کد خبر: ۴۶۱۳۹۱
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۹

انتقاد کوچکی‌نژاد از به تعویق افتادن طرح سوال از رئیس جمهور

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی از به تعویق افتادن طرح سوال از رئیس جمهور در مجلس انتقاد کرد.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش ایسنا، جبار کوچکی‌نژاد در اخطاری مستند به اصول 84 و 88 قانون اساسی در جلسه علنی صبح امروز (سه‌شنبه) مجلس اظهار کرد: طبق مواد 212 و 213 آئین نامه داخلی مجلس اگر نمایندگان سوالی از مسئولین اجرایی داشته باشند و آن را تحویل هیات رئیسه دهند،‌ هیات رئیسه در اسرع وقت موظف است سوال را به کمیسیون مربوطه ارجاع دهد و یک هفته زمان پیش بینی شده که سوال کنندگان و طرف سوال در کمیسیون مربوطه حاضر شوند تا اگر قانع نشدند،‌ ظرف یک ماه سوال در صحن مجلس مطرح شود.

این نماینده مجلس اضافه کرد: 130 نماینده سوال کننده از رئیس جمهور بر سوال خود باقی هستند. ما شاهد هرج و مرجی در موسسات مالی هستیم و روز گذشته سپرده گذران معترض در اکثر شهرهای کشور تظاهرات کردند و موضوع در حال امنیتی شدن است که باعث بروز مشکلاتی خواهد شد. چرا در این زمینه به قانون عمل نمی‌شود؟

مسعود پزشکیان که اداره بخشی از جلسه علنی امروز را بر عهده داشت، در پاسخ به این اخطار گفت: هفته گذشته رئیس کل بانک مرکزی به مجلس آمد و مقرر شد این هفته فرصتی داده شود، نمایندگان هم در این زمینه جلساتی تشکیل دادند که مجلس در حال پیگیری این موضوع است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین