کد خبر: ۴۶۲۴۸
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۳۸۵ - ۱۲:۱۲

می خواهم با استراو متفاوت باشم

آفتاب‌‌نیوز : مارگارت بکت در عین حال تأکید داشت که نحوه بیان مواضع وی، حاکی از تغییر در سیاست این کشور نیست هر چند به روشنی اظهارات جک استراو هم نبوده است. 

وزیر خارجه انگلیس با بیان اینکه گفته های وی عمدا متفاوت است، گفت که در همان چند ساعت اولیه انتصاب خود به سمت فعلی اش تصمیم گرفته که از به کار بردن اصطلاحی که استراو، وزیر خارجه پیشین استفاده می کرد، بپرهیزد. از این رو کلمات جدیدی را که مختص به خودش بوده یافته و به آنها پایبند خواهد ماند. 

وی افزود که هر چند مجموع سخنانش با گفته های «استراو» متفاوت است ولی نیتی که در پس تمامی سخنان اعم از نخست وزیر و وزیر خارجه نهفته است یکی است و اینکه همه آنها حرف مشابهی می زنند مبنی بر اینکه قصدی برای اتخاذ گزینه نظامی وجود ندارد و ذره ای تفاوت میان آنها نیست. 

به گزارش شبکه خبری «اسکاتزمن» اظهارات اخیر بکت،‌ در تهران نگرانی هایی را ایجاد خواهد کرد چنانکه انتصاب وی انتقادات شدیدی را در مطبوعات ایران به همراه داشت. یکی از منتقدان سیاست خارجی دولت انگلیس معتقد است که نباید احتمال گزینه نظامی علیه ایران را دست کم گرفت چرا که مارگارت بکت عملا گفته که هیچ قصدی برای تعرض به ایران در شرایط فعلی ندارد ولی ممکن است در آینده نیات آنها تغییر کند. 

در عین حال عنان هم از واشنگتن خواسته که وارد مذاکرات مستقیم با ایران شود و با کم کردن لفاظی و تشدید تلاش های دیپلماتیک در پی راه حل باشند ولی آمریکا بار دیگر این درخواست را رد کرده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین