کد خبر: ۴۶۳۸۲
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۳۸۵ - ۲۲:۲۹

ایران در صدر اخبار جهان عرب

آفتاب‌‌نیوز : پایگاه اینترنتی الخلیج گزارش داد: پرونده هسته ای ایران، در نشست مشترک وزیران خارجه اتحادیه اروپا و همتایان آناندر شورای همکاری خلیج فارس در بروکسل بررسی می شود.  اوضاع عراق، فلسطین، مبارزه باتروریسم و حقوق بشر
 از محورهای دیگر این نشست است. 

روابط سیاسی و اقتصادی کشورهای عضو اتحادیه اروپا و اعضای شورای همکاری ،بررسی ایجاد یک منطقه آزاد تجاری مشترک از محورهای بعدی نشست وزیران اروپایی و عرب است. عبدالرحمن بن حمد العطیه دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس برای انجام این نشست و گفتگو درباره بیانیه نهایی روز یکشنبه 24 اردیبهشت به بروکسل رفته بود. 

روزنامه الاهرام مصرنیز به نقل از خبرنگار خود در وین نوشت: محمد البرادعی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی گفته است: جهان به جای ترس از برنامه هسته ای ایران باید از دسترسی تروریست ها به سلاح های کشتار جمعی نگران باشد. 

همچنین البرادعی به الاهرام گفته است که دستیابی تروریست ها به سلاح های کشتار جمعی نگران کننده تر از تلاش های هر دولتی برای دستیابی به فناوری هسته ای است.
البرادعی اضافه کرده است: گزینه تعرض به ایران بسیار بعید است. وی بر تلاش همه طرف های درگیر در پرونده هسته ای ایران ،برای حل مساله از راهای دایپلماتیک  تاکید کرده است. 

از سوی دیگر روزنامه «الشبیبه» عمان از دیدار علی دانش منفرد نماینده مجلس شورای اسلامی با رئیس مجلس عمان خبر داد. الشبیبه محور اصلی این دیدار را توسعه روابط اقتصادی بین عمان و ایران دانسته است. 

روزنامه لبنانی «المستقبل» نیز می نویسد: پرونده هسته ای ایران در نشست هفته آینده بوش و اولمرت برررسی می شود.
اولمرت نخست وزیر اسراییل در این نشست قرار است اطلاعات جدیدی درباره برنامه هسته ای ایران به بوش ارائه دهد. 

روزنامه الجزایری «الاخبار» نیز دریادداشتی به قلم دکتر «قیصر مصطفی» ایران را هم پیمان راهبردی جهان عرب دانست. قیصر مصطفی در این یادداشت با انتقاد از عملکرد برخی شبکه های ماهواره ای عربی آنان را عاملان سیاست های آمریکا در منطقه بر شمرده است. وی در مورد تبلیغات منفی بر ضد ایران نوشته است گناه ایران آن است که فقط می خواهد با عزت زندگی کند. 

الشرق الاوسط روزنامه فرامنطقه ای جهان عرب نیز با انتشار خبری از انتخابات ریاست جمهوری «کومور» نوشت: «عبدالله احمد سامبی» که به  طرفداری از ایران مشهور  است تز شانس بالایی برای  پیروزی در این انتخابات برخوردار است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین