کد خبر: ۴۶۳۵۴
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۳۸۵ - ۱۰:۵۳

ایران فروش کاتویشا به حماس را تکذیب کرد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب – محمد صادق امینی: ایران ادعاهای اخیر دولت اردن در خصوص قاچاق اسلحه توسط حماس با کمک ایران به فلسطین را کاملا بی پایه و اساس دانست و با تاکید بر اینکه کمک های ایران به دولت فلسطین معنوی و انسان دوستانه است گفت :ایران به دولت فلسطین کمک نظامی نمی کند. اخیرا دولت اردن مدعی شده بود که این کشور موشک های کاتیوشا ساخت ایران را کشف کرده و دراین خصوص 20 نفر از اعضای حماس را دستگیر کرده است.

اما سخنگوی وزارت خارجه ایران تمام این ادعا ها را تکذیب کرد. این در حالی است که  "ناصر جوده" سخنگوی دولت اردن مدعی شده که حماس تلاش كرده است عناصري را در سرزمين‌هاي اردن به خدمت خود در آورد و كوشيده است عناصري را در خارج به استخدام در آورد تا براي دريافت آموزش نظامي به کشورهای دیگر همچون سوریه اعزام كند. 

اردن ماه گذشته نیز اعلام كرده بود كه پرتاب‌كننده‌هاي موشك و مواد انفجاري را از يك شاخه پنهاني حماس در اردن به دست آورده‌ و مدعی شده که این تجهیزات از طریق سوریه قاچاق شده بود.

سخنگوي دولت اردن همچنین گفته بود كه نیروهای امنیتی این کشور هم‌چنان در جستجوي ديگر سلاح‌هاي پنهاني هستند كه حماس در سراسر اين كشور پنهان كرده است زیرا نيروهاي امنيتي معتقدند سلاح‌ها و پرتاب‌كننده‌هاي موشكي بيشتري وجود دارند كه هنوز كشف نشده‌اند.

 ادعاهای این مقام اردنی در حالی مطرح شده بود که "مشیر المصری" از قانونگذاران حماس اتهامات اردن را جعلی دانسته بود و گفته بود حماس براي اردن متاسف است كه به اين صورت برخورد مي‌كند و مساله را بزرگ‌تر از آن چيزي كه هست، جلوه مي‌دهد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین