کد خبر: ۴۶۱۷۷۹
تعداد نظرات: ۷ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۰
سایت «ورلد تریبیون» به نقل از منابع آگاه گزارش داد

درخواست حلقه طرفدار روسیه در اطراف اسد: از ایران فاصله بگیرد

روس‌ها خواستار محدود کردن تسلط تهران هستند. روسیه اجازه نمی دهد که ایران مشابه عراق در سوریه نیز نفوذ زیادی داشته باشد. توافق بین پوتین و ترامپ نیز نشان می‌دهد که روس‌ها خواستار اعمال فشار بیشتر بر اتحاد حزب‌الله، ایران و اسد هستند.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس بین‌الملل- سایت «ورلد تریبیون» در گزارشی به نقل از منابع آگاه اشاره کرده است که طرفداران روسیه که در حلقه اطرافیان اسد و مشاوران او حضور دارند از او خواسته‌اند که از ایران فاصله بگیرد و به مسکو نزدیک‌تر شود و نیروهای حزب الله لبنان و سایر شبه نظامیان شیعه مورد حمایت ایران در سوریه را وادار به خروج و بخشی را به پیوستن و ادغام در ارتش آن کشور کند. 

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ این سایت در گزارش می افزاید: «آنان علاوه بر این خواستار آن هستند که دولت اسد از حزب الله لبنان فاصله بگیرد. «ایمن عبدالنور» یکی از اصلی‌ترین ناشران اخبار ضد دولت سوریه و رهبر جامعه مسیحیان تبعیدی آن کشور در دبی می‌گوید که یک جناح از طرفداران مسکو در درون نظام سوریه حضور دارند که می خواهند سوریه سکولار باقی بماند و شامل افسرانی باشد که در روسیه آموزش دیده‌اند. آنان مخالف کسانی‌اند که خواستار حذب بیشتر حمایت از جانب ایران هستند». 

درخواست حلقه طرفدار روسیه در اطراف بشار اسد: از ایران فاصله بگیرد

این سایت می نویسد که کرملین بدنبال آن است که اسد سیاست‌اش را در قبال حزب الله و گروه‌های شبه نظامی شیعه تغییر دهد و نظارت مستقیم ارتش و افسران نظامی سوری را بر قوای نظامی قرار دهد. 

«هلال خشان» استاد علوم سیاسی در دانشگاه آمریکایی بیروت اشاره می‌کند که روس‌ها در حال فشار بر اسد هستند تا شبه نظامیان را در ارتش ادغام کند و یک نیروی مسلح واحد ایجاد کند. 

خشان می‌گوید که روس‌ها نگران هستند استقلال‌عمل بیش از اندازه حزب‌الله لبنان در سوریه به نفع ایران تمام شوئد. او اشاره می‌کند ایران از حزب الله به عنوان بخشی از طرح خود برای ایجاد یک مسیر زمینی از ایران به لبنان استفاده می کند؛ این چیزی نیست که روس ها با آن کنار بیایند. آنان خواستار محدود کردن تسلط تهران هستند. روسیه اجازه نمی دهد که ایران مشابه عراق در سوریه نیز نفوذ زیادی داشته باشد. 

این سایت اشاره می‌کند که توافق بین پوتین و ترامپ نیز نشان می‌دهد که روس‌ها خواستار اعمال فشار بیشتر بر اتحاد حزب‌الله، ایران و اسد هستند. 

مردخای کدر یکی از افسران پیشین سازمان اطلاعات نظامی اسرائیل می‌گوید: «البته در این ناحیه در هیچ کجا غذای رایگان سرو نمی‌شود. حزب‌الله لبنان می‌خواهد سهم خود را در سوریه از تقسیم آن داشته باشد. ارتش اسد باید قدرت و اعتماد به نفس خود را دوباره بدست آورد، روس‌ها باید از ارتش درخواست کنند و ایرانی‌ها نیز در نهایت مجبور به رضایت دادن به خواسته‌ها شوند». 

احمد یک راننده امبولانس ۲۰ ساله از حلب می‌گوید که پیام خزب الله روشن است آنان به روس ها می‌گویند فکر نکنید می‌توانید بدون ما سازش و مصالحه‌ای انجام دهید و تصمیمی بگیرید. او می‌گوید زمانی که شبه‌نظامیان شیعه جلوی خودروها را می گرفتند ناگهان هواپیماهای جنگی روسی در آسمان دیده شدند. نیروهای حزب الله شروع به تیراندازی هوایی کردند و سپس اجازه دادند تخلیه ادامه یابد. 

«نورا الیور» می گوید که در حال حاضر تعداد زیادی از نیروهای حزب الله از سوریه عقب‌نشینی کرده و به حدود ۱۵ تا ۲۰ هزار نیرو رسیده‌اند. او اشاره می‌کند که بیش از هزار لبنانی در نبرد در سوریه جان خود را از دست داده‌اند و حزب الله خود را برای جنگی دیگر در مرز اسرائیل و لبنان آماده می‌کند. 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۷
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۸
7
3
اینم ماحصل و پایان اعتماد به روسیه و حماس
علی
|
France
|
۰۲:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۹
4
2
اینم روسیه
حاجی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۹
1
6
عجب برو عمو این تحلیلاتو بزار در کوزه آبشو بخور اگه یه بار سوریه رفته بودی می دیدی اغلب مغازه ها علاوه بر تابلوهای عربی تابلو فارسی هم دارن و نفوذ ایران رو مردم سوریه و دولتش وحشتناک زیاده طوری حفاظت از تمام مکان های مهم دست نیروهای تحت امر ایرانه خخخخخخخخخخخخخخخ بیچاره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۹
5
6
روسیه در طول تاریخ ثابت کرده که عنصری غیر قابل اطمینان است...
باید خیلی حواسمون باشه.....

یاد شهدای گیلان و تبریز که با جان از ایران در برابر روسیه تزاری مقاومت کردند گرامی باد...
ناسناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۳۱
4
3
پوتين عددي نيست در مقابل آمريكا
پاسخ ها
سلمان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
آره می گفت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
6
3
کلا گویا پول و جون تو مملکت خودمون اضافه اومده که میریم اینور و اونور عالم از همه چی مایه میذاریم آخرش که غائله ختم میشه دیگه هیچکس تحویلمون نمیگیره! اون از حماس اینم از سوریه و عراق!!!!
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین