کد خبر: ۴۶۳۳۰۸
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۹

سرکشی یگان حفاظت اسدآباد از آثار تاریخی با موتورسیکلت!

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان اسدآباد گفت: یگان حفاظت میراث فرهنگی این شهرستان به علت نداشتن وسیله نقلیه برای سرکشی از آثار تاریخی از موتور سیکلت استفاده می کند.
آفتاب‌‌نیوز :
کامران اکبری شایگان در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: به علت کمبود نیرو، یگان حفاظت میراث فرهنگی شهرستان تنها یک نفر بوده که باید این نیرو به تنهایی از ١۵٨ اثر تاریخی و فرهنگی  سطح شهرستان سرکشی و مراقبت کند.

وی با بیان اینکه پیش از این تعداد نیروهای یگان حفاظت شهرستان دو نفر بوده است، افزود: در سال ٩٠ یکی از نیروهای این یگان به علت تصادف در حین خدمت فوت کرد.

اکبری شایگان با بیان اینکه آثار تاریخی و فرهنگی شهرستان دارای مسافت بسیاری از هم هستند و دورترین اثر ۵۵ تا ۶٠ کیلومتر با شهر اسدآباد فاصله دارد، گفت: نیروی یگان حفاظت اداره میراث شهرستان به علت نداشتن وسیله نقلیه این اداره مجبور به استفاده از موتورسیکلت برای مراقبت و سرکشی از آثار است.

وی خاطرنشان کرد: امروز در حین سرکشی از آثار مسئول پایگاه میراث فرهنگی به عنوان تنها نیروی حفاظت اداره میراث فرهنگی شهرستان نیز تصادف کرد که خوشبختانه آسیب چندانی ندیده است.

اکبری شایگان با بیان اینکه میراث فرهنگی شهرستان اعتبارات کافی و ردیف بابت جذب نیرو برای افزایش یگان حفاظت را  ندارد، عنوان کرد: در صورت وجود وسیله نقلیه سواری، تنها یگان حفاظت این اداره دچار تصادف نمی شد.

وی اضافه کرد: امسال فرماندار شهرستان اسدآباد و مدیر کل میراث فرهنگی استان همدان از محل اعتبارات شهرستان بودجه ای را برای تامین وسیله نقلیه برای این اداره در نظر گرفته اند که در صورت اعلام بودجه سال جاری و تخصیص اعتبار، این مشکل مرتفع خواهد شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین