کد خبر: ۴۶۴۳۴۲
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۰

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس از نقشه آمریکا خبر داد: آمریکایی‌ها می‌خواهند با اعمال فشار ایران را به نقض برجام متهم کنند

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر اینکه باید در برابر اقدامات آمریکا درباره برجام با هوشیاری برخورد کرد گفت: نباید در زمین آمریکا بازی کرد؛ چون آمریکایی‌ها به دنبال افزایش فشار به ایران جهت برهم زدن برجام هستند تا ایران را به نقض عهد در نزد افکار عمومی متهم کنند.
آفتاب‌‌نیوز :
ولی الله نانواکناری در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: سیاست دولت جدید آمریکا افزایش فشار به ایران برای برهم زدن برجام است تا در نزد افکار عمومی این موضوع را مطرح کند که ایران به تعهداتش عمل نکرده است. آنها به دنبال بهانه برای سوء استفاده هستند که نباید بهانه بدهیم چون ما به تعهداتمان عمل کردیم و این آمریکایی‌ها هستند که به دلیل عمل نکردن به تعهداتشان باید پاسخگو باشند.

وی تاکید کرد: در شرایط فعلی نباید در زمین آمریکا بازی کرد. این آمریکا است که باید پاسخگوی افکار عمومی برای عمل نکردن به تعهداتش در برجام باشد نه اینکه با فرار به جلو این موضوع را به گردن ایران بیندازد. باید با هوشیاری جلو رفت و با قاطعیت برخورد کرد.

نانواکناری با تاکید بر اینکه آمریکا تنها یک عضو از 1+5 است، گفت: اعضای دیگر 1+5 تا حدودی به تعهداتشان در برجام عمل کرده‌اند؛ بنابراین باید با دیپلماسی فعال و قوی آنها را با خود همراه کرده تا در مقابل این اقدام خصمانه آمریکا موضع گیری کنند. قطعا اگر این کشورها عاقل باشند در برابر این اقدام آمریکا ایستادگی می کنند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در جمع بندی گفت: در توافق برجام ایران و برخی کشورهای اروپایی به تعهداتشان عمل کردند و تنها آمریکایی‌ها با بدعهدی برخلاف برجام تحریم‌های جدیدی را اعمال کرده‌اند. آنها باید به افکار عمومی پاسخ دهند. اکنون آمریکا است که به دلیل عدم پایبندی به برجام محکوم است.

وی در پایان گفت: ما قطعا در برابر اقدامات خصمانه آمریکا محکم ایستادگی کرده و با پاسخ قاطع سیلی محکمی به آمریکا خواهیم زد که در تاریخ ماندگار خواهد شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین