کد خبر: ۴۶۴۷۵۱
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۶

انتشار نام و عکس اسرائیلی قاتل دو شهروند اردنی

یک روزنامه اردنی از نام و عکس نیروی امنیتی سفارت رژیم صهیونیستی در امان که هفته گذشته دو شهروند اردنی را به قتل رساند، پرده برداشت.
آفتاب‌‌نیوز :
روزنامه اردنی الغد کارت شناسایی را که وزارت خارجه اردن آن را صادر کرده، منتشر کرده است. نام کامل این نیروی امنیتی سفارت اسرائیل "زیو حای مردخای مویال" است.

این نیروی امنیتی اسرائیلی روز یکشنبه هفته گذشته برابر با ۲۳ ژوئیه پس از اینکه از سوی یک نوجوان اردنی با سلاح سرد مورد حمله قرار گرفته و جراحت‌هایی سطحی برداشت، به سمت این نوجوان تیراندازی کرده و او را به شهادت رساند. همچنین یک پزشک اردنی نیز که در محل حضور داشت هدف گلوله قرار گرفته و کشته شد.

به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، سخنگوی بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز دوشنبه گذشته از بازگشت تمامی کارکنان سفارت اسرائیل در امان به فلسطین اشغالی خبر داد. نیروی امنیتی که دو شهروند اردنی را نیز به قتل رسانده بود، به همراه با دیگر کارکنان سفارت به تل آویو بازگشت.

در همین حال، یک منبع سیاسی صهیونیستی گفته است که اقدام روزنامه اردنی در انتشار نام و عکس این نیروی امنیتی اسرائیلی با هدف تشدید تنش و اختلافات صورت می‌گیرد تا اسرائیل مجبور به محاکمه وی شود.

برخی منابع گفته بودند که اردن و رژیم صهیونیستی پس از این حادثه توافق کرده‌اند که در مقابل بازگشت نیروی امنیتی اسرائیلی به تل آویو، این رژیم تمامی گیت‌های امنیتی نصب شده در ورودی‌های مسجد الاقصی و محدودیت‌ها و تدابیر امنیتی اتخاذ شده در شهر قدس را لغو کرده و اوضاع حاکم بر قدس را به قبل از ۱۴ ژوئیه بازگرداند. چند روز پس از این حادثه رژیم صهیونیستی گیت‌های امنیتی را برداشته و مسجد الاقصی را به روی نمازگزاران فلسطینی پس از دو هفته تعطیلی بازگشایی کرد.

به گزارش ایسنا، از سوی دیگر، خبرگزاری فلسطینی صفا گزارش داد، پس از این که هویت قاتل اردنی‌ها فاش شد، خانواده‌اش از ترس جانشان خانه خود را رها کردند.

شبکه ۱۰ تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد که خانواده این شخص از هراس تلاش نیروهای فلسطینی برای حمله به فرزندشان خانه خود را رها کردند.

این جنایت خشم مردم و مقامات اردنی را به همراه داشته است و ضمن برگزاری تظاهرات‌های گسترده در شهرهای اردن در محکومیت این جنایت، ۷۵ نفر از نمایندگان پارلمان اردن نیز با امضای طوماری خواستار تعطیلی سفارت اسرائیل در امان، اخراج سفیر این رژیم و بازگشت سفیر اردن در تل آویو به امان شده‌اند.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین