاح مضر را از بین می‌برد. این در حالی است که در تصفیه خانه‌‌های بزرگ شهری استفاده از این الیاف و این نوع فیلترها در مقیاس بزرگ اصلاً به صرفه نیست و هزینه‌‌های گزافی را در پی خواهد داشت. 

هزینه‌ی دستگاه‌‌های تصفیه آب خانگی در برابر میزان اهمیتی که دارند بسیار ناچیز بوده و به راحتی قابل خریداری هستند. هم‌چنین مکانیزم عملکرد این دستگاه‌ها چندان پیچیده نیست؛ به همین دلیل به ندرت خراب می‌شوند. یک دستگاه تصفیه آب خانگی تا مدت‌های طولانی بدون آن که برای آن مشکل خاصی پیش آید، کار کرده و آبی سالم را برای شما تولید می‌کند. تنها کاری که شما باید بعد از مدت معین انجام دهید، تعویض فیلترهای آب تصفیه‌کن است. تعویض فیلترهای دستگاه تصفیه آب از آن جهت ضروری است که پس از گذشت مدت زمانی از کارکردن دستگاه تصفیه آب، املاح و رسوب‌ها و میکروب‌ها در فیلترها جمع می‌شوند؛ در نتیجه آبی که از آن فیلترها عبور می‌کند دوباره با آن مواد سمی مخلوط شده و سلامتی ما را به خطر خواهد انداخت. در واقع تعویض فیلترهای دستگاه تصفیه آب خانگی اگرچه کاری ساده است اما از اهمیت زیادی برخوردار است.

نکاتی که باید درباره دستگاه تصفیه آب و تعویض فیلتر تصفیه آب بدانیم

اگرچه آب برخی استان‌ها و مناطق در مقایسه با آب مناطق دیگر از کیفیت بهتری برخوردار است، اما به هرحال فرقی نمی‌کند که در چه منطقه یا کدام استان زندگی می‌کنید، چون آب آشامیدنی شما تا حدودی به املاح و باکتری‌‌های مضر آلوده است که باید از ورود آن‌ها به بدنتان جلوگیری کنید. رسوب‌‌های موجود در کتری همان املاحی هستند که به طور نامحسوس در آب شرب لوله‌ها وجود دارند که وقتی به داخل بدن می‌روند به تدریج باعث گرفتگی رگ‌ها و عروق شده و منافذ تنفسی پوست را مسدود می‌کنند؛ به همین خاطر کیفیت آب شامیدنی حتی در درخشش پوست نیز تأثیر بسزایی دارد.

شرکت‌‌های زیادی در زمینه‌ی فروش فیلترهای آب تصفیه‌کن فعالیت می‌کنند و این تنوع محصولات ممکن است باعث سردرگمی شما در انتخاب محصول مناسب شود. به همین خاطر بهتر است قبل از تصمیم به خرید دستگاه تصفیه آب خانگی در اینترنت جستجو کنید تا از بین مدل‌ها و برندهای مختلف بهترین را انتخاب کنید. برای نمونه می‌توانید به سایت شرکت راد گستر نوین مراجعه کرده و اطلاعات مفصلی مربوط به مدل‌‌های مختلف دستگاه تصفیه آب خانگی را مطالعه کنید.

شرکت راد گستر نوین یکی از فعال‌ترین و پر فروش‌ترین شرکت‌‌‌هایی است که در زمینه‌ی فروش دستگاه تصفیه آب خانگی فعالیت می‌کند. در سایت این شرکت اطلاعات کاملی درباره‌ی دستگاه‌‌های تصفیه آب خانگی وجود دارد و به علاوه، می‌توانید از نکات مفیدی درباره تعویض فیلترهای دستگاه تصفیه آب هم آگاهی پیدا کنید. شرکت رادگستر نوین بیش از ده سال است که در زمینه‌ی فروش دستگاه‌‌های تصفیه آب فعالیت می‌کند. محصولات این شرکت از با کیفیت‌ترین تولیدات شرکت‌‌های بین‌المللی بوده که با قیمت مناسب در ایران عرضه می‌شوند. 

نکاتی که باید درباره دستگاه تصفیه آب و تعویض فیلتر تصفیه آب بدانیم

یکی از مسائل مهم درباره‌ی خرید دستگاه‌‌های تصفیه آب، خدمات پس از فروش مناسب است. بهتر است دستگاه تصفیه آب خانگی را از شرکتی خریداری کنید که علاوه بر خود دستگاه، انواع قطعات آن را نیز پشتیبانی کند. برخی از قطعات این دستگاه‌ها مانند فیلترها باید پس از هر مدت به صورت منظم تعویض شوند؛ از این رو برای تعویض فیلترهای دستگاه آب تصفیه‌کن باید استانداردهای به خصوصی را رعایت کنید. شرکت راد گستر نوین ضمن مشاوره‌ی حضوری و اینترنتی به عموم افراد، برای خریداران خدمات پس از فروش ویژه‌‌‌ای را در نظر می‌گیرد؛ به گونه‌ای که تمامی محصولات این شرکت از یک سال گارانتی طلایی و 5 سال خدمات پس از فروش بهره‌مند هستند. 

در سایت شرکت راد گستر نوین مقاله‌‌‌هایی درباره‌ی مدل‌های مختلف دستگاه‌‌های آب تصفیه‌ کن و کاربرد آن‌ها، روش‌‌های تعویض فیلترهای دستگاه تصفیه آب خانگی، مشاوره برای خرید یک دستگاه متناسب با نیازهایتان و نکات مهم دیگری که لازم است بدانید آمده است. هم‌چنین در این سایت می‌توانید پس از انتخاب محصول مورد نظر، آن را از طریق خرید اینترنتی سفارش دهید. در این صورت کارشناسان شرکت پس از ثبت سفارش اینترنتی شما در سایت، با شما تماس می‌گیرند و بعد از انجام هماهنگی‌های لازم به صورت حضوری به منزل شما خواهند آمد و پس از کارشناسی اولیه مراحل نصب و راه‌اندازی دستگاه تصفیه آب خانگی را برای شما انجام می‌دهند. کارشناسان شرکت راد گستر نوین ضمن راه‌اندازی دستگاه تصفیه آب، نمونه‌‌‌ای از عملکرد این دستگاه را از طریق مقایسه‌ی بین آب شرب مصرفی و آب تصفیه شده توسط دستگاه تصفیه آب به شما نشان خواهند داد. هم‌چنین اگر دستگاهی را قبلاً خریداری کرده‌اید که اکنون نیاز به تعویض فیلترهای تصفیه آب پیدا کرده، می‌توانید با خرید اینترنتی فیلترها و یا تماس با کارشناسان این شرکت از خدمات کارشناسان به صورت حضوری بهره‌مند شوید. خرید اینترنتی فیلترهای تصفیه آب یکی از خدمات ویژه شرکت راد گستر نوین است که باعث صرفه‌جویی در زمان و کاهش هزینه‌‌های ایاب و ذهاب می‌گردد. 

شرکت راد گستر نوین یکی از بزرگ‌ترین وارد کننده‌‌های دستگاه تصفیه آب در ایران است که در سراسر کشور نمایندگی دارد. سرویس و تعویض فیلترهای دستگاه تصفیه آب خانگی در سریع‌ترین زمان ممکن و توسط کارشناسان خود شرکت انجام می‌گیرد و حتی هزینه‌ی خرید اینترنتی دستگاه یا هزینه‌ی خرید اینترنتی فیلترهای دستگاه تصفیه آب هم به صورت حضوری و پس از راه‌اندازی از شما دریافت می‌گردد تا با اطمینان خاطر بیشتری خرید کنید. 

برای کسب اطلاعات بیشتر، خرید اینترنتی دستگاه تصفیه آب، خرید اینترنتی فیلترهای دستگاه تصفیه آب و هم‌چنین مطالعه‌ی مقاله‌‌های مرتبط با دستگاه و یا مطالعه‌ی راهنمای مربوط به تعویض فیلترهای دستگاه تصفیه آب می‌توانید به سایت اینترنتی شرکت راد گستر نوین به نشانی www.radgostarnovin.com/قیمت-فیلتر-تصفیه-آب-خانگی  مراجعه کنید. در سایت این شرکت پرسش و پاسخ‌‌های کاربران مختلف درباره‌ی این دستگاه و چگونگی عملکرد و راهنمای تعویض فیلترهای دستگاه تصفیه آب وجود دارد. از طریق تماس با شماره تلفن‌‌های این شرکت که در سایت قرار دارند، می‌توانید با کارشناسان مربوطه ارتباط برقرار کرده و هر سؤالی در خصوص این دستگاه، قیمت‌ها و نحوه‌ی خرید یا راهنمای تعویض فیلترها دارید، بپرسید تا جواب بگیرید. 

فراموش نکنید که یک خرید خوب و هدفمند، نیازمند مطالعه و کسب آگاهی قبل از خرید است و این یکی از رسالت‌‌‌هایی  است که شرکت رادگستر نوین از طریق پاسخگویی به سؤالات مشتریان و ارائه‌ی راهنمایی از طریق مشاوره همواره سعی کرده به آن عمل کند. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین