کد خبر: ۴۶۰۴۰۶
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۰

مصائب بی‌پایان تیم ملی زیر ۲۳ سال

تیم ناقصی كه قرار است نماینده ایران در آسیا باشد
آفتاب‌‌نیوز :
در فوتبال ایران گویی غیر از تیم ملی بزرگسالان هیچ تیم ملی دیگری وجود ندارد. منافع تیم های ملی رده های پایه به وضوح هم از سوی فدراسیون نشینان در بعد مدیریتی و هم از سوی باشگاه ها در بعد فنی پایمال می شود.

به نظر می آید اگر روحیه دیکتاتور گونه و با جذبه کارلوس کی روش هم نبود، خیلی از باشگاه ها حاضر به تحویل دادن بازیکن به تیم ملی در موعد مقرر برای برگزاری اردوها نبوند.

درست مثل مصیبتی که هم اکنون گریبان تیم ملی امید را گرفته. تیم ملی زیر 23 ساله های ایران در حال حاضر، خوب یا بد، درست یا غلط، امیرحسین پیروانی را به عنوان سرمربی روی نیمکت خود می بیند و باید برای مسابقات مقدماتی قهرمانی آسیا آماده شود. مسابقاتی که طی آن ایران باید با عمان،سریلانکا و قرقیزستان(میزبان مسابقات این گروه) رقابت کند و از 28 تیر تا اول مرداد هم باید به میدان برود.

تیم ملی امید که همیشه تیم مظلومی بوده و توجه زیادی به آن نمی شده، تمرینات خود برای این رقابت های مهم را از اوایل تیر آغاز کرد. این تمرینات در حالی آغاز و پیگیری شد که در آن ابتدا فدراسیون قول همکاری همه جانبه باشگاه ها را به سرمربی تیم ملی امید داده بود اما هرچه به شروع لیگ نزدیک تر می شدیم و تمرینات باشگاه ها فشرده تر می شد، مربیان هم قول خود را فراموش کرده و از بازیکن دادن به تیم امید امتناع کردند.

از استقلال بازیکنانی مثل امید نورافکن و مجید حسینی در لیست تیم امید حاضر هستند اما هنوز تکلیف این بازیکنان برای حضور در تیم امید معلوم نیست.

از طرفی دیگر با مصدومیت هادی محمدی(مدافع وسط تیم تراکتورسازی) یحیی گل محمدی سرمربی این تیم، عارف آغاسی را از تیم ملی زیر 23 ساله ها پس گرفت.

آغاسی که در پست مدافع مرکزی قرار بود برای تیم ملی امید به میدان برود، به دلیل کمبود نفر در تراکتورسازی مجبور به ترک اردوی تیم امید شد.

و شاهکار امروز پرسپولیسی ها، کلکسیون مشکلات پیروانی و تیمش را کامل کرد. در حالی که تیم امید قرار است به زودی تهران را به مقصد قرقیزستان ترک کند، صادق محرمی مدافع راست پرسپولیسی ها هنوز به جمع نفرات تیم امید اضافه نشده.

چیزی که به وضوح مشخص است این است که ابزار لازم در اختیار کادر فنی تیم امید قرار نگرفته. آن ها در تهران هرگز نتوانستند تیمی کامل را برای تمرین در اختیار داشته باشند. تیمی که یا یک روز بازیکنانش به اردو نمی آمدند یا یک روز بازیکنانی که آمده بودند بر می گشتند. اتفاقاتی که باعث شد فریاد پیروانی به هوا برود. پیروانی ای که با حمایت کی روش به این سمت رسیده و در تلاش است تا با استفاده از تفکرات او، بتواند نتیجه بگیرد.

پیروانی چند روز قبل در انتقاد از تیم هایی كه بازیكنان خود را به تیم ملی امید نمی دادند گفت: «اساتید و منتقدان بگویند که چگونه بدون 12 بازیکن اصلی می توانیم تمرین بدنسازی یا کار تاکتیکی انجام دهیم؟»

از طرف دیگر اعضای فدراسیون هم در حمایت از تیم امید کاری جز مصاحبه و تذکر به باشگاه های خاطی انجام نمی دهند اما باز همان آش و همان کاسه! نکته جالب ماجرا این است که اگر هر کدام از این مربیان کوچک ترین سمتی در یکی از رده های سنی تیم ملی فوتبال داشته باشند، انتظار هرگونه کمکی را از باشگاه ها دارند. چیزی که امروز خود آن را از دیگران دریغ می کنند.

سوال اصلی اینجاست که فردا روزی اگر تیم امید در این رقابت ها نتیجه خوبی نگرفت، آیا آن موقع کسی سراغ برانکو، گل محمدی یا هر مربی دیگری که بازیکن به تیم امید نمی دهد می رود و از او بازخواست می کند؟ 

منبع: خبرانلاین
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین