کد خبر: ۴۶۴۷۳
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۳۸۵ - ۱۸:۵۳

هشدار آیت الله صانعی درباره مقایسه افراد با امام

آفتاب‌‌نیوز :
آيت الله صانعي در ادامه با اشاره به تلاش برخي جريانها كه درصدد از بين بردن تاثير گذاري امام در جامعه هستند ، افزودند : برخي تلاش مي كنند الگو بودن امام را زير سئوال ببرند و اين امري جديد نيست. آنها زماني الگوهاي غلطي را به نام امام ترويج كردند ولي متوجه شدند كه اينگونه الگوهاي غلط را نمي توان به امام نسبت داد و حال به اين فكر افتاده اند تا با ظرافت خاصي الگو بودن امام را زير سئوال ببرند. 

ايشان ادامه دادند : برخي درصدد مقايسه امام با ديگران هستند اما اگر ما بخواهيم تقوا و زهد امام را با كسي مقايسه كنيم با شيخ انصاري مقايسه مي كنيم ، در فلسفه با ملاصدرا و در فقه و آزادي با ميرزاي قمي و ... و اگر جايي ديديم اين مقايسه نابجاست بايد اعتراض كنيم و سوال كنيم كه علت اين مقايسه چيست و چرا اين ظلم در حق امام صورت مي گيرد.

آيت الله صانعي همچنين با اشاره به حقوق بشر اسلامي و جهاني گفت : راه تبليغ اسلام حقوق بشر است ، البته نه حقوق بشر شناسنامه اي بلكه حقوق بشري كه اسلام و دنياي امروز بدان معترف است. 

وي در پايان خطاب به اعضاي حزب جوانان ايران اسلامي تاكيد فرمودند: شما در مطالعات ، نامه ها ، بيانيه ها ، مواضع و كنگره هاي خود حقوق بشر را مطرح و آنرا تبليغ كنيد. و توصيه من به شما دو چيز است اول دفاع از امام و دوم دفاع از حقوق بشر.

پيش از بيانات حضرت آيت اله العظمي صانعي ، مهدي عليخاني دبيركل حزب جوانان ايران اسلامي ضمن ارائه گزارش فعاليت هاي اين حزب از اين ديدار بعنوان خاطره اي شيرين براي اعضاي اين حزب نام برد و به بيان ديدگاه ها و دغدغه هاي اين حزب پيرامون مسائل جاري كشور پرداخت.

عليخاني موانع پيش روي تحزب و روند حذف احزاب و اعضاي آنان ، نگاه منفي نسبت به جوانان ، برداشت هاي خرافي از دين و انتساب برخي رخدادها به خداوند و دين در دفاع از برخي عملكردها را از جمله نگراني هاي اعضاي اين حزب عنوان كرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین