کد خبر: ۴۶۲۳۷۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۶

"ژن_خوب" پسر عراف دردسرساز شد

هشتگ "#پسر_عارف" برای کنایه و تحقیر او انتخاب شده است و به نوعی به ضرب المثل "گیرم پدر تو بود فاضل، از فضل پدر تو را چه حاصل" باشد. بسیاری از بحث ها حول محور آقازادگی و تاثیر آن بر آنچه که حمید رضا عارف "موفقیت" خودش می خواند قرار دارد.
آفتاب‌‌نیوز :
 انتشار سخنانی عجیب از حمید رضا عارف پسر محمد رضا عارف، موجی واکنش ها را در فضای مجازی ایجاد کرده است.  حمید رضا عارف ضمن اینکه معتقد است پیشرفت هایش هیچ ارتباطی با موقعیت پدرش ندارد،  از ژن بسيار منحصر به فرد پدر و مادرش مي گويد كه باعث رشد و موفقيت هاي حيرت انگيزش شده است.

به گزارش فرارو، پسر محمد رضا عارف درباره موفقعیت هایش می گوید: «آن کسی که توانایی دارد، به جایی رسیده، حتما استعدادهایی داشته، این استعداد، بحث ژن و وراثتی وجود دارد، پدر و مادرم هر دو جزو شاگرد اول های کنکور ایران بودند. ما سه تا برادر درس مان خوب بود....../14-15 ساله بودم، در سوپرمارکت بودم، بعد در تراشکاری کار کردم...اعتقاد دارم کسی که کار سیاسی میکند، حق کار اقتصادی ندارد.»
 
حمیدرضا عارف یکی از سه پسر محمد رضا عارف و حمیده مروج (متخصص پوست و مو و استاد دانشگاه بهشتی) است، که بیش از دو پسر دیگر آنها در فضای رسانه ای، سیاسی و خبری حضور دارد. او در کنار همراهی پدر خود فعالیت اقتصادی و هنری مخصوصا در حوزه سینما دارد.
 
او در گفت و گویی که ویدئو آن در اینترنت منتشر شده است به یکی ازا فتخاراتش اشاره کرده و می گوید: «افتخار میکنم در سن 22 سالگی، زمانیکه همراه اول فقط وجود داشت، در یک مزایده رسمی با 32 شرکت، من یک شرکتی را از افریقای جنوبی آوردم، همه می گفتند مگر افریقایی ها کار بلدند؟ من با بضاعت خودم رفتم "ام تی ان" را آوردم. مگر همه جای دنیا، آدم های کوچک در سن 19-20 سالگی کار بزرگ نکردند؟ مثل اقای زاکربرگ."»
 
او معتقد است: «هرکسی ادعا کند حمیدرضا عارف بدون توانایی خودش و فقط با تکیه بر پدرش کار انجام داده، من حاضرم در هر جایی که خواست و در هر رشته ای با او مسابقه دهم. من واقعا این را ادعا میکنم. من در درسم موفق بودم، هم در ایران، من در بهترین دانشگاه های امریکا هم درس خوندم. در تیم شنا هم بودم. در کتابخوانی و مقاله نویسی. همین الان، البوم موسیقی با محسن چاوشی که تهیه کردیم، امسال البوم برتر موسیقی پاپ کشور سال شد. بالاخره این خون می آید و می رسد، همینطوری کسی نمی تواند ادعا کند اصل و نسب دارد. افتخار میکنم این توانایی ها از دوتا ژن خوب آمده.»
 
این سخنان پسر محمد رضا عارف، از رهبران اصلاح طلب و رییس فراکسیون امید مجلس موجی از واکنش های منفی را در فضای مجازی به راه انداخته است.  کاربران توئیتر با هشتگ های "#پسر_عارف" و "#ژن_خوب" به شدت به فرزند این سیاستمدار مشهور اصلاح طلب تاختند.
 
هشتگ "#پسر_عارف" برای کنایه و تحقیر او انتخاب شده است و به نوعی به ضرب المثل "گیرم پدر تو بود فاضل، از فضل پدر تو را چه حاصل" باشد.
 
بسیاری از بحث ها حول محور آقازادگی و تاثیر آن بر آنچه که حمید رضا عارف "موفقیت" خودش می خواند قرار دارد.
 
نادر فتوره چی روزنامه نگار در این باره خطاب به حمید رضا عارف توئیت کرده است: «موفقيت هاى رانتى» تو و امثال تو به دليل ژن خوب نيست، به دليل ساختار فاسد است.» او همچنین در توئیتی دیگر به تندی نوشته است: «پسرعارف تصويرى از آينده منطقى وضع موجود است: قدرت گرفتن نسلى از آقازاده هاى متوهم و وقيح كه هيچ نسبتى با انقلاب٥٧، به غير از«سفره» آن ندارند.»
 
امیلی امرایی روزنامه نگار نیز در توئیتی نوشته است: «ژن خوب فقط اونجاش که موقع انتخابات 92 اومد روزنامه‌ی بهار و گفت بابام حقوقتون رو می‌ده و باید هر روز عکس یک ابوی من باشه، وگرنه حقوق بی‌حقوق.»
 
برخی دیگر از کاربران نیز به  نقش های سیاسی آقازاده ها پرداخته اند. آقا زاده هایی که به خاطر پدرانشان قدرت و توانایی کسب کرده اند.
 
امید در این باره نوشته است: «قسمت ترسناک ماجرا اینه که پسرعارف به‌راحتی می‌تونست تو یکی از لیست‌های تکرارشونده باشه و الان با ژن خوب صاحب یک کرسی مجلس یا شورا باشه.» اظهار نظر هایی شبیه به این در فضای مجازی فراوان است. امیر حسین در این  باره نوشته است: "شمایی که هر بار می‌رین کیلویی به لیست تهیه‌شده از ژن خوب رای می‌دین دیگه چرا به حرف پسر عارف معترضین."
 
بیشتر اینگونه اعتراضات اشاره به لیست انتخابات مجلس شورای اسلامی دارد که در آن فاطمه حسینی دختر جوان  صفدر حسینی سیاستمدار و فعال اقتصادی اصلاح طلب بدون هیچ سابقه سیاسی در آن لیست قرار گرفت و وارد مجلس شد. هنگامی ماجرای حقوق نجومی صفدر حسینی افشا شد که  موجب استعفای او از مدیریت صندوق توسعه ملی گردید، فاطمه حسینی دختر او که به تازگی وارد مجلس شده بود در نطقی عجیب به شدت از پدرش دفاع کرد.
 
آن نطق شاید تنها فعالیت مهم فاطمه حسینی در مجلس بود که انتقادات زیادی را در پی داشت. در همین رابطه کاربری نوشته است: «الان دختر صفدر میاد حق داشتن ژن خوب رو هم به فیش حقوقی باباش اضافه میکنه.»

برخی دیگر از کاربران نیز سخنان پسر عارف را نژاد پرستانه خوانده اند. یکی از آنها نوشته است: «نازی های آلمان هم خودشون رو ژن خوب میدونستن و بقیه رو ژن بد." یا یکی دیگر از کاربران نوشته است"روح ِهیتلر شاد!!!" 

علی حسینی نیز در توئیتی نوشته است: «فاشیسم در ادبیات اصلاح طلبی عریان است. نازی ها گفتمان ژن پرستی داشتند و حالا یکی از آقا زاده های اصلاح طلب از ژن خوب خودش می گوید!»

یکی از نکات جالب این است که در این باره توئیت های کاربران کمتر از موارد دیگر بار طنز دارد. کاربران فضای مجازی با اظهار نظرهای تند و تیز و حتی تلخ و گزنده به سخنان پسر عارف انتقاد کرده اند.
 
برخی کاربران تصاویر مهدی هاشمی را انتشار می دهند و او را یکی از "ژن های خوب" معرفی می کنند. یکی از آنها با انتشار تصویر مهدی هاشمی نوشت:  «ژن خوب فقط ایشون بقیه دارن اسکی میرن.» 
 
حمله به 
گزیده از دیگر واکنش ها به سخنان پسر عارف را در ادامه می خوانید:
 
صحبت های پسر عارف نشون داد که آقای عارف غیر از کار سیاسی که ناموفق بوده، در تربیت فرزندش هم کاملا ناموفق بوده.

 ژن خوب یک جور ژن نهفته است که وقتی بابات می نشیند سرسفره انقلاب یهو فعال میشه و تو 20 سالگی قراردادهای میلیاردی می بندی!
 
مهم نیس شما مثل امید کوکبی یا قاسم اکسیری چقد هوش و پشتکار داری، باید مثل پسر عارف ژن خوب داشته باشی!

 با نشستن سر سفره انقلاب موادی در بدن تولید می‌شود که باعث تغییر ژن‌های فرد به ژن خوب می‌شود.
 
حالا ژن_خوب رو چه طبق معیار هیتلر بسنجیم، چه طبق معیار بنی‌اسرائیل وچه طبق معیار بزرگمهرحکیم، خانواده عارف جزو صاحبانش قرار نمیگیرند.
 
صهیونیست ها با تز ژن خوب به جان فلسطینی ها افتادند.
 
نشستم دارم منبرای آقاتهرانی وانصاریانو گوش میدم شایدحرفای پسرعارفو بشوره ببره!
 
چند ماهه سعی میکنم بتونم کار پاره وقت پیدا کنم تا بتونم برای کنکورم بخونم بعد این آقازاده ها از ژن برتر و نژاد برترشون میگن
 
نرو سميه!من تازه فهميدم بدبختي هامون واسه چيه! اگه بري نميگن تلاشش رو كرده بود، نميگن توانايي داشت و نشد! ميگن ژن خوبي نداشت!نرو...
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۳۱
0
0
فقط شما آقا زاده ها استثنا هستید ؟ دو در یک شهر غریب بگرد اگر توان تامین مایحتاج خودرا داشتی بدون استفاده از ..... آنوقت ادعا ژن بکن .
ناشناس
|
Afghanistan
|
۲۱:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۳۱
0
0
توهم شکمت سیره
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین