کد خبر: ۴۶۳۶۸
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۳۸۵ - ۱۴:۱۷

اظهارات نماینده مجلس درباره دانشجویان اخراجی

آفتاب‌‌نیوز :
رستمی افزود:‌ «حتی آزادترین کشورها نیز خطوط قرمزی برای خود دارند. ما اگر حتی فرانسه را به عنوان الگوی دمکراسی بپذیریم، می بینیم در مورد حجاب با چند دانشجو یا دانش آموز چگونه برخورد می شود.» 

وی درباره اخراج برخی فعالان دانشجویی همچون «مهدی امینی زاده» و «پیمان عارف» از دانشگاه ها گفت: «باید دید چه تخلفاتی صورت گرفته که منجر به اخراج دانشجویی از دانشگاه شده است؟ ‌اگر برخلاف مردمسالاری و جمهوریت حرکت کرده و خط قرمز را شکسته باید منتظر مجازات نیز باشد.» 

رستمی که از صدور چنین احکامی ابراز بی اطلاعی می کرد، در پاسخ به اینکه «شما عضو هیأت علمی دانشگاه و از اعضای کمیته انضباطی بودید، چطور از احکام صادره در مورد دانشجویان اطلاعی ندارید؟» گفت: «در صورتی که احکام صادره را ببینم، آن قدر جسارت دارم که مصلحت اندیشی نکنم. اما ابتداء باید از احکام و عملکرد دانشجوی اخراجی مطلع باشم.
»
وی اظهار داشت: «قبول دارم که اگر دانشگاهی سیاسی نباشد و به مسایل سیاسی نپردازد، آن دانشگاه مرده است و خلاقیت،‌فعالیت و نقد که لازمه دانشگاه است ندارد، اما عقل حکم می کند ما به آرای اکثریت احترام بگذاریم و در راستای حقوق شهروندی قدم برداشته و قانون را زیر پا نگذاریم.»

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین