کد خبر: ۴۶۴۱۲۵
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۶

ضرورت الکترونیکی شدن مدیریت منابع انسانی در وزارت بهداشت

مدیرکل دفتر منابع انسانی وزارت بهداشت بر ضرورت الکترونیکی شدن مدیریت منابع انسانی این وزارتخانه تاکید کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
دکتر احمد ماهی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به مزایای مدیریت منابع انسانی الکترونیک بیان کرد: الکترونیکی شدن برنامه‌ریزی منابع انسانی نیازها را به آسانی مشخص کرده و وزارتخانه‌ با بهره‌مندی از اطلاعات جامع و درست می‌تواند در راستای تامین نیروها و نیازها اقدام کند. الکترونیکی شدن نقل و انتقالات و میزان سوابق نیروها نیز از ضروریاتی است که می‌تواند امکان دسترسی به منبع موثق و یکپارچه‌ای از اطلاعات را فراهم کند.  

  وی از ایجاد سامانه‌ای الکترونیکی به منظور پاسخگویی به سوالات کارگزینی‌ها خبر داد و گفت: سامانه‌ ارتباطی کارگزاران منابع انسانی، مقدمات پاسخگویی سریع و با کیفیت برای کارگزینی‌ها را فراهم آورده است و همچنین امکان برقراری ارتباط صوتی و تصویری نیز در این سامانه وجود دارد.  

  مدیرکل دفتر منابع انسانی وزارت بهداشت بیان کرد: این سامانه تا پایان مرداد ماه و در طی دو هفته آینده راه‌اندازی خواهد شد و امکان برگزاری ویدئو کنفرانس به صورت سراسری نیز در آن وجود دارد. تجمیع کارگزینی‌ها در قالب یک سیستم سبب آشنایی و همدلی آنان خواهد شد.  

  وی با اشاره به رسیدگی به مناطق محروم به عنوان یکی از اصلی‌ترین سیاست‌های وزارت بهداشت گفت: اولین کارگاه در استان سیستان و بلوچستان آغاز به کار کرد و این اقدام نیز سبب افزایش دانش پرسنل آن منطقه و عملکرد بهتری از آنان شد. «کار گروه آشنایی با قوانین و مقررات استخدامی» در راستای گزینش کارگزینی‌های توانمند برگزار شد که یکی از پایه‌های اصلی حوزه منابع انسانی به شمار می‌آیند.  

  ماهی افزود: یکی از اهداف اصلی این کارگروه که در تبریز و با حضور کارگزینی‌های آذربایجان ‌ شرقی برگزار شد، حرفه‌ای گرایی و توانمند کردن نیروها در حوزه‌های مختلف از جمله جذب، آموزش و نگهداری است. پیش بینی و استقرار تعداد مناسب کارکنان با ترکیب مناسب در زمان و مکان مناسب، داشتن سامانه اطلاعاتی یکپارچه از منابع انسانی، نگهداشت و توسعه مناسب نیروی انسانی ماهر و متخصص و به روز بودن ساختار تشکیلاتی متناسب با شاخص‌های بومی و توسعه‌ای استانی و محلی از جمله رویکردها و اهداف ادراه کل منابع انسانی وزارت بهداشت به شمار می‌آیند.

وی با اشاره به چالش‌های این حوزه گفت: نامتناسب بودن ساختار و تشکیلات تفصیلی بیمارستان‌هایی با تنوع خدمات، محدودیت تخصیص پست به بیمارستان‌های تازه تاسیس و انحصاری شدن برخی امور توسط مرکز مدیریت دولتی و انحصار تایید و تربیت مدرس از چالش‌های این حوزه محسوب می‌شوند.  

  وی خاطرنشان کرد: رسیدگی به فرم‌های پرشده استخدامی به منظور حصول اطمینان از صحت آن‌ها، رسیدگی به پیشنهادات و تقاضاهای واصله مربوط به امور استخدام، تبدیل وضع استخدامی، ترفیع و بازنشستگی و انجام امور مربوط به تعاون، بیمه و…. از جمله وظایف یک کارگزین است.  

لازم به ذکر است، «کارگروه آشنایی با قوانین و مقررات استخدامی» به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی تبریز، صبح روز پنجشنبه در مرکز مدیریت سلامت این دانشگاه و با حضور کارگزینی‌های استان آذربایجان‌شرقی برگزار شد. همچنین شرکت‌کنندگان در این کارگاه در قالب دوگروه و به مدت چهار روز در این کارگروه شرکت کرده‌اند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین