کد خبر: ۴۶۳۰۱۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۹

آتش در جنگل‎های شمیرانات/۱۰۰ هکتار سوخت

دو مورد آتش سوزی در عرصه های جنگلی و مرتعی بخش لواسانات شهرستان شمیرانات به مساحت حدود ۱۰۰ هکتار به وقوع پیوست و به بخش وسیعی از این عرصه ها آسیب جدی وارد شد.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران؛ بابک میرزاپور فرمانده یگان حفاظت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان شمیرانات درباره جزئیات این آتش سوزی ها گفت: یک مورد آتش سوزی در مراتع کند علیای لواسانات به وقوع پیوست که بلافاصله مأموران یگان حفاظت منابع طبیعی به همراه عوامل آتش نشانی لواسانات، بخشداری لواسانات و جوامع محلی از روستاهای کندعلیا و بوجان در منطقه حضور پیدا کردند و به مهار آتش پرداختند.

وی در ادامه گفت: بدنبال این آتش سوزی متأسفانه حدود 36هکتار از عرصه های مرتعی این منطقه که پوشیده از گونه های گندمیان ، گون و آویشن بود، به طور کامل سوخت که خسارت وارده به این مراتع حدود 18میلیون تومان برآورد شده است.

فرمانده یگان حفاظت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان شمیرانات از وقوع آتش سوزی دیگری در منطقه سبو بزرگ لواسانات خبر داد که جزو پارک جنگلی لتیان است ، خبر داد و در همین ارتباط گفت: در پی این آتش سوزی عرصه های جنگلی و مرتعی این منطقه به مساحت حدود 64هکتار دچار حریق شد و به بخش زیادی از این عرصه ها خسارات جدی وارد امد.

میرزاپور گفت: پس از وقوع این آتش سوزی به سرعت گروه هایی از یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان شمیرانات به همراه نیروهای سرپرستی پارک های جنگلی تهران، آتش نشانی لواسانات، بخشداری و شهرداری لواسانات، دهیاری های روستاهای کلان و لواسان بزرگ و همچنین نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران و نیروهای مردمی در منطقه حضور یافتند و پس از چندساعت تلاش بی وقفه، موفق به مهار این آتش شدند.

وی ادامه داد: در این آتش سوزی حدود 22هکتار عرصه های جنگلی و 42هکتار عرصه های مرتعی دچار حریق شد که از این میزان 16هکتار شامل نهالکاری های 2 تا سه ساله و 6 هکتار نیز شامل درختکاری های قدیمی و سالانه بوده است.

فرمانده یگان حفاظت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان شمیرانات گفت: گونه های جنگل کاری شده این منطقه شامل بلوط، سرو نقره ای، زبان گنجشک، ارغوان، سرو خمره ای، داغداغان، بنه و کاج سیاه بوده که در پی این آتش سوزی تعداد 3600 اصله نهال 2تا 3 ساله و 60 اصله درخت 20 ساله بین 10 تا 60درصد آسیب دیده است و همچنین 1220 اصله نهال 2 تا 3 ساله و 12 اصله درخت 20 ساله به طور کامل در آتش سوخت و خسارت وارده حدوده 115میلیون تومان برآورد شده است.

میرزاپور با اشاره به اینکه بدلیل رعایت احتیاط و ایمن سازی، مأموران یگان حفاظت منابع طبیعی تا ساعاتی پس از اتمام عملیات مهار آتش در منطقه حضور داشتند ؛ گفت: در حال حاضر عملیات احیاء و بازسازی نهال های آسیب دیده توسط همکاران سرپرستی پارکهای جنگلی تهران آغاز شده است.

وی از عموم مردم و گردشگران خواست جنگل ها و مراتع را از آن خود دانسته و در حفظ و حراست از آنها کوشا باشند و در صورت مشاهده هرگونه آتش سوزی احتمالی مراتب را از طریق شماره تلفن 1504 به یگان حفاظت منابع طبیعی اطلاع دهند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۲
0
1
خب خب و اماده تبدیل به برج شدن
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین