کد خبر: ۴۶۳۸۲۰
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۶

ثروتمندترین فرد جهان تغییر کرد/بیل گیتس دوم

ثروت مالک آمازون با رسیدن دارایی اش به ۹۰.۹ میلیارد دلار، عنوان ثروتمندترین مرد جهان را به خود اختصاص داد و از «بیل گیتس» صاحب مایکرو سافت پیش افتاد.
آفتاب‌‌نیوز :
ثروت «جف بزوس» مالک فروشگاه اینترنتی آمازون از  «بیل گیتس» صاحب مایکروسافت پیشی گرفت و عنوان ثروتمندترین مرد جهان را به خود اختصاص داد.

 سهام این فروشگاه اینترنتی با ۱.۳ درصد افزیش موجب شد تا ثروت خالص  «جف بزوس» ۵۳ ساله به ۹۰ میلیارد و ۹۰۰ میلیون دلار برسد؛ این در حالی است که دارایی خالص «بیل گیتس» در حال حاضر ۹۰ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار است.

 بخش «آمازون کلود» که خدمات وب آمازون است، سریع ترین رشد را داشته؛ ضمن اینکه یک کسب و کار پر سود برای این شرکت اینترنتی است و تقریبا ۱۰ درصد درآمد آمازون را تشکیل می دهد.

بر همین اساس، انتظار می رود درآمد سه ماه دوم سال ۲۰۱۷ میلادی آمازون با توجه به میانگین سهام ۱.۴۲ دلاری این شرکت،  ۳۷ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار باشد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از آن ۲۲ درصد افزایش نشان می دهد.

بر همین اساس، «مارک زاکر برگ» مالک فیس  بوک با بیش از ۸۲ میلیارد دلار  و «وارن بافت» بازرگان برجسته ۸۶ ساله با ۷۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار به ترتیب در جایگاه سوم و چهارم قرار گرفته اند.

 «بیل گیتس» از ماه «می» سال ۲۰۱۳ میلادی، عنوان ثروتمندترین مرد جهان را به خود اختصاص داده بود.
منبع: مهر
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین