کد خبر: ۴۶۱۴۹۵
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۱

بدحالی کرمانشاه به حدی است که باید همه از پشت میز بلند شویم

معاون دادستان کرمانشاه با بیان این‌که شهر کرمانشاه سالیان سال است که بیمار شده گفت: وضعیت بدحالی امروز کرمانشاه به حدی است که باید همه از پشت میز بلند شویم و اقدام جدی انجام دهیم.
آفتاب‌‌نیوز :
به گزارش خبرنگار ایسنا،«علی اشرف کرمی» امروز (27 تیر)در نشست مشترک دادستانی، معاون عمرانی استانداری و مسئولین شهرداری کرمانشاه با بیان رویکرد قوه قضائیه به سمت پیشگیری رفته است، اظهار کرد: تا به امروز عمده برخوردهای ما برخورد با معلول بود و قطعاً کار در این حوزه تمامی نداشت، چون معلول‌ها بسیارند.

وی افزود: در رویکرد جدید قوه قضائیه و دادستانی کرمانشاه تلاش ما این است که از کار قضایی صرف خارج شده و به ریشه‌یابی و رفع علت معضلات و آسیب‌های اجتماعی بپردازیم.

کرمی تصریح کرد: اگر بتوانیم با همکاری دستگاه‌های مختلف این رویه را در پیش گرفته و به ثمر برسانیم، امید داریم تا پایان سال کرمانشاه به یکی از استان‌های شاخص در مهار آسیب‌های اجتماعی تبدیل شده و معضلات اجتماعی استان سیر نزولی پیدا کند.

معاون دادستانی کرمانشاه از تشکیل معاونت حقوق عمومی در دادستانی کرمانشاه خبر داد و گفت: با ابلاغ قوه قضائیه، کرمانشاه جزو اولین استان‌هایی بود که این معاونت را در دادستانی تشکیل داد.

تأمین امنیت قبل از «بگیر و ببند» به کار فرهنگی نیاز دارد

کرمی اظهار کرد: با بررسی‌هایی که انجام دادیم و مقایسه‎‌ای که از وضعیت کرمانشاه با 9 کلانشهر کشور صورت گرفت، متوجه شدیم که متاسفانه وضعیت خوبی در آسیب‌های اجتماعی نداریم.

وی افزود: امروز در استان تنها 1800 معتاد متجاهر داریم که برای جمع‌آوری و ایجاد ظرفیت نگهداری و درمان آنها باید اقدام جدی شود.

کرمی تصریح کرد: امروزه ما به این نتیجه رسیدیم که با بگیر و ببند کار درست نمی‌شود و با تقابل صرف کارها پیش نمی‌‎رود و تامین امنیت قبل از بگیر و ببند نیازمند کار فرهنگی است.

معاون دادستانی کرمانشاه با مطلوب دانستن امنیت استان، گفت: متأسفانه احساس امنیت در استان کمرنگ است و برای ایجاد این احساس نیز باید کار فرهنگی صورت گرفته و با برخی اقدامات که به این حس امنیت خدشه وارد می‌کند، برخورد کرد.

وضعیت کرمانشاه به حدی رسیده که باید همه از پشت میز بلند شویم/ کرمانشاه بیمار است

وی با بیان این‌که سالیان سال است که شهر کرمانشاه بیمار شده، گفت: وضعیت امروز جامعه به حدی رسیده که باید همه مسئولین از پشت میزها بلند شویم و به طور جدی وارد کار شویم.

معاون دادستانی کرمانشاه افزود: اینکه تا امروز فکری به حال شهر و مسائل آن نشده بخشی به نداشتن برنامه  بخشی هم تعدد اولویت‌ها و دغدغه ها مربوط می‌شود که موجب شده در این زمینه کمتر کار شود.

کرمی افزود: به هر حال وضعیت، امروزه به حدی است که کرمانشاه در بسیاری آسیب‌های اجتماعی در رتبه‌های اول کشور است. بطور مثال در زمینه اعتیاد استان چهارم، در زمینه طلاق جزو هفت استان اول و در زمینه خودکشی جزو سه استان اول هستیم و این وضعیت خوب نیست.

"پارک‌"های شهر جُرم‌ خیزند

معاون دادستانی کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه نقشه‌ای در خصوص میزان جرائم و مکان وقوع آنها در شهر کرمانشاه وجود دارد، گفت: در این نقشه برای ما محرز شده که عمده مکانی که در آن جرم صورت می‌گیرد، پارک‌ها هستند.

وی افزود: در حال حاضر پارک‌های شهر زیستگاه چند جرم اساسی است، بطوریکه بیشترین موارد ضرب و جرح، خرید و فروش مواد مخدر، استعمال دخانیات و قلیان و بعضا مواد مخدر و متاسفانه در چند سال اخیر روسپی گری در پارک‌ها اتفاق می‌افتد.

کرمی تصریح کرد: در همین راستا بر اساس پیشنهاد دادستان کرمانشاه تصمیم بر این گرفته شد که با مسئولین مربوطه در این حوزه از جمله شهرداری جلسه گذاشته و در خصوص رفع این معضلات در پارک‌ها مشورت کنیم.

وی افزود: در همین راستا چندین پیشنهاد داریم که امیدواریم با همکاری شهرداری و عملیاتی کردن این موارد بتوانیم پارک‌ها را به فضایی شاد و آرامش بخش برای شهروندان تبدیل کنیم.

کرمی به عرضه قلیان و دخانیات در دکه‌ها، مینی سوپرها و بعضا رستورانهای موجود در پارک‌ها اشاره کرد و افزود: بر اساس قانون عرضه قلیان در اماکن عمومی جرم است و بنابراین باید همه با هم به همراه پلیس اماکن و اصناف در این زمینه ورود کرده و از عرضه قلیان در این اماکن جلوگیری کنیم.

وی با بیان اینکه پارک کوهستان و پارک‌های غربی و شرقی ویترین شهر کرمانشاه هستند، گفت: از شهردار این منطقه می‌خواهیم تا وضعیت این پارک‌ها به گونه‌ای شود که بیشترین جاذبه برای گردشگر را داشته باشد و از انتظامی استان می‌خواهیم که گشت‌های پلیس پیاده و موتوری خود را در این مناطق به منظور تامین آرامش شهروندان افزایش دهد به ویژه در قسمت‌های انتهایی پارک و در ساعات پایانی شب.

معاون دادستان کرمانشاه به وضعیت نامناسب سرویس‌های بهداشتی پارک‌ها اشاره کرد و افزود: در کنار این وضعیت مناسب همواره برخی افراد در محل این سرویس‌های بهداشتی حضور دارند که از مردم بابت استفاده از سرویس بهداشتی پول طلب می‌کنند که این امر خلاف قانون بوده و شهرداری باید نسبت به این افراد برخورد لازم را داشته باشد.

کرمی با بیان اینکه نگهبانان پارک به تنهایی برای تامین امنیت آن کافی نیستند گفت: بعضا اموال شهرداری در پارک‌ها به سرقت می‌رود و از انتظامی و نیز حراست شهرداری می‌خواهیم که اکیپی سیار تشکیل داده و به پارک‌ها سرکشی داشته باشند.

معاون دادستانی کرمانشاه به مشکلات نصب چادر مسافرتی در پارک‌ها اشاره کرد و افزود: این امر موجب سوءاستفاده عده‌ای برای مصرف مواد مخدر و بعضاً فحشا شده است و در همین راستا از شهرداری و شهروندان می‌خواهیم که نصب چادر توسط چند جوان مجرد را گزارش کنند و باید این امر مدیریت شود.

وی به معضل پرسه زدن سگ‌های ولگرد در پارک‌ها اشاره کرد وافزود: مسئولین شهرداری باید با این معضل با رعایت حقوق حیوانات برخورد کنند.

معاون دادستانی کرمانشاه با بیان اینکه وجود تنها یک خروجی و ورودی برای پارک‌ها منجر به بسیاری مشکلات و درگیری‌ها شده است، گفت: از شهرداری می‌خواهیم در طراحی پارک ها چندین ورودی و خروجی را در نظر بگیرند.

وی افزود: همچین از شهرداری می‌خواهیم در طراحی پارک‌ها مراقب فضای مرده باشند زیرا بیشترین موارد جرم در فضای مرده پارک‌ها که به دور از چشم جمعیت است اتفاق می‌افتد.

کرمی تصریح کرد: پارک‌ها باید به گونه ای طراحی شوند که نقاط پرجمعیت شهری به راحتی به آنها دسترسی داشته باشند و در این صورت امنیت پارک‌ها افزایش می‌یابد.

وی افزود: همچنین در طراحی پارک‌ها باید مسیرهای تردد افزایش یابد تا مانع غافل گیری مردم توسط مجرمین در مسیرهای مشخص شود.

کرمی خاطرنشان کرد: طراحی برخی نقاط پارک به شکل L و U همواره آسیب‌زاست و بستری برای فعالیت مجرمین فراهم می‌کند، همچنین در طراحی پارک‌ها نباید از بوته‌های بلند استفاده شود و باید دید در پارک‌ها خوب باشد.

وی با بیان اینکه شب هنگام میزان جرائم در پارک‌ها افزایش می‌یابد، گفت: در همین راستا باید راهکاری اندیشیده شود که مردم را شب‌ها به پارک بکشانیم زیرا حضور جمعیت مانع از وقوع بسیاری جرائم می‌شود.

کرمی روشنایی پارک‌ها را نیز عامل مهمی در پیشگیری از وقوع جرم دانست و اظهار کرد: روشنایی پارک‌ها باید مستقیم، یکنواخت و دائمی باشد و آمار نشان می‌دهد که هرچه روشنایی زیاد باشد آمار جرم کاهش می‌یابد.

وی با بیان اینکه یکی از جرم‌های شایع در محل بازی کودکان در پارک‌ها، سرقت طلای آنهاست، گفت: در همین راستا باید در پارک‌ها برای استقرار والدین مکانی با سایبان در نظر گرفته شود که والدین کودکان خود را حین بازی رصد کنند.

معاون دادستان کرمانشاه ابراز امیدواری کرد که با همکاری شهرداری بتوان امنیت پارک‌ها را بیش از پیش ارتقا داده و آنها را به نقاط بسیار امن برای تفریح و تفرج خانواده‌های کرمانشاهی تبدیل کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین