کد خبر: ۴۶۴۶۲۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۵

نماینده شرکت نفت: زنجانی بدون «م. ش» و «ح.ف.ه» مرغ بی‌بال‌وپر بود/ متهم: شما فقط بلدید حرف بزنید

نماینده شرکت نفت با خواندن لایحه شکایت خود گفت: ‌در کیفرخواست و همچنین در مراحل رسیدگی در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب نقش متهمین «م. ش» و «ح.ف.ه» به خوبی تبیین و مشخص شده است. زنجانی بدون این دو مرغ بی‌بال‌وپر بود.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش ایلنا، هشتمین جلسه از دادگاه رسیدگی به اتهامات شرکای بابک زنجانی در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مقیسه برگزار شد.

در ابتدای جلسه رییس دادگاه با اعلام اینکه نماینده دادستان، وکلای متهمان و شکات و متهمان «م. ش»و «ح.ف.ه» در دادگاه حضور دارند جلسه را رسمی اعلام کرد و از شکات خواست که به برائت لوایح شکواییه خود اقدام نماید.

زنجانی بدون «م. ش» و «ح.ف.ه» مرغ بی‌بال‌وپر بود

در ابتدا نماینده شرکت نفت با خواندن لایحه شکایت خود گفت: ‌در کیفرخواست و همچنین در مراحل رسیدگی در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب نقش متهمین «م.ش» و «ح.ف.ه» به خوبی تبیین و مشخص شده است. زنجانی بدون این دو مرغ بی‌بال‌وپر بود که اگر این دو نبودند زنجانی نمی‌توانست کاری انجام دهد واصلاً جرمی واقع نمی‌شد.

قحاره خاطرنشان کرد: «ح.ف.ه» در تشکیل شرکت‌های جعلی نقش عمده‌ای داشته است. او زنجانی را به «م. ش» و «م. ش» ، زنجانی را به شرکت نفت معرفی می‌کند. «ح.ف.ه» در خرید بانک مالزیایی نقش عمده‌ای داشته از آنجایی که زنجانی فردی بی‌تجربه در زمینه تجارت در عرصه بین‌الملل بود، «ح.ف.ه» را مامور می‌کند تا سهام بانک مالزیایی را بخرد. این ادعای متهم که می‌گوید امضای من پای قرارداد‌ها اسکن شده است، کذب است زیرا امضای پای آن‌ها اصلی می‌باشد.

اعمال متهمان مصداق بارز افساد فی‌الارض است

وکیل شرکت نفت گفت: «م. ش»، زنجانی را به «و.د» معرفی کرده و به این طریق اولین محموله نفتی را دریافت می‌کند. «م. ش» ادعا می‌کند که با اصرار وزارت اطلاعات یزدی و میرکاظمی مجبور به همکاری و فعالیت با زنجانی شده‌اند.

او خاطرنشان کرد: اینکه «م. ش» ادعا می‌کند از شرکت فال طلب دارم مورد تایید شرکت فال نیست. همچنین «ن.م» هم نقش «م. ش» را در این پرونده به خوبی تبیین کرده است. «م. ش» دغدغه بازگشت پول به کشور را نداشته بلکه با پول بیت‌المال شرکت اونور ایر را خریده است. همچنین وی چند فروند هواپیما نیز خریداری کرده که سند آن‌ها را به نام یک فرد آلمانی زده است و از این طریق دست ایران از آن‌ها کوتاه مانده است. اعمال متهمان مصداق بارز افساد فی‌الارض است.

«م. ش»: شما فقط بلدید حرف بزنید

شکاری وکیل شرکت نفت با اشاره به این موضوع که من ۱۰ سال از سال‌های ۶۱ تا ۷۱ رئیس دادگاه کیفری تهران بودم گفت: حرف‌های این آقایان درست شبیه مثالی است که می‌گویند این‌ها ما را زده‌اند آن وقت خودشان گریه می‌کنند و می‌خواهند شکایت ما را نزد قاضی ببرند. من در زمانی که مشغول به قضاوت بودم یک منشی داشتم که فرد آنچنان درس‌خوانده‌ای هم نبود. او در پاسخ به افرادی که متهم به قتل بودند و می‌گفتند ما قصد قتل نداشتیم می‌گفت شما اگر قصد قتل نداشتید، چرا چاقو دست گرفتید. من هم در پاسخ به این متهمان می‌گویم شما که قصد اخلال در نظام اقتصادی را نداشتید چرا دو میلیارد یورو از پول کشور را بردید.

«م. ش» گفت: سند ارائه کنید، شما فقط بلدید حرف بزنید.

در حکم دادگاه انقلاب راجع به رد مال تامین اجتماعی و بانک مسکن حرفی زده نشد

قاضی مقیسه تذکر داد و گفت: آقای «م. ش» به شما فرصت داده می‌شود تا دفاع کنید.

در ادامه جلسه رسیدگی نماینده بانک مسکن خاطرنشان کرد: بابک زنجانی به بانک مسکن پیشنهاد داده بود که در بانک FIIB حساب باز کند و قبل از اعلام موافقت بانک مسکن چهار حساب یورو، دلار، ین و یوان به نام بانک مسکن باز کرد. بانک مسکن هم مقداری پول به این حساب حواله کرد اما بعداً متوجه شد که مبالغ به دست ذینفعان آن‌ها نرسیده است. بانک مسکن در اسرع وقت از مدیران و مسئولان FIIB شکایت کرد. در حکم شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب ابتداً راجع به رد مال تامین اجتماعی و بانک مسکن حرفی زده نشد. به قاضی مقیسه اعلام کردیم که سهو قلم شده است. ما درخواست صدور رای اصلاحیه کردیم که صورت گرفت و خواهشمندم در این دادگاه هم به آن توجه شود.

«ح.ف.ه»  از مرتضوی خواست به جای یک فقره چک، ۵ فقره چک صادر کند

نماینده سازمان تامین اجتماعی هم در دفاعیه خود گفت: سازمان تامین اجتماعی از جمیع اقدامات شبکه شکایت کرده است که من مجبورم برای گفتن اتفاقات صورت گرفته گریزی هم به بابک زنجانی بزنم.

او گفت: سازمان تامین اجتماعی قراردادی با شرکت سورینت منعقد کرده بود که شرکت سورینت چند شرکت را از تامین اجتماعی خریداری کند که قرار بود هزینه این شرکت‌ها از شستا پرداخت شود و پول آن به حساب ارزی بانک مسکن نزد بانک رفاه واریز شود. تامین اجتماعی ۱۳۸ شرکت به شرکت سورینت معرفی کرد که قرار شد آن‌ها از بین این شرکت‌ها انتخاب کنند. این‌ها با سندهای پرداخت جعلی وانمود کردند که مبالغ را نزد بانک FIIB واریز کردند و قرار شد که به میزان همه پولی که صادر کردند یک فقره چک ضمانت برای این‌ها صادر شود.

نماینده سازمان تامین اجتماعی افزود: آقای «ح.ف.ه» شخصاً به ریاست وقت سازمان تامین اجتماعی سعید مرتضوی مراجعه کرد و در نامه‌ای دست‌نویس بدون مهر و شماره از وی خواست که به جای یک فقره چک، ۵ فقره چک صادر شود. مرتضوی هم این را قبول کرد و ۵ فقره چک هرکدام به مبلغ تقریبی ۸۸ میلیارد ین صادر شود. در تفاهم‌نامه مقرر شده بود که قیمت ین از بانک ملت و ملی استعلام شود که این مجموع مبالغ چک‌های پرداختی از مجموع پولی که آن‌ها ادعا می‌کردند بانک FIIB واریز کرده‌اند دو میلیارد ین بیشتر بود. 

این‌ها از ابتدا قصد داشتند که کلاهبرداری کنند و قصد خرید شرکت را نداشتند زیرا قطعاً آقای هروی از ریاست وقت سازمان تامین اجتماعی خواست که ۴ فقره از آن ۵ فقره چک به نام شرکت ملی نفت ایران NIOC تغییر پیدا کند. ظاهراً آقایان از جانب شرکت نفت برای پرداخت پول‌ها تحت فشار بودند و می‌خواستند از این طریق پول‌ها را به شرکت نفت پرداخت کنند و این مانور متقلبانه را دادند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۹
0
0
اخرش پای میمی و شو شو و جو جو و فیفی و........به میون میاد لابد
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین