کد خبر: ۴۶۰۶۱۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۶

ساعی:همه جای دنیا از من دعوت می‌کنند اما در کشور خودم جایی ندارم

هادی ساعی در نشست خبری‌اش گفت:«تیم بزرگ مربی بزرگ می‌خواهد و دلم برای مهدی بی‌باک به عنوان سرمربی تیم‌ملی سوخت.»
آفتاب‌‌نیوز :
 هادی ساعی در نشست خبری امروز خود در خصوص اتفاقات تکواندو و نقدها و حواشی که این روزها گریبان تکواندو را گرفته است، گفت: امروز از دوستان دعوت کردم تا اتفاقاتی که برای تکواندو رخ داده را مورد تحلیل قرار دهیم. قبل از المپیک اتفاقاتی رخ داد که من نظرات فنی‌ام را در آن خصوص عنوان کردم اما آن زمان انگ این را به من چسباندند که می‌خواهم فدراسیون تکواندو را خراب کنم به همین دلیل سکوت کردم اما امروز لازم است که درباره اتفاقات تکواندو صحبت کنم.

او ادامه داد: حدود 3 سال است که پایم را در خانه تکواندو نگذاشته‌ام، معتقدم همیشه حضور فرد لازم نیست، یک زمانی با نبودت باید کارها را درست کنی، به همین دلیل 3 سال از تکواندو ایران دور بودم.

قهرمان المپیک پکن ادامه داد: دوست داشتم در نشست مطبوعاتی امروز نمایندگانی از فدراسیون تکواندو حضور داشتند تا در خصوص اتفاقات تکواندو با یکدیگر صحبت‌هایی را داشته باشیم، متاسفانه فدراسیون تکواندو کنفرانس مطبوعاتی می‌گذارد اما منتقدان در این کنفرانس حضور ندارند، اینکه هر کسی نقد می‌کند قصد مغرضانه‌ای ندارد امروز نشست من هم کاملا دوستانه است.

ساعی گفت: من در تکواندو به هرچه که خواستم رسیده‌ام، به دنبال پستی نیستم، اگر پستی هم بخواهم باید ابتدا آبروی خودم را در نظر بگیرم، 3 سال مدیرفنی تیم ملی بودم، پا به پای بازیکنان تیم ملی گام برمی‌داشتم و حضور موثری نیز در این 3 سال داشتم، تیم ملی نوجوانان را قهرمان جهان کردم و افتخارات خوبی را با تیم ملی بزرگسالان به دست آوردم. واقعیت این است که اتفاقاتی در تکواندو رخ داد که صلاح دانستم مدتی نباشم. البته مسئولان فدراسیون هم تمایلی نداشتند که حضور داشته باشم.

او گفت: آن زمان از تکواندو جدا شدم چون فکر می‌کردم تکواندو می‌تواند از پس کارها بربیاید، در المپیک هم از من دعوت شد تا به المپیک بروم همه چیز مهیا بود برای حضورم، اما نگران این شدم که حضورم باز هم حرف و حدیث‌هایی را برایم به وجود بیاورد، امروز خوشحالم و خدا را شاکرم که به المپیک نرفتم چرا که در تکواندو همیشه دنبال مقصر هستند و شاید آن روز که می‌رفتم من را مقصر می‌دانستند. وقتی اتفاقاتی که در مجمع انتخاباتی قبلی اتفاق افتاد دوست نداشتم ادامه بدهم و مسئولان فدراسیون نیز دوست نداشتند من باشم.

قهرمان المپیک پکن گفت: من به همه مسابقات دنیا دعوت می‌شوم اما در تکواندو ایران نیستم، زمانی که در تکواندو ایران بودم حرف و حدیث‌هایی پیش آمد، پس از رفتنم هم سوال‌هایی به وجود آمد، برخی‌ها گفتند او سهم می‌خواهد یا حتی با فدراسیون زدوبند کرده است، من با کسی نبسته‌ام چون به اندازه کافی همه چیز دارم و همه را هم از تکواندو به دست آوردم.

مدیر اسبق تیم‌های ملی تکواندو اشاره‌ای هم به نتایج تیم ملی تکواندو در مسابقات قهرمانی جهان داشت، گفت: ملی‌پوشان کشورمان در مسابقات قهرمانی جهان زحمت زیادی کشیدند هیچ ورزشکار یا کادرفنی دوست ندارد باخت را تجربه کند، تکواندو ایران می‌توانست موفق باشد اما نیاز به یک آدم بزرگ در کنار خود داشت. من از نزدیک شاهد زحمت بازیکنان بودم اما همدلی که برای موفقیت لازم است در این تیم ندیدم. تمام موفقیت‌های تکواندو در سال‌های گذشته در سایه همدلی به وجود آمد اما امروز این همدلی حتی در دل بازیکنان نیز وجود ندارد. ما زمانی در تکواندو هیچ امکاناتی نداشتیم اما به واسطه همدلی موفق بودیم، امروز تکواندو همه نوع امکاناتی دارد اما همدلی خود را از دست داده است همین باعث شده تا اتفاقات خوبی را در تکواندو نبینیم.

او یادآور شد: زمانی عضو کمیسیون ورزشکاران بودم که تاثیر نداشت اما امروز عضویت در کمیسیون ورزشکاران خیلی مهم است. کمیسیونی که به صورت مستقل می‌تواند با کمیته بین‌المللی المپیک مکاتبه کند و 6 رای هم در کمیته ملی المپیک دارد. این اتفاق در فدراسیون تکواندو نیز رخ داد.

ساعی گفت: در زمانی که قرار بود نماینده‌ای از تکواندو ایران را به فدراسیون جهانی تکواندو معرفی کنیم، به جای بنده یوسف کرمی معرفی شد این در حالی است که من به عنوان ورزشکار شاخص تکواندو دنیا این حق را داشتم. برخی دوستان لابی‌های لازم را انجام دادند اما در نهایت یوسف کرمی رای نیاورد و پاسکال جنتی به عضویت کمیسیون ورزشکاران درآمد.

پرافتخارترین ورزشکار کشورمان ادامه داد: پاسکال زمانی که من را دید به من گفت هادی چرا تو معرفی نشدی، اگر تو حضور داشتی من از انتخابات کنار می‌رفتم به این صورت من می‌توانستم وارد هیئت اجرایی شوم اما دوستان نخواستند که من در فدراسیون جهانی حضور داشته باشم.

او گفت: در دوره قبل اردنی‌ها جای پولادگر را در هیئت اجرایی گرفتند، در این دوره هم یک خانم اردنی که تنها در المپیک حضور داشت به عنوان نماینده آسیا به عضویت هیئت اجرایی فدراسیون جهانی درآمد، حالا اردن با آن کارنامه‌اش دو نماینده در هیئت اجرایی فدراسیون جهانی تکواندو دارد.

ساعی درباره حضور مهدی بی‌باک در راس تیم ملی تکواندو ایران گفت: همانطور که می‌دانید کمیته فنی به مهدی بی‌باک رای نداده بود اما او انتخاب شد، فدراسیون تکواندو فکر می‌کند هر کسی که تحت کنترل آنها باشد می‌تواند با آنها همکاری کند. ، بی‌باک فرد کوچکی نیست، علیرضا نصر آزادنی هم فرد باتجربه‌ای است، اما برای کار بزرگی همچون قهرمانی جهان آدم بزرگی باید کنار تیم باشد.

او افزود: الان مدیرفنی تیم ملی تکواندو چه کسی است؟ فردی که حتی کوچکترین افتخاری هم برای تکواندو ایران به دست نیاورده است. مدیرفنی تیم‌های ملی جای آقای ذوالقدر آمده است ایشان حتی برای خودشان آقای مبارکی را به عنوان دبیر معرفی کرده است. مدیرفنی با بازیکنان در قهرمانی جهان مشکل داشت، حتی با کادرفنی نیز تعامل خوبی نداشت. این در حالی است که آقای ذوالقدر فرد باتجربه‌ای بود اگرچه او در سال‌های اخیر فردی خنثی در تکواندو بود. ذوالقدر در مسابقات المپیک نیز حضور داشت اما خنثی بود.
منبع: خبرانلاین
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۴
0
0
این درد همه ماست :-))
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین