کد خبر: ۴۶۴۰۹۱
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۱

سفر معاون رییس جمهوری آمریکا به کشورهای همسایه روسیه

معاون رییس جمهوری آمریکا روز دوشنبه به سه کشور همسایه روسیه سفر می‌کند تا حمایت از این کشورها و ناتو را اعلام کرده و به روسیه علیه هرگونه حمله احتمالی هشدار دهد.
آفتاب‌‌نیوز :
به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس،  سفر مایک پنس، معاون رییس جمهوری آمریکا به استونی، گرجستان و مونته‌نگرو، به دنبال سفر دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا به اروپا در اوایل ماه جاری است. با وجود حضور آمریکا در لهستان و آلمان برای نظارت علیه اقدامات روسیه،  ترامپ از توقف خود در این کشورها برای بهبود روابط خود با مسکو استفاده کرد.

ماموریت پنس، تشویق این کشورها به ادامه اتحاد با غرب و مقاومت کردن در برابر تلاش‌های روسیه برای شکستن ائتلاف ناتو است.

 جیمز ماتیس، وزیر دفاع و رکس تیلرسون، وزیر امورخارجه آمریکا پیشتر برای کاهش نگرانی‌های این کشورهای نزدیک روسیه اعزام شده بودند. آمریکا از ناتو و حق حاکمیت گرجستان، مونته نگرو و استونی حمایت خواهد کرد.

به گفته یک مقام ارشد دولتی، انتظار می‌رود که معاون ترامپ در حالی که به تعهد آمریکا نسبت به امنیت این سه کشور تاکید می‌کند، پیام حمایت تجاری و سرمایه گذاری آمریکا از این کشورها را تحویل دهد. پنس همچنین بر ارزش آزادی بیان، دموکراسی و اعتقادات مذهبی تاکید خواهد کرد.

معاون رییس جمهوری آمریکا در استونی بر روابط دوجانبه با آمریکا یه خصوص در عرصه تجارت، سرمایه گذاری و موضوعات سایبری تاکید خواهد کرد. همچنین انتظار می‌رود پنس از مقامات استونی برای برعهده گرفتن مسئولیت و صرف دو درصد از تولید ناخالص داخلی خود به منظور امور نظامی تشکر کند.

پنس در گرجستان بر حمایت آمریکا از این کشور برای حفظ حاکمیت و تمامیت ارضی خود تاکید خواهد کرد. گرجستان تنها کشور در این سفر است که عضو ناتو نیست و مانند اوکراین مورد حمله روسیه قرار گرفته است. آمریکا همچنین این کشور را به ادامه اصلاحات قضایی و گسترش تلاش‌ها علیه فساد، تشویق خواهد کرد.

معاون رییس جمهوری آمریکا هم‌چنین به استقبال مونته‌نگرو، جدیدترین عضو ناتو خواهد رفت.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین