کد خبر: ۴۶۴۵۸۶
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۹

واکنش آمریکا به کاهش دیپلمات‌های خود در روسیه

وزارت خارجه آمریکا به دستور پوتین مبنی بر خروج ۷۵۵ دیپلمات آمریکایی از این کشور واکنش نشان داد.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش تسنیم به نقل از خبرگزاری فرانسه، وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که آمریکا از تصمیم روسیه برای کاهش دیپلمات‌های آمریکایی در این کشور متاسف است.

این وزارتخانه با بیان اینکه تصمیم مسکو تاسف برانگیز و غیر قابل توجیه است، تاکید کرد: ما آثار این اقدام و شیوه واکنش به آن را ارزیابی خواهیم کرد.

ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه روز یکشنبه گفت که 755 دیپلمات آمریکایی باید خاک روسیه را ترک کنند.

وی در مصاحبه با شبکه روسیا 24 گفت: ما به این امید که اوضاع بهتر شود، خیلی صبر کردیم، اما ظاهرا این وضعیت به این زودی‌ها تغییر نمی‌کند.

پوتین گفت: ما باید بار دیگر تاکید کنیم که هیچ اقدامی بدون واکنش از سوی ما باقی نمی‌ماند.

روسیه جمعه از کاهش قریب‌الوقوع تعداد دیپلمات‌های آمریکایی در این کشور در واکنش به تحریم‌های تحمیلی آمریکا خبر داد.

کنگره آمریکا روز سه شنبه گذشته لایجه قانونی مربوط به تشدید تحریمها علیه روسیه، ایران و کره شمالی را تصویب کرد. این در حالی است که نمایندگان مجلس سنای آمریکا نیز در مورد حمایت از این سند به توافق رسیده اند. این سند بعد از تصویب در هر دو پارلمان آمریکا، باید به امضای رئیس‌جمهوری این کشور نیز برسد.

روز چهارشنبه "کنستانتین کاساچوف" رئیس کمیته امور بین الملل شورای فدراسیون (سنای) روسیه اعلام کرد که مسکو باید رسما به قانون مربوط به تحریمهای یکجانبه آمریکا واکنش نشان داده و اقدامات مقابله به مثل مناسبی در نظر بگیرد. این سناتور افزود، اینکه این اقدامات چه باشند، ازهم اکنون در شورای فدراسیون روسیه در حال بررسی است.

در پی این اقدام پوتین تاکید کرد که تحریم‌های جدید آمریکا از نظر قوانین بین‌المللی غیرقانونی است و اصول بازرگانی بین‌المللی و قوانین سازمان تجارت جهانی را نقض می‌کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین