کد خبر: ۴۶۴۵۷۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۷

سهم خواهان اصلاح طلب،حتی حرف رئیس دولت اصلاحات را مبنی بر اینکه"روحانی بدهکار هیچکس نیست"قبول ندارند

آفتاب‌‌نیوز : روزنامه وقایع‌اتفاقیه از سهم خواهی اصلاح طلبان از کابینه روحانی انتقاد کرد.

این روزنامه نوشت: اظهارنظرهاي فعالان سياسي اصلاح‌طلب در رسانه‌ها و نيز جست‌وجو در شبکه‌هاي مجازي نشان مي‌دهد بسياري از اصلاح‌طلبان و حتي هواداران مردمي روحاني نسبت به کارآمدي دولت دوازدهم ترديدهايي دارند. اين نگراني‌ها درحالي موج انتقادات را به‌سوي دولت دوازدهم روانه کرده که نه‌تنها هنوز کار دولت دوازدهم آغاز نشده بلکه کابينه حسن روحاني حتي به نمايندگان مجلس هم معرفي نشده است. منتقدان بر بحث «کابينه‌اي فراجناحي» انگشت گذاشته‌اند. آنها از جمله محمدرضا تاجيک، تئوريسین اصلاح‌طلب با استناد به رأي 24 ميليوني رئيس‌جمهوري بر اين نکته پافشاري مي‌کنند که حمايت تمام‌قد اصلاحات از روحاني در انتخاب او مؤثر بوده است.

 منتقدان شايعات نگران‌کننده پيرامون دولت جديد معتقدند اگر مردم مي‌خواستند کابينه غير ‌از مشي اصلاح‌طلبي باشد، خودشان به آن رأي مي‌دانند و نيازي نيست دولت با ايده فراجناحي پاي کساني که در انتخابات نتوانستند نظر مردم را جلب کنند به کابينه باز کند؛ البته اين يک روي قصه کابينه دوازدهم است. انتقادات به اين اقدام حسن روحاني تا آنجا بالا گرفت که حتي سيدمحمد خاتمي، رئيس‌دولت اصلاحات و از کساني که حمايتش در سبد رأي روحاني بسيار تأثير داشت را به واکنش واداشت. او در ديداري که با رئيس‌جمهوري داشت حسن روحاني را وامدار هيچ گروه و فردي ندانست و بر اين گفته تأکيد کرد که چينش کابينه مطابق با برنامه‌ها و سياست‌هاي دولت در حيطه اختيارات رئيس منتخب آن است. اين گفته‌هاي رهبر اصلاحات گرچه به‌جا و به‌موقع بود اما باز هم در کاهش انتقادات تأثيری نداشت.

موج انتقادات اصلاح‌طلبان به چينش کابينه اما دامن آنها را هم گرفت. آنجا که بسياري از جناح مقابل و حتي همفکرانشان آنها را به سهم‌خواهي از کابينه متهم کردند. متهمان اما اين اتهام را رد مي‌کنند. آنها معتقدند، نقد ايده کابينه فراجناحي نه سهم‌خواهي از دولت دوازدهم بلکه نگراني از آينده دولتي است که برآمده از مطالبات 24 ميليوني است. اين پاسخ منتقدان اما يک پرسش را ايجاد مي‌کند؛ اينکه آيا پيگيري مطالبات 24 ميليوني که بسياري از آن سخن مي‌گويند بدون توجه به شايسته‌سالاري و کارآمد بودن مردان و زنان کابينه محقق خواهد شد؟
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
محمدرضا پیروی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۹
0
0
روحانی به ۲۴ میلیون ایرانی بدهکار است وباید خواسته های مردم را انجام دهد
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین